Vraag

is er ooit iemand op dit forum geweest die met advies kwam dat je leven veranderde?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Is er ooit iemand op dit forum geweest die advies gaf of iets voor je deed waardoor het beter met je ging of  je leven is veranderd. En zo ja, wie?


13 reacties

Door mensen hier ben ik uit de kast gekomen en ook gestopt met snijden. Dit komt door meerdere mensen btw.

Fijn! Ik vroeg me af of hier soms niet meer schade aanrichten dan mensen helpen. Maar fijn dat het forum je heeft geholpen :) 

Reputatie 2
Badge

Ik vind zulke berichten met vragen zeer irritant :) Het verpest het prive gevoel en verstoord het concept helemaal

Ik vind zulke berichten met vragen zeer irritant :) Het verpest het prive gevoel en verstoord het concept helemaal

Beetje flauw hoor, in principe kan je dit al in de geschiedenis terug vinden van het account… als je namelijk op de naam klikt kan je elke topic/ reactie zien die ze ooit hebben geplaatst. Dus volgens jouw theorie verstoort dat ook het concept. Je kan nooit helemaal privé zijn als je met je problemen hier komt. Ik wou gewoon even weten hoe mensen elkaar hebben geholpen op dit forum. En als mensen hierop reageren is het hun eigen keuze. Het was als iets leuks bedoelt van ‘hé kijk, dit forum heeft me geholpen met mijn problemen die ik al een keer eerder op dit forum heb gedeeld.’

dus oftewel: ik vind zulke reacties heel irritant :) ze komen vaak betweterig over en dat verstoort het gevoel van vrijheid van meningsuiting  dat ik hier heb.

Reputatie 2
Badge

@Cordelius 

Jouw punten kan ik snappen, ik zou willen dat de kindertelefoon een aparte categorie maakte voor zulke vragen die jij stelde. Als ik namelijk niet lekker gevoel heb enzo en wil kijken hoe anderen zich voelen is het zeer irritant om die berichten zo vaak te zien :)

O zo, snap ik ook wel en mee eens. Had er later inderdaad beetje spijt van over de categorie :) had het beter in succesverhalen kunnen zetten. Alleen toen ik op het idee kwam was ik aan het lezen ik deze categorie dus ja… en ik bedoelde ook echt over emotionele problemen. En niet ofzo ik heb veel geld verdient door advies hier… zelf als ik me ergens aan irriteer op het forum negeer ik het gewoon. Maar ik snap waarom je het deed. Sorry dat ik zo fel reageerde :( ben nogal impulsief… en nogal snel gekwetst… maar das mijn probleem :)

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @catastrophus  en @HALLOmensjes ,

 

ik heb dit topic even verplaatst naar categorie Succesverhalen, omdat die daar inderdaad beter past.

Groetjes,

 

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan beter praten als er iets met mij aan de hand is met mij of als ik slecht voel 

-onnodige quote verwijderd-

Dat is heel fijn!

Reputatie 6
Badge +3

Hey catastrophus,

Ik denk dat dit forum wel mensen kan helpen. Mij heeft het in ieder geval veel geholpen. Maar hoe denk jij dan dat het juist schade aanricht?

Groetjes iemand.

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @HALLOmensjes,

NaamNietBekend was een van de eerste personen die mij goed advies gaf en me had geholpen toen ik zelfmoord wilde plegen. Hij is helaas weg want hij werd 18. Er was een paar maanden geleden een groepje lieve mensen die elkaar steunden en elkaar heel goed hielpen, ik zat ook in dat groepje. Jammer genoeg zijn heel veel mensen uit dat groepje geband, maar @SammieSam was/is er een van. :) 

xx Eenmeisje004 

 

Reputatie 6
Badge +3

Degene die mij heel erg geholpen hadden is ook NaamNietBekend en Simply Me. Helaas zijn zij nu niet meer op het forum, maar voor hun hulp ben ik ze zeker dankbaar!

Groetjes iemand. 

Hey catastrophus,

Ik denk dat dit forum wel mensen kan helpen. Mij heeft het in ieder geval veel geholpen. Maar hoe denk jij dan dat het juist schade aanricht?

Groetjes iemand.

Dat denk ik omdat er vaak gewoon heel slecht advies wordt gegeven ;) vaak nemen mensen dingen niet serieus en moedigen mensen bijvoorbeeld aan om seks te hebben met hun zus (of dit goed of slecht is is te discussiëren, maar het is niet aan te raadde . Dit was bijvoorbeeld totaal off-topic. Ook door vragenlijsten kan veel schade aangericht worden, doordat het onzekerheid kan geven over penislengte en je cupmaat, waar vaak over wordt gelogen. Terwijl het er eigenlijk niet toe doet. Er zijn ook veel mensen die fantasie verhalen maken, bijvoorbeeld een heel erg rare sekservaring. Waardoor mensen misschien kunnen gaan denken dat dit soort dingen normaal zijn en opeens met 10 jarige seks gaan hebben (erg voorbeeld, btw sorry voor de lange app, wou dit gewoon al langer kwijt ;) verder nog een laatste voorbeeld, ik zie vaak de quote ‘als het ware liefde is , zou ik het doen’ wat natuurlijk totale onzin is. Om heel veel redenen. Bijvoorbeeld dat je niet voor eeuwig op een persoon verliefd bent, en dit soms gewoon op incest of pedofilie gaat, wat natuurlijk af te raden tot illegaal is. Over de echte problemen wordt vaak wel goed gedaan, maar ik denk toch echt dat de kindertelefoon toch deze dingen zou moeten proberen te fixen, aangezien dit mensen aanzet tot foute dingen :)

 

sorry voor de lange app…

Reageer