bang thuis

  • 2 April 2018
  • 1 reactie
  • 187 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 15 jaar en mijn zus die 18 is heeft het syndroom van asperger.
Mijn zus gilt dan ook eens om 2 uur snachts en we hebben thuis zovaak over alles ruzie.
Bijvoorbeeld een paar uur geleden was mijn zus nog aan het leren, maar mn ouders vonden het te laat en ze kregen toen ruzie. Mijn vader heeft soort van agressieproblemen, wat het allemaal nog erger maakt. Uiteindelijk moest ik letterlijk mn ouders uit mn kamer duwen anders was er straks nog iemand gewond. Mijn ouders hadden mij ook wel eens geslagen, maar dat gebeurt gelukkig niet zo vaak. Vroeger trok mijn vader mijn zus wel eens letterlijk haar aan haar haren naar boven via de trap terwijl ze op de grond tegen alles zat aan te trappen. Zoals ik ook al zei gilt mijn zus heel veel en ik kan me dus ook slechter concentreren en slechter slapen thuis. Mijn ouders maken om alles ook snel ruzie, dus dat werkt ook al lekker tegen. 1,5 jaar geleden had mn zus me ook aangevallen met een scherpe ketting toen we kussengevecht deden, mn armen waren helemaal rood en op mn been zit nu nog steeds een litteken die ruim langer is dan 10cm.
Is hier een oplossing voor? Want ik leer uren per dag (4e klas gymnasium) en kan me dus moeilijker concentreren en ik ben bang dat er binnenkort echt gewonden gaan vallen. Kan ik of mijn zus bijvoorbeeld uit huis geplaatst worden, of is er nog een oplossing?
Alvast bedankt voor de hulp.

1 reactie

In eerste instantie zou ik nog 1 keer proberen te praten met je ouders. Niet op een boze manier. Maar op een rustige, begripvolle manier. Als je echt word geslagen of word mis handeld dan moet je echt gaan praten met iemand die er meer verstand van heeft.. toch sterkte -Roos

Reageer