Vraag

Alleen, geen familie

  • 10 June 2018
  • 7 reacties
  • 226 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben een 18 jarig meisje en ik zit ergens mee.
Ik ben opgeroeit met mijn moeder en mijn stiefvader.
Mijn moeder werd op een jonge leeftijd zwanger en mijn echte vader wilde hier niks mee te maken hebben.
Op mijn 5e zijn mijn moeder en ik naar Nederland toe verhuisd en is mijn moeder dus met mijn stiefvader getrouwd.
Op mijn 12e is deze relatie stuk gelopen en zijn ze gaan scheiden.
Nu heeft mijn stiefvader allebei zijn ouders nog waarmee ik sinds mijn 5e mee opgetrokken ben. Voor mij zijn hun mijn opa en oma.
Nu begin ik gevoelens van eenzaamheid tekrijgen
Voel me een beetje verlaten en een outcast.
Ik heb mijn moeder dat weet ik maar ik zou graag ook een vader figuur willen. Ik heb sinds 2 jaar echt contact met mijn vader, maar hij woont aan de andere kant van de wereld dus onze band is niet echt sterk.
Ook woont mijn echte opa daar en al mijn tantes,nichtjes en neefjes. Ik kan niet naar ze toe en hun kunnen niet naar mij toe.
Mijn moeder zegt altijd je hebt mij ik ben je familie maar dat maakt me verdrietig ik zou graag een grote familie willen hebben.
Ik zou graag een vader willen hebben waar ik zo naar toe kan of een neef willen hebben waar ik mee kan praten of een tante willen hebben die ik kan zien maar dat gaat moeilijk als ik hun wil zien kan dat alleen met het vliegtuig of door te bellen en door het tijdverschil is dat soms lastig.
Soms zie ik op verjaardagen van klasgenoten dat ze hun hele familie bij elkaar hebben een heel huis vol en dan denk ik ik heb dat niet. De enigie familie die ik hier heb is mijn moeder en mijn opa en oma maar volgens mijn moeder mag ik hun geen familie noemen
Dus ik blijf achter met een leeg gevoel.
Ik wilde dit alleen even delen. Ik weet dat ik niet alleen ben en dat veel mensen dit mee maken maar het is gewoon niet leuk.

7 reacties

Ik snap dit enorm! Het is heftig. Misschien heeft je moeder binnekort wel weer een vriend waarmee je een band kan opbouwen. Of zoek zelf een vriend vaak voel je je heel betrokken bij zijn gezin (had ik ook). Je kan skype met je vaders familie en neem veel contact op met ze.
Bedankt voor het meedenken 🙂
Hoi!

Je wilt graag een grote familie. Je familie woont heel ver weg, dat maakt het soms moeilijk. Je moeder en je stiefvader hun relatie is beëindigt, maar dat hoeft niet te betekenen dat zijn familie er niet meer voor jou is.

Het is lastig als je familie ver weg woont. Tijdsverschil maakt het moeilijk, en dingen als een knuffel zijn niet meteen mogelijk. Mist je moeder haar familie? Is het mogelijk dat jullie een reis maken naar jullie familie? Kan je dit met je moeder bespreken?

Wie je familie noemt, is jouw keuze. Naar mijn mening is familie een gevoel, meer dan dat een familie een groep mensen, verbonden door gemeenschappelijk DNA, is. Als jouw opa en oma aanvoelen als een opa en opa, zijn dat jouw opa en oma, en heeft je moeder daar niets op te zeggen.

Groetjes
x
Hoooi bedankt voor je reactie 🙂
Mama mist haar familie soms ook wel maar ze heeft me wel verteld dat haar familie niet te vertrouwen is en dat ik niet zo veel contact met hun zou moeten zoeken. Ik vind dit wel lastig, maar het is niet dat ik met hun ben opgegroeid.
Over mijn opa en oma heb je gelijk voor mij zijn hun familie.
Je bent vast nieuwsgierig naar je familie. Hen een keertje opzoeken kan in mijn ogen niet veel kwaad. Je leert ze kennen, en het is niet dat je ineens je lot in hun handen legt. Nu pieker je er misschien veel over. Dat gepieker kan ophouden als je je familie een keertje ziet.

Fijn dat je je opa en oma hebt. Kan je dit met hen bespreken?
Nee ik heb het nog nooit echt met opa en oma besproken. Weet niet of ze daar zelf ooit aan denken, maar miss wel goed om een keer op te halen. Ja je hebt gelijk op vakantie gaan om ze tezien kan geen kwaad.
Dankjewel!!!
Je kan die vakantie bespreken met je moeder. Goed luisteren naar waarom zij eerder terughoudend doet kan ook nuttig zijn. Op die manier kan je daarop argumenteren.

Misschien hebben je oma en opa een idee over hoe je dit kan aanpakken. Opa's en oma's hebben vaak een zekere wijsheid dankzij de levenservaring. Zij kennen misschien een manier om je moeder te overhalen.

Reageer