Vraag

workout volhouden

  • 3 April 2020
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy

Ik zit momenteel niet op een sport. Ik wil wel graag fit blijven. En nu de zomer eraan komt zou ik een strakke buik willen. Ik heb al gezogt naar yt videos waarin mensen een workout doen. Maar iemand tips om dat vol te houden? Als ik soms ff geen zin heb denk ik: ajoh 1 dagje niet is niet erg. En de dag erna denk ik dat ook. Maar iemand tips dat ik het blijf doen?


3 reacties

Je hoeft echt niet elke dag te sporten zoals je zegt. Een dagje missen is echt niet erg. Maar mocht je toch graag minimaal om de dag, misschien wel elke dag sporten, dan kun je misschien de 2-day-rule proberen. Dit betekent dat als je 1 dag hebt gemist, je het de volgende dag wel moet doen. In je hoofd bijhouden werkt niet echt, dus je kunt bijvoorbeeld op een kalender bijhouden wanneer je het wel hebt gedaan. Dit kan op je telefoon, in je agenda, op een papieren kalender of in een schriftje. 

Probeer het maar een keer uit, grote kans dat het werk :) Succes!

Hi Annoniemm,

 

het is niet zo ingewikkeld, het antwoord is:  d i s c i p l i n e

 

Als je iets wilt bereiken, dan moet je er ook iets voor doen :wink:

 

Verder:

  • stel geen onmogelijke doelen, kijk niet alleen naar de korte termijn
  • kies oefeningen die je 'liggen’ en die vol te houden zijn, overdrijf het niet
  • misschien moet je ook andere dingen in je leven aanpassen qua eten en bewegen, bijv. trainen en toch chips blijven eten werkt niet echt heel goed
  • hang een soort kalender duidelijk zichtbaar ergens in je kamer op (of in de keuken zodat alle huisgenoten zien hoe vaak je je oefeningen doet) en schrijf daar je vorderingen/oefeningen, die je gedaan hebt op en zet een groot kruis op de dagen dat je niks gedaan hebt. Misschien dat de confrontatie daarmee je motiveert
  • heb plezier in wat je doet, misschien is een lekker muziekje tijdens je oefeningen wel lekker
  • beloon jezelf na een training met een lekkere douche
  • zoek iemand in huis/vriendenkring die met je mee doet, dat kan helpen als stok achter de deur voor alle deelnemers, je kunt elkaar er op aan spreken
  • bedenk waarom  je het wilt en houdt dat doel voor ogen

 

 en vooral  s u c c e s en heel veel  p l e z i e r  :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

 

Reputatie 3
Badge +2

same, heb dat ook altijd! heb een x een 30 day abs challenge gedaan, om de 3 dagen een rustdag… zou dat werken? xxx

Reageer