Agressieve vader

  • 1 May 2018
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik heb een probleem allee niet ik maar mijn nicht/ bestie. Al een paar maanden heeft ze het moeilijk met haar vader.ze huilt vaak op school door hem. Hij zegt dingen zoals trut of slaat haar terwijl ze niets doet. Oik zei hij een keer ik weet niet of ze volgende week nog mag komen hoor. Alee wie zegt dat nou. Ze heeft er echt moeilijk mee. Ze gaat ook naar de clb voor hulp. Weten jullie nog tips die ze kan gebruiken?

Grtjs Britt

5 reacties

Hey,
Jij bent als vriendin heel belangrijk voor haar. Laat haar goed blijken dat ze altijd bij jou terecht kan en dat jij haar altijd wil helpen. Van de andere kant moet je ook zorgen dat jij het er neit te zwaar mee hebt. Jij moet er niet ook problemen van krijgen.
Jonah
Bedankt!
Hoi,

Haar vader mishandelt haar, dus het is belangrijk dat dit zo snel mogelijk stopt!

Jullie kunnen naar de politie of op de 'Meer Hulp' knop drukken van de Kindertelefoon. Dan kom je uit bij de site van Veilig Thuis die ook veel nuttige informatie heeft. Je kan het ook delen met een docent of haar mentor die dan stappen kan ondernemen. Haar situatie is gevaarlijk, dus dit moet veranderen.

Wat is de clb? Weten zij van de mishandeling?

Ik vind het ook erg knap van je dat je haar helpt! Super!

Gr. Pin
Hallo Pin,

De clb is een groep die haar probeert te helpen. Ze zijn haar nu aan het voortbereiden om een gesprek te kunnen aangaan met hem. Alleen ik ben bang voor nu of morgen. Want eerst begon het met slaan en nu komt schelden erbij. Ik ben echt bang dat hij verder en verder zal gaan tot op het moment snapje

Bedankt voor je hulp ik zal zeker een kijkje nemen

Gr Britt
Hai,

Oké, het is fijn om te horen dat ze in ieder geval al deze hulp heeft. Alleen zij moeten toch ook snappen dat ze eerst uit de gevaarlijke situatie gehaald moet worden?
Goed dat je even gaat kijken, jij ziet de situatie natuurlijk beter dan ik, dus jij weet ook beter wat er gedaan moet worden of niet.

Gr. Pin

Reageer