Rodeneuzendag

  • 1 December 2018
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey iedereen!

Dit is geen succesverhaal, maar een fantastische actie die ik graag met jullie zou willen delen (ik denk dat het hier het beste past).
Ik zou degenen die dit nog niet kenden het concept Rodeneuzendag willen leren kennen.
https://rodeneuzendag.be .
Rodeneuzendag is een Belgische actie om jongeren met psychische problemen te helpen.
Dit doen ze door geld in te zamelen (dmv een heleboel acties, shows,...), jongeren te laten zien dat ze niet alleen zijn , en door de drempel om hulp te zoeken lager te maken.
Enkele jongeren getuigen in filmpjes over hun ervaring met psychische problemen en er worden massaal veel acties gevoerd. https://www.youtube.com/channel/rodeneuzendag
Gisteren (30/11) was de slotshow van dit jaar, en er werd bekend gemaakt dat dit meer dan 4 miljoen euro heeft opgebracht! Dit geld wordt verdeeld onder scholen om daar beter psychische zorg te voorzien en onder enkele andere acties om jongeren te helpen.

Hier op het forum hebben heel wat jongeren psychische problemen. Deze actie toont nog eens dat we niet alleen zijn, en dat er een heleboel mensen willen helpen om jongeren zoals ons zich beter te laten voelen.
♥ Geloof daar in, zoek hulp als iets je dwarszit, mensen geven om je ♥
Groetjes
Lot

5 reacties

Wat een mooie actie. Ik kende het eerst helemaal niet. Ik vind het super goed dat er actie word ondernemen voor jongeren met psychische problemen. Het idee schiet me nu te binnen om deze actie ook te organiseren op mijn school. Deel deze actie zeker verder! :)

Mila♧

Reputatie 3
Badge +3

je kunt als je wilt nog een actie begingen :wink::nerd: . dat zou ik echt doen als ik jou was want je bent goed bezig :thumbsup_tone2::grinning::thumbsup: .

 

Mooi👍🏻

Goed dat er aandacht aan word besteed❤️
Hoi Lot,

Ik woon in Nederland, dus ik kende dit concept helemaal niet. Ik heb een beetje door hun Youtubekanaal gestruind en ik vind dit echt een heel sterk initiatief! Zouden ze in Nederland ook echt moeten doen!

Heel erg bedankt dat je dit hebt gedeeld! :)

Gr. Pin
Wauw, wat mooi!!

Reageer