Zwemles?

  • 13 June 2021
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo
Ik ben 15 jaar oud. Mij lijkt leuk om te gaan zwemmen voor een diploma. Mijn klasgenoten doen niet zwemmen voor een diploma. Ik heb op internet gezien dat je bij veel diploma's met kleding moet aan zwemmen. Ik vind dit best wel gek, omdat je dit ook niet doet bij recreatief zwemmen. Ik denk dat andere kinderen in mijn klas mij raar en gek gaan vinden. Zou ik deze sport gaan doen of moet ik toch een andere sport doen (diplomazwemmen lijkt me wel leuk om te gaan doen)? 
En waarom leer je met kledingzwemmen? Of kun je ook de onderdelen zonder kleding doen zodat ik mijn klasgenoten me niet raar en gek vinden?
Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?


5 reacties

Dit valt allemaal op te zoeken hè.

Kijk hier eens: Allesoverzwemles.nl - andere nationale diploma's

Als ik zou willen doorzwemmen welke diploma's zijn er na (als ik vragen mag)?

Hey AlapaZwem.

 

Er zit een volgorde in het halen van je zwemdiploma’s ja! 

 

  1.  Zwemdiploma A > Als eerste
  2. Zwemdiploma B > Als tweede
  3. Zwemdiploma C > Als laatste

 

Hierna zijn er nog veel diploma’s die je kan halen voor een specifieke zwemvaardigheid zoals een speciaal snorkel diploma of een speciaal survival diploma etc., maar die hoef je niet per see te halen.

 

Ik heb zelf gewoon de A,B en C diploma’s en verder niets.

 

Groetjes van mij!

MensPersoon bedankt voor het reageren!

Zijn er ook meer zwemdiploma's (als ik A, B en C af heb). Zo ja welke dan? En zit er ook een bepaalde volgorde welk zwemdiploma eerst is en wat daarna komt? 

En welke zwemdiploma's hebben jullie (ik ben best nieuwsgierig)?

Ik denk dat andere kinderen in mijn klas mij raar en gek gaan vinden.

Je kunt altijd dat stukje weglaten als jij je er echt zorgen over maakt, maar het is vrij normaal naar mijn idee.

 

En waarom leer je met kledingzwemmen? 

Hiervoor moest ik even zoeken, maar ik denk  dat de uitleg goed gegeven wordt in het volgende fragment:

Maar ook voor het onderdeel survival moet flink wat werk worden verricht. Want kinderen moeten tijdens de zwemlessen regelmatig met kleren aan zwemmen, zodat ze gewend raken aan het kleding zwemmen. Want een kind dat onverwacht in het water valt, zal dit niet doen in badkleding.

Bron

Het idee is dus dat je moet kunnen zwemmen als je bijvoorbeeld in een kanaal valt of iets dergelijks.
Dat is heel leuk en aardig tot en met diploma B, maar voor C willen ze dat je met een regenjas of windjack zwemt. Iedereen die daarmee heeft gezwommen zal weten dat dat niet zo makkelijk gaat. Een verstandig mens zou zo'n onding gewoon uitdoen terwijl ze aan het watertrappelen zijn, maar verstandige mensen vallen over het algemeen ook niet in kanalen. Eigenlijk zouden ze je dus moeten leren hoe je zo'n ding uitkrijgt in het water, maar goed.

 

Hoe zouden jullie deze situatie aanpakken?

Gewoon doen en in het ergste geval vertel je er niemand over, hoewel het helemaal niet gek is.
De hele dag een paard lastig vallen op een manege zou ik een stuk gekker vinden.
Niet alleen is het geen nuttige vaardigheid, maar ook een makkelijke manier om te vallen en een bot te breken.

Reageer