PETITIE: Oude forumleden terug?!

  • 4 August 2022
  • 9 reacties
  • 274 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey iedereen + waarschijnlijk iemand die bij de kindertelefoon werkt. (Hoop ik)

 

Lange tijd niet meer actief hierop geweest. En het werd dus een beetje tijd voor een nieuw topic. 

Ik wil dus graag een petitie starten voor oude forumleden. (Niet allemaal)

Ik vindt namelijk dat er bepaalde forumleden waren die gewoon bijna dagelijks op dit forum zaten en wel 1000 vragen van kinderen/tieners hebben beantwoord, gewoon op dit platform zouden moeten kunnen blijven, zelfs als ze 18+ zijn.

Ik weet niet of dit wettelijk is toegestaan (altijd weer die wetten haha) maar ik denk toch dat hier een oplossing voor kan zijn? De mensen die bij de kindertelefoon werken zijn ook niet meer minderjarig. 

Paar voorbeelden van deze (geweldige) mensen op dit forum die te oud zijn geworden, maar eigenlijk zouden moeten terugkomen:

-M en Ms

-Pin

-Kenshin

-Overig 

Door M en Ms ben ik letterlijk op dit forum gekomen en heb ik een account aangemaakt. Deze forumleden hebben heel wat afgeschreven. Het is toch zonde om deze personen niemand meer te laten helpen, terwijl ze zon goede hulp waren? 

Ik vindt dit echt een gemiste kans De Kindertelefoon. Laat deze mensen doen waar hun passie inzat, kinderen en pubers helpen, ondanks dat ze 18+ zijn. (Misschien met een speciaal account?)

Als jij nou hetzelfde denkt als mij laat dan zeker even een bericht achter, in de hoop dat de kindertelefoon dit zal zien. 

Groetjesss,


9 reacties

Tja, dan zou de kt eigenlijk nog een forum moeten maken, maar dan voor 18+

Reputatie 4
Badge +1

kindertelefoon is idd voor kinderen maar zo wel leuk zijn als er ook een soort kindertelfoon is voor 18+ of inderdaad zoals @SeaTurtle zegt een speciaal account.

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey!

Ik snap jullie reactie totaal, maar als ze dit nou wel willen is het toch een goed idee?

Groetjesss,

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @SeaTurtle ,

 

zoals hierboven door anderen al is uitgelegd, is De Kindertelefoon voor mensen onder de 18 jaar. We maken daar geen uitzonderingen op, omdat het anders te verwarrend zou worden.

Natuurlijk zou het fantastisch zijn als actieve forumleden die 18 worden, zich verder voor De Kindertelefoon zouden willen inzetten als vrijwilliger.  Het is maar net de vraag of zij daar zin en tijd voor kunnen maken, maar iedereen die dat wil kan zich aanmelden en wie weet wordt diegene dan ook vrijwilliger.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Ik vind het slim bedacht maarrrr het heeft niet voor niks de KINDERtelefoon.

Groetjess Abby

Badge +1

Mag niet

Reputatie 2
Badge +1

hey, 

ik snap dat je die mensen terug wilt. als ze goed helpen kunnen ze heel handig zijn voor bijvoorbeeld vragen. ik heb de reacties een beetje doorgelezen en heb een aantal dingen die ik gewoon even kwijt wil. 

  1. ik snap heel goed dat je ze terug wilt, maar het is gewoon niet mogelijk en eigenlijk ook niet eerlijk. als zij het wel mogen, waarom al die ander niet? daar ga je zoiezo discussies over krijgen.
  2. het is wel een idee dat er een ‘speciaal’ account komt voor 18+
  3. als zij ook mogen, kunnen andere mensen ook die accounts aanmaken. dan moet je afspraken gaan maken, want wat mag er dan wel niet? komt er een heel nieuw platform? mogen ze nog reageren op onze topics?

ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar doei

De Kindertelefoon is gemaakt voor kinderen, en niet voor volwassenen. Deze gebruikers kunnen, gezien ze 18+ zijn, inschrijven om vrijwilliger te worden bij dit platform als ze wensen om de gebruikers op dit forum hier te laten helpen. Daarnaast, we weten niet eens of deze gebruikers die je hier opnoemt het wel willen om weer terug te komen op het forum.

Misschien willen ze zelf eens niet meer op dit forum. Als ze het zelf graag willen doen ze er zelf wel iets aan 

Reageer