bedtijdvragenlijst


  • Anonymous
  • 0 reacties
ik had weer is een bedtijd discussie met mijn moeder maar ik vroeg me af wat is nou een normale bedtijd
dus hier een vragenlijst

1. hoe oud ben je?
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)

22 reacties

  1. 14 jaar
  2. 8:30
  3. 7:45
  4. 7 uur
Badge

1. hoe oud ben je?

13 jaar
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)

tussen 23.00 en 00.00
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?

tussen 21.30 en 22.00
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)

ongeveer 6.45

Hoi. :)

Ik heb je vragenlijst (zo) eerlijk (mogelijk) proberen in te vullen.
Ben wel een beetje laat hiermee maar hopelijk maakt dat niks uit.
O, een gedeelte van mijn reactie is verdwenen?:?
(gelukkig heb ik het gekopieerd omdat dit mij al vaker is gebeurd!);)
Sorry voor het ongemak en hopelijk is het nog wel duidelijk te lezen.

1. hoe oud ben je?
15 jaar (jong) momenteel.

2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed?
meestal val ik rond half vijf in slaap en dan ga ik opstaan voor school rond 6/half 7.
Hierdoor slaap ik ook (letterlijk) bij de lessen en presteer ik ook (iets) minder goed dan dat ik normaal zou presteren.
Geen aanrader dus.

3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
Moeilijk...
Ze willen eigenlijk dat ik om 22:00 "lig te slapen",maar ze weten ook wel dat dat niet realistisch is -en zeker niet voor mij-..
Ze hebben zich er al bij neergelegd dat ik niet slaap, ook al vinden ze het wel jammer (voor mij).
Ik denk dat (als ik om een normale tijd inslaap viel) ze wel 00:00 een goeie tijd zouden vinden aangezien leeftijds genoten ook dan "mogen" en dat beinvloed ze (weet ik 100% zeker).
Overigens willen ze natuurlijk wel dat ik mijn volle 8 uur slaap kan krijgen.

4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
Weekend: 12;00-13;00-13;30 (max)
"werk"(school)dag: Meestal: 06:00 Soms: 05:30 En af en toe: 6:30-7:00

Goeie vragenlijst alleen wel jammer dat het vrij kort is..
Natuurlijk kan je daar wel concretere antwoorden bij geven, maar toch..
Oke.

Groetjes van Maii.:$
1. hoe oud ben je? 16 jaar
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend) 21 uur
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed? 21 uur, zij zijn daar heel strikt in en zien erop toe
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend). 7 uur
Hi M. overbeek,

hier is mijn ingevulde lijstje:


1. hoe oud ben je?
15,5 jaar

2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
we (ik slaap met mijn twinbroertje op één kamer) proberen rond 22.30-23.00 uur, maar meestal wordt het later. Maandag (en soms donderdag) hebben we dansen en dan zijn we vaak pas om 23.30-0.00 uur thuis, dus ja, als we daar dan nog niet gedoucht hebben, moeten we thuis nog douchen en is het zo 0.30 uur en soms zit ik nog ff op het forum en dan kan het echt laat worden, maar dan liggen we al wel in bed

3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
de bedoeling is dat we rond 22.00 uur naar onze kamer gaan voor schoolspullen inpakken, tandenpoetsen, plassen en dan uitkleden en dat we dan rond 22.30 uur ook echt in bed liggen en gaan slapen, maar dat lukt dus bijna nooit

4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
Als we gaan hardlopen (meestal op 2 schooldagen) staan we om iets van 5.30-5.45 uur op en dan lopen we van 6.00 tot 7.00 uur ongeveer. Dan ff lekker douchen en ontbijten en dan naar school fietsen. De andere schooldagen slapen we uit tot iets van 7.00 uur. Soms vallen er eerste uren uit en voor elk uur dat uitvalt slapen we dan meestal een uur langer, want anders komen we niet aan onze uurtjes. Soms staan we ook vroeg op om een uurtje in de sauna te gaan liggen. Omdat we dan toch maar met zijn 2-tjes zijn kunnen we allebei languit liggen. Vaak vallen we daar dan nog in slaap, maar das toch wel lekker. Dan samen ff douchen, eten etc.

Ik ben wel benieuwd naar wat je moeder nu vindt dat jouw bedtijden zouden moeten zijn, dus ik zou het leuk vinden als je het zelf ook invult.

Groetjes,
M&M’s
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

1. 17 jaar oud
2. Meestal lig ik rond 0.30 wel in bed, maar ben dan vaak nog een hele poos wakker.
3. Bepaal ik zelf
4. Wanneer ik wakker wordt. Meestal rond 10 uur, behalve als mijn wekker staat voor een afspraak.

Bedtijd verschilt heel erg per persoon en alles is eigenlijk normaal. De ene ouder laat het kind al vroeg zelf bepalen terwijl de ander tot een late leeftijd nog een bedtijd heeft. Als je bedtijd als 16/17 jarige na 22.00 ligt beschouw ik dat als normaal. Ik denk dat op die leeftijd je wel zelf kunt bepalen dat je op gegeven moment moet gaan slapen. Alhoewel de mobieltjes enzo wel gevaarlijk zijn.
1. hoe oud ben je?
15
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
Naar bed tussen 11 en 2.
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
Vroeger was het half 11 maar nu heb ik al een tijdje geen limiet meer
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
8 uur, dan heb ik 20 minuten voordat ik naar school vertrek
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

1. hoe oud ben je?
17Jaar.

2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
Naar me kamer ga ik rond 22.30, dan zit ik nog even op de KT of PlayStation, en dan lig ik rond 23.00 in bed. Ik slaap dan pas heel laat rond 01.30/02.00 Of ik val eerder in slaap en ben 's avonds 5 of 6 keer wakker.

3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
Me ouders gaan meestal rond 22.45 naar bed. Het maakt hun weinig uit hoelaat ik ga slapen. Alleen naar 22.30 willen we niemand meer beneden hebben, want anders gaat de hond de hele avond blaffen.

4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
Dat ligt er een beetje aan. Val ik in slaap rond half 2/ 2uur dan wordt ik meestal maar 2x wakker in de nacht. Dus dan wordt ik meestal om 5.00/ 5.30 wakker en dan ga ik geen moeite meer doen om te slapen dus dan sta ik rond 5.00/5.30 op.
Maar als ik de pech weer eens heb dat ik eerder in slaap val bijv. om 23.30 dan wordt ik 4/5x wakker in de nacht, en dan is de 4e/ 5e keer om 4.00 en zoals ik al zei, dan ga ik geen moeite meer doen om te gaan slapen.

Ik wordt meestal wakker omdat de schimmen weer beginnen te praten, lachen, zingen of kloppen op de deur en ramen. Ik heb een hele lange tijd Quentapine gehad een zware dosis en zelfs toen moest ik 4 pillen slikken als ik eindelijk 1 hele nacht kon door slapen. Maar daar moest ik mee stoppen, dus nu ben ik gewoon weer elke dag rond 4/5 uur op, en dan kijk ik even Netflix en rond half 6 laat ik onze hond uit. Ik ben wel vermoeid op een dag en het komt vaak voor dat ik in slaap val in de trein naar school en dus een halte te laat uitstapt en dus te laat ben, maar me mentor weet ervan dus die houdt er wel rekening mee. Zolang ik maar op dinsdag wel optijd aanwezig ben, want we hebben elke dinsdag om 9.00 een toets.

Oké

Gr: Mr.S
Reputatie 2
Badge +9
Ik moet er nog even bij zetten. Met me ouders bedoel ik de ouders van Sophie. En de hond is natuurlijk de hond van Sophie.

Bij me eigen ouders moest ik altijd om 22.00 slapen en dat controleerde ze ook regelmatig of ik dan ook in ieder geval een poging deed om te slapen. Omdat zij ook wisten dat ik slaapproblemen had. En als ik daar vroeg wakker was om 4.00 / 5.00 dan bleef ik altijd op me kamer en ging ik gamen of tv kijken.

Gr: Mr.S
1. 14 jaar
2. Ong 22.30
3. Eigenlijk om 22.00 maar ze zeggen er nooit wat van als ik te laat ga slapen.
4. Ik zet mijn wekker om 6.30 en sta op om 7.00
Heyy, dit zijn mijn antwoorden:

1. hoe oud ben je?
13 jaar
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
Ongeveer 10 uur maar vaak loopt t uit tot 11+ uur.
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
Mijn ouders zijn daar nooit streng op geweest, vroeger had ik wel een vaste bedtijd, maar nu mag ik gewoon gaan slapen wanneer ik wil. Mijn moeder vertrouwt mij en ze weet ook dat ik weet wat het beste voor mijzelf is.
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
Ik sta op rond 6 uur maar dan zet ik m op snooze tot 06:30.
1. Hie oud ben je?
Ik ben 13.

2. Hoelaat ga je ongeveer naar bed? Op werk/school dagen.
Tussen 21.00 en 21.30

3. Hoelaat moet je van je ouders naar bed?
21.30-22.00 ongeveer

4. Hoelaat sta ne ongeveer op? Werk/school dag?
Tussen 6.00 en 6.30
1. hoe oud ben je?
17 jaar
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
23:15 ofzo
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
22:45
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
7:00
1. hoe oud ben je?
17
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
half 11
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
zo laat ik wil
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)
half 5 s'ochtends (hiervoor dank ik mijn slaapprobleem)
1. hoe oud ben je?
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed?
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend)

1. 15
2. 21:30/22:00
3. 21:30
4. 06:00
1. hoe oud ben je? 14
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend) 21:00 - 21:30 uiterlijk 14
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed? 21:00, maar ze zijn er niet heel streng mee
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend) 6:50 uur, snooze tot 7, dan echt opstaan
1. 16
2.geen vaste tijd nu meestal rond 10 uur maar soms ook al om 8 uur (maar ik val pas echt in slaap rond 12 tot 1
3.geen tijd
4.half 8
1. 13
2. 21:30
3. 21:00
4 5:30
1: 17
2. Geen vaste tijd, ik kijk meestal hoe laat ik eruit moet en zorg dat ik 8 uur per nacht slaap, maar liever meer.
3. Maakt niet uit als ik maar n x slaap
4.ongeveer 7 uur maar kan ook 6 of 10 uur zijn, ligt eraan hoelaat ik moet werken of naar school moet.
Hey
1. Ik ben 13 jaar oud
2. Ik ga door de weeks ongeveer half 10 naar bed.
3.ik moet door de weeks 9uur naar bed
4. Ik sta op een werkdag ongeveer 6:45 op
1. hoe oud ben je? 16
2. hoe laat ga je (ongeveer) naar bed? (op een werkdag geen weekend)rond 9 uur/ half 10
3. hoe laat moet je van je ouders naar bed? rond 9 uur / half 10
4. hoe laat sta je (ongeveer) op? (op een werkdag geen weekend) om 5 uur

Reageer