Bang om doodgeschoten te worden

  • 26 May 2019
  • 1 reactie
  • 220 Bekeken

Badge
Hyye, ik kan niet presies vertellen over wat het gaat maar mijn broer heeft iets verteld waardoor ik bang ben om doodgeschoten te worden hij zij het niet maar heb verhalen gehoord over andere mensen die hun families gedood werden enz.. Wat moet ik nu doen?

1 reactie

Hey!

Je bent bang doordat je het nieuws gehoord hebt dat er bepaalde mensen gedood zijn.
Hé, wat naar!
Het komt regelmatig voor dat kinderen en jongeren in deze tijd bang zijn geworden door al het nare nieuws van geweld, aanslagen, schietincidenten en dergelijke meer.
Niemand kan die angst zomaar van je wegnemen helaas. Het enige wat je er aan kunt veranderen is hoe jij er mee omgaat.
De kans dat zoiets met jou gebeurt is maar heel klein. Het zou daarnaast zonde zijn om elke dag angstig rond te lopen, de kans dat er zoiets gebeurt is heel klein, en dan nog ga je het niet voorkomen door er bang van te zijn.
Ik heb ooit eens een mooi gezegde gehoord:" De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nooit komen zal". Het wil eigenlijk zeggen dat je door zo angstig te zijn jezelf onnodig verdriet geeft, waar het helemaal niet nodig is.

Dat is uiteraard allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan. Je bent absoluut niet de enige met deze gevoelens, misschien kan het je helpen om er met anderen kinderen en jongeren, of bv. je broer over te spreken.
Je kunt om jezelf een beetje gerust te stellen bepaalde 'veiligheidsmaatregelen' instellen. Zo zijn er bv. bepaalde apps en dergelijke waardoor je maar op één knop hoeft te duwen in een noodgeval,en dat dan de politie of je familie verwittigd worden, misschien brengt jou dat een beetje rust.

Groetjes
Lot

Reageer