Ik ga met forumpensioen :)


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi

 

Zo zeg, ik word oud. Al negentien, over enkele dagen. Daarom maak ik graag even dit topic aan, om te laten weten dat ik na komende zondag officieel verdwijn.

 

Nu ik hier toch nog ben, complimenteer ik de Kindertelefoon en hun medewerkers graag even. Hoe cool is het dat jullie een plek als deze hebben gecreëerd. Een mooie plaats waar iedereen alles veilig en in vertrouwen kwijt kan, ondersteund door lieve en begripvolle reacties van forummers.

 

Daarbij heb ik een hoop bijgeleerd op dit forum. Dat een glas halfvol is bijvoorbeeld, en niet halfleeg, dat je moet doen wat goed voelt en je niet moet laten tegenhouden door andermans mening, en dat je jezelf gelukkig mag prijzen, wanneer je iets hebt waarvan afscheid nemen zo moeilijk is.

 

Oh ja, mag ik nog voor één keer wat advies meegeven? Het allerlaatste? Dat zou dan zijn dat je eerst voor je eigen welzijn moet zorgen, voordat je je op dat van een ander richt. Een beetje zoals een zet eerst je eigen zuurstofmasker op-situatie in het vliegtuig. Krijg je namelijk geen lucht meer omdat je eerst iemand anders masker probeerde opzetten, duurt het niet lang voor jullie beiden verloren zijn. 

 

En tenslotte, wie weet, als het lot zo uitgestippeld is, komen we elkaar nog tegen :) In ieder geval hier nog een mooie quote. Geen idee van wie die is: Even if we can’t be together in the end, I’m still glad that you were a part of my life.

 

Ichi-go ichi-e

 

Kenshin


323 reacties

Hey Pin

 

Prachtig :green_heart:  Wat je daar zegt. Een heel mooie quote, en een nog mooiere toelichting van je. 

 

‘Graag had ik je daarmee geholpen waar dat had gekund, maar mijn middelen zijn uiteindelijk ook maar beperkt.’

Dat heb je al gedaan; me geholpen :slight_smile:  In deze reactie bijvoorbeeld, of je vorige, maar ook in andere reacties over het hele forum heen, zelfs al waren die niet direct aan mij bestemd. Jouw woorden kunnen erg steunen. Onthoud dat, alsjeblieft :deciduous_tree:

 

Jouw betekenisvolle buiging beantwoord ik met een buiging waarbij ik voor je neerkniel, niet op een onderdanige manier, maar wel op een diep respectvolle manier, waarop ik je graag bedank voor al je mooie woorden.

*buiging*

 

Aan iedereen:

Ik hoop dat de moraal van dit topic mag zijn dat je, wanneer je dat nodig hebt, tijd voor jezelf neemt, en dat eventueel zelfs openlijk durft toe te geven. Eerst wilde ik hier vertrekken als de “sterke” Kenshin die gewoon zo de wijde wereld in stapte, maar daarna heb ik er toch maar voor gekozen om openlijk te delen wat er verder nog speelt, rond mijn gezondheid bijvoorbeeld. Mijn punt is: geef gerust aan wat er aan de hand is. Op die manier kan je anderen vaak een hoop duidelijkheid bieden, en ontvang je hoogstwaarschijnlijk begrip in ruil terug :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reputatie 4
Badge +1

Over n kwartiertje is het zover zeg 😔😔 wel iets positiefs is je verjaardag. Dus gefeliciteerd alvast!!! Heb al taart klaar staan maar zal wel n stukje moeten eten met een traantje in me oog

 

Had net gezien over je gezondheid. Erg veel sterkte. Wou dat ik meer voor je kon doen. Dus ik zal wel bidden voor je 🙂

 

En verder heeell veel succes in de wijde wereld geniet er van! En succes met je opleiding

 

Knuf en grtZz

Gefeliciteerd Kenshin!🥳

Ik en heel veel anderen gaan je missen, maar in gedachten ben je er altijd bij.

Ik zal een kaarsje branden.

Veel geluk . Ik geloof in je!

 

Groetjes Gebruiker c 

Heey Kenshin,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!🥳🎊🎈

See ya!

Spookyzx. 

Hey @RedHex 

 

Thanks voor je berichtje :slight_smile:  Heel lief. Ook dat je zal bidden voor me; dat voelt goed. 

 

 

Hallo @Gebruiker c 

 

Dankje voor je reactie :blush:  Wat lief dat je een kaarsje gaat branden. Graag zeg ik ook nog even dat ik jou echt een cool iemand vind. Iemand die het niet gemakkelijk heeft gehad, dat las ik in een ander topic, maar nog altijd iemand die klaarstaat voor anderen. En dat vind ik mooi. 

 

 

Hi @Spookyzx 

 

Dankjewel :slight_smile:  Ik ga jou, en velen hier, missen. Ik wens je het beste toe op je nieuwe thuis, met je opleiding, en met het leven in het algemeen. Jij kan het :yellow_heart:

 

 

Morgen op 10 augustus word ik negentien (dat had ik misschien niet zo duidelijk gezegd). Vandaag is dus mijn laatste dag hier. Ik maak er het beste van, samen met jullie :slight_smile:

 

 

Gr. Kenshin

 

Hallo @Gebruiker c 

 

Dankje voor je reactie :blush:  Wat lief dat je een kaarsje gaat branden. Graag zeg ik ook nog even dat ik jou echt een cool iemand vind. Iemand die het niet gemakkelijk heeft gehad, dat las ik in een ander topic, maar nog altijd iemand die klaarstaat voor anderen. En dat vind ik mooi. 

Dankjewel Kenshin!  Ik vind jou ook cool. Dankjewel, veel succes nog, en geniet er vandaag nog lekker van!

*buiging en knuffel*

Morgen op 10 augustus word ik negentien (dat had ik misschien niet zo duidelijk gezegd). Vandaag is dus mijn laatste dag hier. Ik maak er het beste van, samen met jullie :slight_smile:

 

 

Gr. Kenshin

Groetjes Gebruiker c 

Thanks @Gebruiker c  :slight_smile:  Ik maak er het beste van. Sowieso goed water drinken, in deze hittegolf :droplet:

 

Gr. Kenshin

hi

 

"geniet” nog van de laatste dag, dat klinkt ook weer lekker dom maar oke.

balen dat het slecht met je gaat, ik hoop dat het snel over is en dat je hulp krijgt van goede en lieve mensen.

 

soms is het lastig, iedereen is anders en helpt op zijn/haar eigen manier. dat jij nu weggaat is jammer voor iedereen omdat je op heel veel topics reageerde en je eigen manier heb van helpen, die ik nog niet veel tegengekomen ben op de site.

 

ik hoop dat alles goed gaat in de toekomst.

 

 

Hey @ronald2001 

 

‘"geniet” nog van de laatste dag, dat klinkt ook weer lekker dom maar oke’

Nee hoor, klinkt niet dom :slight_smile:  Ik ben trouwens blij nog eens van je te horen. 

 

Mijn gezondheid is niet zo goed nee, maar ik vind dat ik er met een gezonde instelling in sta. Het komt wel goed met me, denk ik. Maak je maar geen zorgen :slight_smile:

 

Jij ook het beste toegewenst voor in de toekomst, Ronald. Ik hoop dat je door de moeilijke momenten heen raakt, en dat je steun vindt in personen en dingen om je heen. 

 

Gr. Kenshin

Hi Kenshin,

 

even een random post (ik moet mijn hoofd even leegmaken om zo verder te schrijven aan mijn eigen  topic, daar weet je van) omdat ik ergens gelezen had dat je er over had gedacht om rijlessen te nemen, maar dat nog even voor je uit hebt geschoven.

Ik weet niet of je het programma 'Het gezin’ vorig jaar september/oktober op VRT gevolgd hebt?

Nou, twin en ik wel en vanaf het begin waren we fan van Ruben. In een vooraankondiging hadden we een stukje gezien waarin hij zat en dat trok onze aandacht en toen hebben we die hele serie gevolgd.

Hier alvast een stukje van zijn verhaal met een heel leuk filmpje erbij. Elke keer liggen we weer dubbel, Ruben is echt een hele lieve jongen, maar soms een beetje onhandig als ik het zo mag zeggen. Kijk zelf maar.

https://www.hln.be/showbizz/tv/-mo-rubentje-toch-uit-het-gezin-doet-maandag-rij-examen-na-crash-met-papa-johan-heel-de-voorkant-naar-de-kloten~adba26c08/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Voor wie dat leuk vindt, je kunt de hele serie (ook vanuit Nederland en Frankrijk) bekijken via de site van de VRT:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/het-gezin/2/het-gezin-s2a1/

 

zodra je de video aanklikt (VRT-linkje) vraagt ie of je een account wil aanmaken of gewoon inloggen. Ik heb gisteren vanuit Frankrijk een account aangemaakt dus vanuit NL en België zal dat ook wel lukken. Een paar vraagjes beantwoorden en inloggegevens aanmaken en dan kun je al aan de slag. Het is kost niks.

 

Heb ik je al overgehaald om ook rijlessen te nemen nu, Kenshin?

 

Groetjes,

M&M's

Hey M&M’s

 

Haha ja, dat filmpje ken ik! Echt lachen. Die Ruben is dan ook wel een ‘speciale’, zoals ik dat dan zeg. Met de auto tegen een ding aanrijden, dan thuis lowkey tegen zijn ouders brullen en dan nog opnames voor een jeugdserie. Wel een leuke serie was ‘Het Gezin’, vond ik. 

 

Met m’n rijbewijs wacht ik nog wel even, denk ik. Ik woon dan ook in een grote stad waar het openbaar vervoer gewoon prima is. Iemand met mijn soort hoofd heeft dan ook vaak meer moeite met de hopen info en prikkels die je in het verkeer binnenkrijgt. 

 

Gr. Kenshin

Hey @Kenshin , tnx.

Dal zal ik ook zeker doen. Ik heb op veel cursussen info gehad wat je kan doen met deze hitte.

Voor degene die het willen , hier is wat info wat je kan doen. Bron.= de app van ehbo /rode kruis.

 

Bescherm jezelf en anderen tegen hitte in coronatijd

Hoe zoek je veilig verkoeling in coronatijd? Nu de temperaturen stijgen, is het extra belangrijk om op jezelf en anderen te letten. Kwetsbare ouderen en chronisch zieken zijn vatbaarder voor hitte en lopen ook risico om ernstig ziek te worden als ze corona krijgen. Lees hier onze tips om jezelf en anderen te beschermen tegen de hitte in de anderhalvemetersamenleving.

Zorg voor jezelf

  • Drink voldoende
    Ook als je geen dorst hebt, moet je veel drinken. Bij voorkeur koel water, thee of koffie. Drink liever geen alcohol.
  • Vermijd zware inspanning
    Houd jezelf koel door uit de zon te blijven en lichamelijk inspanningen in de middag te vermijden.
  • Check je medicatie
    Sommige medicijnen beïnvloeden je temperatuurregulatie. Controleer de bijsluiter en overleg met je huisarts of apotheek of je voor jouw medicatie specifieke voorzorgsmaatregelen bij hitte moet treffen.
  • Verkoel jezelf
    Houd je polsen onder stromend water of zet een ventilator aan. Wanneer je in deze coronatijd een ventilator gebruikt, doe dat dan alleen binnen één huishouden en zet ook een raam open om verse lucht toe te laten.

Ben je (over)verhit, voel je je niet goed of maak je je zorgen? Neem dan contact op met je huisarts.

Gebruik deze tips om het huis koel te houden

  • Houd overdag ramen en deuren gesloten wanneer het buiten warmer is dan binnen. Wanneer je een ventilator gebruikt, is het wel verstandig om een raam open te zetten.
  • Zorg ook dat overdag een beetje geventileerd wordt voor voldoende frisse lucht in huis.
  • Gebruik zonwering, bij voorkeur buitenzonwering. Of sluit de gordijnen.
  • Houd ’s avonds en ’s nachts ramen (veilig) open voor verkoeling.
  • Zet elektrische apparaten zoveel mogelijk uit.

Lukt het je niet je om je huis te verkoelen? Zoek koelte in een rustige omgeving in de buurt, maar probeer openbaar vervoer te vermijden.

Drink voldoende

 

Hou ook bij hitte rekening met corona

Ook tijdens tijdens hitte blijven deze voorzorgsmaatregelen van toepassing:

  • Was je handen met water en zeep.
  • Houd 1,5 meter afstand.
  • Hoest in je elleboog.
  • Vermijd drukte.
  • Blijf bij ziekte thuis (ook je huisgenoten).
  • Controleer je bronnen en informeer je goed.
  • Gebruik een mondkapje in het openbaar vervoer.

Zorg voor anderen

Houd mensen die extra hulp nodig hebben in de gaten. Bel ze op of ga bij ze langs en bied aan om te helpen, uiteraard op gepaste afstand. Je kunt bijvoorbeeld boodschappen doen of regelmatig helpen herinneren dat ze voldoende water drinken. De volgende doelgroepen lopen een groter risico op uitdroging en oververhitting:

  • Ouderen
  • Jonge kinderen
  • Mensen met overgewicht
  • Chronisch zieken
  • Mensen in sociaal isolement
  • Daklozen
  • Mensen die specifieke geneesmiddelen, alcohol of drugs gebruiken

‐-----------------‐--------‐-----------------------

Zo, dat was het denk ik. 

Hopelijk heb ik jou @Kenshin nog wat bij geleerd of wat anderen.

Maak er een mooie dag van !(ik weet het , ik val in herhaling) 

 

Groetjes Gebruiker c 

Hey Gebruiker c

 

Wat een nuttige info die je daar meegeeft 🙂 Bedankt daarvoor. Ik heb er wat van bijgeleerd. Fijne dag!
 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin, 

Graag gedaan!  Fijn om te horen dat je er wat bij hebt geleerd!

Voor dit weer en over het algemeen is het misschien handig om de ehbo app te downloaden voor mensen die het willen. Het is een heel handige app als je in bepaalde situaties zit. Dus bijvoorbeeld ,je weet niet wat je moet doen in de situatie van een ,wespensteek, reanimatie, vergiftiging etc. 

Misschien wel interessant om te bekijken. 

 

Groetjes Gebruiker c 

Oh ja, zo’n app is een goed idee. Ik ga er meteen naar op zoek 👍 Thanks voor de tip. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben net nieuw maar ik heb je reacties al onder verschillende forums gezien, ik vind het jammer dat je gaat en nog een fijne verjaardag

Hey @Jongen4789 

 

Dankje :slight_smile:  Het ga je goed. 

 

Gr. Kenshin

Hi

Haha ja, dat filmpje ken ik! Echt lachen. Die Ruben is dan ook wel een ‘speciale’, zoals ik dat dan zeg. Met de auto tegen een ding aanrijden, dan thuis lowkey tegen zijn ouders brullen en dan nog opnames voor een jeugdserie. Wel een leuke serie was ‘Het Gezin’, vond ik. 

 

Met m’n rijbewijs wacht ik nog wel even, denk ik. Ik woon dan ook in een grote stad waar het openbaar vervoer gewoon prima is. Iemand met mijn soort hoofd heeft dan ook vaak meer moeite met de hopen info en prikkels die je in het verkeer binnenkrijgt. 

Ruben is echt de max. Ik vond die hele familie wel prettig gestoord. Met Ruben was de 2e serie, dus wie weet komt dit jaar serie 3 uit en van mij mag Ruben daar ook weer in zitten

Dan weet je iig dat ik er ook naar kijk, meestal niet rechtstreeks, maar via de app ofzo kijk ik dan terug.

 

Ik weet niet of jij soms programma's van de NL tv kijkt of terug zou willen kijken, want bijna alles van de npo kun zonder account terug kijken op hun site:

https://www.npostart.nl

 

Voor wat je rijbewijs betreft, dat komt wel als de tijd daar is en zolang er goed openbaar vervoer is, is de noodzaak er ook minder of niet.

 

Groetjes,

M&M's

Hey M&M’s

 

Da’s wel een grappig idee, dat we beiden naar dezelfde serie kijken :slight_smile:  Wie weet (glim)lachen we dan ook om dezelfde dingen.

 

Oh da’s wel handig, die site die je daar linkt. Dankje :slight_smile:

 

Gr. Kenshin 

Oh ja, zo’n app is een goed idee. Ik ga er meteen naar op zoek 👍 Thanks voor de tip. 

graag gedaan!

Gr. Kenshin

ik heb even wat dingen na gevraagd en hier heb je er 1 die heel goed is en officieel. 

https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.rodekruis.android

Ik weet niet of je een Android hebt ,maar anders ff in de Apple store die naam kopiëren,  veel plezier ermee! En geloof me, het is de moeite waard.maar dat wist je al.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

 

Hey Gebruiker c

 

Die app hebben ze ook in de App Store :slight_smile:  Ik heb ‘m gedownload nu. Nogmaals bedankt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hee Kenshin,

Misschien een beetje een rare vraag, maar wanneer morgen ga je je account laten verwijderen? Blijf je bv op tot 00h00 of ga je lekker uitslapen en post je na wat taart een berichtje?

Je hoeft natuurlijk geen rekening met mij te houden, maar het leek me wel leuk om je soort van uit te zwaaien en online te zijn als jij voor het laatste online bent.

Kijk maar of je hier een antwoord op hebt en of je het überhaupt een leuk idee vindt.

Gr. Pin

Hi Pin :slight_smile:

 

Het was inderdaad mijn plan om tot twaalf uur ‘s nachts online te blijven, en om één minuut na middernacht een bericht te plaatsen in het account verwijderen-topic :slight_smile:  Superleuk, je idee van het uitzwaaien :slight_smile:  Forceer jezelf echter niet, alsjeblieft. Als je moe bent of al enkele nachten niet goed hebt kunnen rusten, zie ik je liever die broodnodige nachtrust inhalen :slight_smile:  

 

Oh ja, @M en Ms, ik zie hierboven een reactie van je zonder tekst. Ging daar wat mis, of komt er nog een reactie?

 

Gr. Kenshin

Hey kenshin,

Hey Gebruiker c

 

Die app hebben ze ook in de App Store :slight_smile:  Ik heb ‘m gedownload nu. Nogmaals bedankt :slight_smile:

👍👍👍

Gr. Kenshin

Ik zal je met alle liefde uitzwaaien! En je een mooie verjaardag wensen en succes met de behandeling! (En met een knuffel 🤗).

Ik had eigenlijk gedacht dat KT je account zelf ging verwijderen . Niet dat je daar om moest vragen. Maar ik snap de keuze, hopelijk komt er ooit een Wall van forummers ofzo en dan hopelijk kom jij er ook op te staan, ik heb je naam en het aantal voor de zekerheid al genoteerd als het zo ver is.

 

Groetjes Gebruiker c 

 

Reageer