Vraag

Bekeren tot de islam

  • 26 November 2018
  • 9 reacties
  • 490 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

ik ben een nederlands meisje maar ik wil graag moslim worden. Ik zit er al heel lang aan te denken en ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Heeft iemand misschien ervaring? Want ik vroeg me af of je je ook aan alle dingen moest houden, ik zou bijvoorbeeld geen hoefddoek willen dragen. Marokkaanse vriendinnen van mij hebben dat ook niet en zeggen dat je dat zelf kan bepalen of je daar voor kiest

9 reacties

hey,

ik heb dan een soort gelijk iets met een ander geloof,

ik ga iets zeggen wat ik zelf ervan vind en wss veel andere me ervoor kunnen haten/boos worden maar:

ik ken de Koran(Islam) niet helemaal, echter hoor ik natuurlijk wel weel bepaalde dingen maar vanuit een neutraal punt zou ik zeggen: Ja.

de redenering: Jij wilt je bekeren tot de Islam, dus je gelooft daarin. je gelooft in God en alle dingen, dat is tenminste zo als jij je wilt bekeren...
in de Koran staan (als ik me niet vergis) een paar "regels/wetten" als een daarvan is dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, zou ik zeggen dat je dat zou "moeten" doen, die regel is namelijk opgelegd door God zelf, degen waarin jij geloofd en je hoop in heb.

dat is mijn standpunt met redenatie en hoop dat je er iets aan heb!

Edit: een stukje vergeten...

als de Koran niet als wet/regel oplegt dat je een hoofddoek moet hebben maar dit meer door de mensen zelf is bedacht, dan is het wel echt je eigen keuze
Hoi

Je wilt je graag bekeren tot de islam. Ik vermoed dat je voor een groot deel vrij bent in hoever je je godsdienst beleeft, en dat je, zoals je vriendinnen zeiden, niet per se een hoofddoek hoeft te dragen. Een hoofddoek zou een vrije, eigen keuze moeten zijn.

Kunnen je Marokkaanse vriendinnen je hiermee helpen? Ze konden je alvast helpen met je vraag over de hoofddoek. Wie weet kunnen ze je in contact brengen met iemand die je hier meer over kan vertellen.

Groetjes
Kenshin
hey,

nog even snel een bericht.

ik heb even opgezocht in de Koran(met behulp van internet) maar de Koran geeft het volgende weer:

"En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en over hun geslachtsorganen waken, en hun sier niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broers ......... Soera An-Noer (Het Licht) vers 31.

Hieruit zou je kunnen opmaken dat er staat:
alle vrouwen moet oppassen met hun geslachtsorganen, en de schoonheid van een vrouw niet laten zien behalve wat niet te bedekken is, behalve voor familie.
oftewel zeggen ze dat je alles moet bedekken zodat je schoonheid niet zichtbaar is voor andere mensen behalve je familie/vriend


2de Koran tekst;
En "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun gewaden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijk om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig" (Soera AL-Ahzab:59)

hierin word meer bedoeld dat door het dragen van een hoofddoek jij jezelf herkenbaar maakt als Moslim, en word niet lastiggevalen.



Ik hoop ten zeerste dat je hier iets aan heb! dit waren tevens de enige 2 teksten die ik uit de Koran heb kunne halen
Hey ik ben zelf ook een moslim maar wel een jongen. Je hoeft geen hoofddoek te dragen dat is je eigen keus. Mijn zus draagt er bijvoorbeeld geen. Je kiest er zelf voor. Mijn moeder draagt er wel 1 omdat ze dat zelf wil en mijn tante bijvoorbeeld ze draagt er ook geen.
mag ik vragen waarom sommige dan wel een hoofddoek hebben??
"En zeg tegen de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en over hun geslachtsorganen waken, en hun sier niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broers ......... Soera An-Noer (Het Licht) vers 31.

Als je goed en aandachtig leest zie je dat er in staat dat zij een sluier oftewel hoofddoek moeten dragen, wijde en lange kleren. Ook moeten zij hun schoonheid niet tonen, denk hierbij aan figuur en haar. Maar dit alles is een keus. Je moet het uit je zelf willen, hiermee bedoel ik volledig leven als de koran het zegt. Je kan er ook voor kiezen een hoofddoek te dragen (sluier), maar geen wijde kleren. Als je echt toewijd kom je er stap voor stap van zelf.


Hi,
ik ben zelf moslim en ik zal je een paar dingen vertellen.
je mag als vrouw kiezen of je een hoofddoek draagt, en ik zal je uitleggen waarom dat goed is
als je een hoofddoek draagt dan word je wat minder door mannen gekeken omdat ze je haar dan niet kunnen zien. Maar hoeft ook niet eens een hoofddoek te dragen, je kan ook gwn een muts op doen ofzo, zolang je haar dan niet zichtbaar is
maar mis weet he het al maar er zijn ook regels voor als je moslim wilt worden
1 je mag geen alcohol
2 je mag geen varkensvlees
3 je moet 5 keer overdag bidden
4 volg altijd je hart, je moet nooit gedwongen worden om iets te geloven
dat je 5 keer per dag moet bidden klinkt wel lastig maar als je er aangewend bent dan valt het echt mee,
want ze duren maar max 15 min!
Ik hoop dat ik je geïnformeerd heb,
mals er vragen zijn dan kun je die nog stellen.

Vrijheid van geloofsovertuiging is een groot goed in Nederland, en als jij je wil bekeren tot wat voor godsdienst, dan ook moet je dat vooral doen.

Ik vraag me alleen af waarom je het wil. Is het omdat je vriendinnen marokkaans zijn en om er zodoende meer "bij te horen", of is het echt uit overtuiging ???

Dat van die hoofddoek dragen heeft mijns inziens niet met moslim zijn te maken, en is dat erbij verzonnen door de mensen. Het ligt gewoon helemaal aan jezelf hoe jij je leven zelf wil inrichten, en of je iedere letter uit de koran letterlijk wil nemen.

hoi gebruik de app muslim pro je kan er veel info vinden, en voor je te converteren ga naar een imaam die kan je beter helpen want hij is beter geschoold dan ik. en ik zou ook wel beginnen aan koranklassen dat is op zondag

Reageer