Vraag

afscheid nemen van me vader

  • 10 December 2019
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Badge

me ouders zijn al gescheiden sinds ik 3 was.

maar sinds toen mocht ik hem elke woensdag zien.

maar hij is nooit trots op me ook al ben ik de beste uit de vwo klas.

hij oordeelt gemeen over me familie en vooral over mij en snel.

iedere woensdag kijk ik er niet naar uit om hem te zien zoals vroeger.

ik ben super gelukkig me moeder en stiefvader verdienen veel meer dan boven gemiddeld ik heb een vriendin maar aan alles goeds zit iets slechts.

ik wil contact met hem verbreken met me vader maar ik heb een hele goede band met me tante en de rest van me vaders kant.

ik ben beetje bang voor de gevolgen ze kwijt te raken maar dat is niet mijn probleem.

ik zie geen toekomst met me vader in me leven.

ik weet dat hij diep van binnen van me hout maar.

 zeg ik tegen me vader dat ik hem niet meer wil zien en dat hij niet in me leven past


4 reacties

Badge +1

hoi, ik heb dit nu ook. Ik krijg binnen kort een zusje. mijn ouders zijn gescheiden en mn vader heeft een nieuwe vrouw een hun krijgen dus een meisje. Ik wil ook het liefst contact verbreken. Als ik jou was zou ik het erover hebben met een familielid van je moeders kant, dat gaat makkelijker. Ik weet bijna zeker dat ze het echt niet erg vinden. het ligt er wel aan hoe oud je bent, volgensmij mag je zelf bepalen of je je vader wil zien als je 12 of ouder bent. 

 

groetjes, ikwillieveranoniemzijn

Hallo Ethan-anonymous :)

Vervelend dat je vader zo onaardig doet over je familieleden en dat hij nooit trots is op jou. Je bent 12+ dus je kan zelf (met je moeder misschien) beslissen over dat je je vader wel of niet meer wil zien. De familie van je vader's kant is misschien wel een punt maar die kunnen misschien naar je toe komen? Je kan het ook aankaarten bij je vader dat je het vervelend vindt en misschien houdt hij er dan rekening mee. 

-Dr8gon99

Reputatie 4
Badge +5

Jeetje wat naar zeg! Heel goed dat je dit met ons deelt.

Gelukkig heb ik deze situatie niet.

Als je hiermee heel erg zit, probeer dan te bellen met De Kindertelefoon of schakel Villa Pinedo in, daar staan vele jongeren klaar om jou te helpen en te adviseren.

En zij hebben vaak dezelfde situatie meegemaakt als jij

Ik zal je de link hierbij sturen: www.villapinedo.nl

Mocht je ermee zitten dan kun je een buddy aanvragen die je begrijpt en kan helpen!
Hopelijk heb je hier wat aan en ik wens je veel sterkte verder in je leven:heart:

En wat er ook gebeurt: Stay strong! Dat hielp bij mij ook heel goed!

Familie is het allerbelangrijkste in je leven!

Liefs,

Daniël

 

Badge

me ouders zijn al gescheiden sinds ik 3 was.

maar sinds toen mocht ik hem elke woensdag zien.

maar hij is nooit trots op me ook al ben ik de beste uit de vwo klas.

hij oordeelt gemeen over me familie en vooral over mij en snel.

iedere woensdag kijk ik er niet naar uit om hem te zien zoals vroeger.

ik ben super gelukkig me moeder en stiefvader verdienen veel meer dan boven gemiddeld ik heb een vriendin maar aan alles goeds zit iets slechts.

ik wil contact met hem verbreken met me vader maar ik heb een hele goede band met me tante en de rest van me vaders kant.

ik ben beetje bang voor de gevolgen ze kwijt te raken maar dat is niet mijn probleem.

ik zie geen toekomst met me vader in me leven.

ik weet dat hij diep van binnen van me hout maar.

 zeg ik tegen me vader dat ik hem niet meer wil zien en dat hij niet in me leven past

ik zou het met je tante bespreken omdat als jullie band echt zo sterk is ze het niet erg vind

Reageer