Vraag

Bijna naar huis, of toch niet?

  • 19 May 2023
  • 6 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Ik zit dus op een instelling, en mijn behandeling daar is bijna afgelopen, maar ik zit dus met een dilemma. Thuis gaat het weliswaar steeds beter, en ik zet veel stappen, maar het punt is, dat alleen IK degene ben die stappen maakt, en mijn ouders en zussen niet, en dat levert mij erg veel spanning op. Ik heb dit vertelt aan mijn mentor, en hij opperde om dan te kijken om ergens naar een woongroep te gaan ofzo, en ik zou dat erg graag willen, maar ik ben bang dat mijn ouders daar tegen in gaan. En het is best zwaar om met het gezin 24/7 elkaar op de huid te zitten, en ik heb vertelt dat dat niet werkt, want dan komt er een moment dat ik ontplof. Ik wil ze dan wel nog zien in de weekenden enzo, maar gewoon niet bij ze wonen.

 

En ik merk dat mijn thuissituatie me erg zwaar valt, en dat is heel erg vervelend, want ik voel me niet echt onderdeel van het gezin, alsof ik word buitengesloten.

Weten jullie hoe ik dit op een goede manier kan vertellen aan mijn ouders?

En hoe ik hiermee om moet gaan?

En andere tips?

-OnlyMe


6 reacties

Hey,

Wat naar!

Ik denk gewoon rechtstreeks vertellen op een rustig moment. Dat je je buitengesloten voelt herken ik een beetje. Sommige families hebben nou eenmaal een zwart schaap erin zitten. Voordat je een beslissing maakt moet je wel goed nadenken of dit ECHT is wat je WILT. Je familie heeft, denk ik, wel het beste met je voor, of niet?

Je zal niet zoveel aan mijn advies hebben...

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +12

Nou, bij mij thuis zit er een soort ritme in eerst ontploft de boel, dan voor een paar weken is alles leuk lief en aardig en dan ineens…………………. BAM!!!!!!!!!! En mijn ouders liegen ook vaak naar de Therapeuten. Ik wil dit, want dan heb ik mijn eigen plekje, en kan ik wel gewoon op een goede manier functioneren en contact hebben met mijn ouders. Dank je wel voor je advies!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Heyy even een update:

Ik ga 27 juli weg van mijn groep en dan ga ik 1 keer in de 4 weken een weekend naar een soort logeerde plek, ik ga kijken hoe dat is, en als er meer nodig is dan is er meer nodig.

-OnlyMe

Hey,

Super tof! Mijn broer ging vroeger 1 keer in de 2 weken het weekend naar een zorgboerderij en hij vond het altijd te gek, dus zal vast wel leuk worden!

 

O ja, laat je dan ook weten hoe het is gegaan? Ik wil stiekem toch wel weten hoe het met de forummers gaat (:

Reputatie 7
Badge +12

Ja, het duurt wel nog even, maar komt goed.

-OnlyMe

Reageer