ben ik een probleemkind?

  • 25 November 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey

M’n ouders maken de laatste tijd echt een probleem over mijn school, ik focus de laatste tijd niet echt op mijn school en heb dan ook drie onvoldoendes gekregen in twee weken tijd.  Dat komt doordat ik geen motivatie heb voor school, hierover heb ik al een gesprek gehad met mijn mentor. Mijn ouders snappen hier niet zo veel van en verwachten van mij dat ik alles al weet en kan. Ik zit daardoor niet goed in m’n vel en reageer dat snel af op andere, waardoor het eigenlijk nog slechter gaat op school. Ik zit op het vwo en ik weet zelf dat ik het makkelijk kan halen, alleen dat heeft eventjes de tijd nodig.  Mijn ouders vinden die paar onvoldoendes een heel groot probleem en dreigen mijn sport op te zeggen etc.  Ik zie echter het probleem van drie onvoldoendes niet, en ik ben er sowieso mee aan het werk. Nu willen m’n ouders dat ik naar een soort internaat ga, wat ik voorderest geen probleem vind want ik woon nu ook bij mijn oma. Maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken? (Met mijn ouders valt btw ook niet te praten).

Groetjes Lizaadje


3 reacties

Badge

Hallo lizaadje, 

ik zou het toch met je ouders erover hebben, ookal is het lastig. Zo kunnen ze jou beter begrijpen en eventueel ondersteunen waar nodig. Misschien is het niet al te makkelijk maar ik zou het toch echt proberen. Maar doe het wel op een moment dat het jou uit komt en wanneer jij je er goed bij voelt!

Ik hoop dat je iets met mijn reactie kunt.

veel succes voor alles!

Hoi,

Als jij weet dat je die onvoldoendes kan ophalen zijn ze geen probleem, maar het is wel lastig dat je ouders er moeilijk over doen, en dar je je daardoor slecht voelt waardoor het nog slechter gaat op school. Misschien kan je dat tegen je ouders zeggen? 

En begrijpt je mentor je wel? Als hij ook gelooft dat je het weer ophaalt, kan je aan hem vragen of hij met je ouders wil praten.

Mag ik vragen waarom je bij je oma woont? Misschien kan zij anders met je ouders praten.

Je bent in ieder geval geen probleem kind, iedereen haalt wel eens onvoldoendes, en iedereen heeft wel eens problemen, zeker in de pubertijd!😉

Ik hoop dat je er war aan hebt. 

Liefs Lexy❤

Hallo lizaadje :)

Je bent geen probleemkind als je een paar onvoldoendes haalt, ik sta ook regelmatig onvoldoende voor verschillende vakken maar ik ben ook geen probleemkind. Ik zou het er met je ouders over hebben dat je het vervelend vindt dat ze jou een probleemkind vinden om een paar onvoldoendes en uitleggen dat iedereen weleens onvoldoendes haalt, alsof hun altijd voldoendes haalden toen zij nog op school zaten.

-Dr8gon99

Reageer