Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Aandacht

Because Auteur
Net nieuw
Reacties: 4

13 september 2017, 16:31

Hey,
Ik ben de oudste thuis en soms heeft dat zijn voordelen maar meestal dan voel ik me erg buitengesloten alsof mijn ouders mijn broertje en zusje belangrijker vinden...
En ik krijg nu waarschijnlijk van die reacties dat dat niet zo is maar ik denk het toch echt want papa neemt het altijd op voor mijn broertje omdat ze allebei de jongste zijn en mama is psycholoog en mijn zusje is heel gevoelig en is dus ook naar zo'n kinderpsycholoog geweest dus mama maakt zich vaak druk over haar en als ik dan iets aangeef dan krijg ik zo de indruk dat ik maar gewoon het goede voorbeeld moet geven en gewoon het goede doen.
Maar ik weet dus echt niet waar ik naartoe moet want op school wil ik niet met een vertrouwingspersoon gaan praten want die mensen kom ik nog tegen erna en mensen op school kunnen dat gaan merken als ik een gesprekje zou hebben.
Maar naar mijn ouders gaan is ook geen optie want ik heb dat een keer geprobeerd en toen kreeg ik zo'n reactie van 'oh alles komt goed hoor' en toen gingen ze gewoon verder met waar ze mee bezig waren...
Wat moet ik doen want ik hou het echt niet meer uit zo??

Reacties (1)

• Tandpasta
    Weet de weg
    Reacties: 42

13 september 2017, 17:56

Hoi!
    Supervervelend dat je je buitengesloten voelt!
    Misschien kun je op school eens vragen naar de maatschappelijk werker?
    Ik denk ook dat het kan helpen om met je broertje en zusje te praten, misschien hebben zij dit ook door en luisteren je ouders wél als je met zijn drieën gaat.
    Succes!

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided