Wie heeft er wel eens va Lucid Dreaming gehoord?

• 13 december 2014
  • 19 reacties
  • 761 Bekeken

Badge +17
Hoi iedereen

Wie heeft er wel eens van lucid dreaming gehoord? Ik zelf hoorde er een jaar geleden over en het leek mij toen echt super vet om een keer te proberen. Om het even heel snel samen te vatten wat lucid dreaming is; een lucide droom is een droom waarbij de dromer zich bewust is van het feit dat hij droomt. Het kost te veel woorden om het hier te vertellen, dus als je benieuwd bent, zoek even op google 😉 Om het zelf te doen, is het moeilijk en het is tegelijkertijd echt heel eng..
Maar mijn vraag, wie heeft er wel eens van gehoord? En wie heeft er wel eens ervaringen mee gehad?

Als je ervaringen hebt gehad hiermee, kun je mij dan precies zeggen wat je meemaakte? Ik heb het namelijk al meerdere keren geprobeerd (stuk of 100 keer) en het is maar één keer half gelukt.
Heb je eventueel ook tips om het te kunnen? 

19 reacties

Een oude vriend heeft een het een paar geprobeerd, maar volgens mij lukte het hem nooit! Ik heb er dus in ieder geval wel van gehoord, maar ik heb er zelf geen ervaring mee!
Badge +17
Hahaha het is ook echt moeilijk om het te laten lukken 😞. Het is behoorlijk eng, je kan namelijk ook een nachtmerrie krijgen. Klinkt niet zo spannend, maar wanneer je lucide bent wel hahaha
Ik heb dit zelf bijna dagelijks.. en ik vind het zó eng. Ik krijg er paniekaanvallen door. Het is alsof je verlamd bent, door je hele lichaam, en alleen kan denken.. of nouja, niet eens echt denken, meer 'er bij zijn'. Meestal zijn het enge dromen, als ik dan wil schreeuwen om hulp omdat ik niet uit de droom kom, kan ik niks, ik raak dan heel erg in paniek. Ik kan ook niet m'n handen, benen, hoofd of iets anders bewegen. Ik vind het echt doodeng..
En oja, meestal als ik 's nachts uit de droom ben 'ontsnapt' ben ik zo geschrokken en in shock dat ik niet meer durf te gaan slapen.
Badge +17
@ikweetgeennaamoke, ik snap dat je het eng vindt. Dat is het ook. Daarom wil ik het proberen. Het geeft een kick. Het is toch vet om zoiets 1x mee te maken?
Wel echt balen dat je dit elke dag hebt... praat er eens over met anderen? Die kunnen je helpen want als je dit elke dag hebt, heb je een serieus probleem. Succes.. thanks voor reageren 🙂
Nouja.. misschien heeft het iets te maken met mijn psychische problemen.. ik snijd mezelf en durf dus niet naar mensen toe te gaan om hulp.
Badge +17
Dat zou kunnen.. in ieder geval is dat erg balen! Maar toch lijkt t me vet om een keer goed een lucide droom te krijgen..
Ja nouja opzich.. het is als een soort 3D film ofzo.. als iemand pijn heeft in mijn droom voel ik dat ook..
Hey,

Ik heb er ook 'last' van.
Maar ik nachtmerrie elke nacht, waardoor zo'n lucid 'droom' geen droom is maar een nachtmarrie. 
Ik vind t altijd dood eng!

Eigenlijk heb ik nog nooit geprobeerd dat op te roepen. 
Ik zou nieteens weten of dat uberhoubt kan...
ik denk het eigenlijk neit

je kan het misschien wel stimuleren, maar echt oproepen...
nee, dat denk ik neit.

sorry dat ik je d'r neit mee kan helpen

xx
heyy,

Ik heb er ook al vaker van gehoord, en het lijkt me supervet om een x te proberen, maar heb er nog geen ervaring mee. Al klinken de ervaringen van de mensen hierboven niet echt positief.. nouja, ik zie wel of ik het nog een keer doe, heb het nog nooit geprobeerd haha. Ik blijf dit forum in ieder geval in de gaten houden, want ik ben wel benieuwd naar ervaringen van mensen !

x
Het is mij wel is een keer gelukt maar toen was ik 10 ofzo. Ik had toen gwn echt controle over wat ik deed in m'n droom! Ik wist toen ook dat ik droomde en probeerde wakker te worden. maar dat lukte steeds niet en toen kreeg ik een paniekaanval en viel uit m'n bed x)

Grrroetjes EmoWolfje
bij mij gebeurt het heel soms zonder dat ik het zelf wil ofzo, maar het gebeurt heel vaak dat van het moment dat ik besef dat ik aan het dromen ben, wakker word, ookal wil ik dat niet.
Ik had er echt nog nooit van gehoord,
maar ik heb het ff opgezocht en het lijkt me best wel cool om een keer mee te maken.

Ik vond dit nog op internet:

• Het is leuk in lucide dromen om te vliegen. Om te beginnen met vliegen proberen stuiteren hoger en hoger na elke stap (terwijl "lopen" in de droom.) Sommigen vinden dat ze nodig hebben om zichzelf te trainen, terwijl anderen gewoon kunnen denken dat ze willen vliegen, en dus van de grond tillen, en start te zweven. U kunt ook proberen het lopen op muren of het plafond, als vliegen voor de eerste keer kan intimiderend als je niet helemaal van overtuigd dat je droomt. Veel mensen ervaren vliegen als zeer natuurlijk en zeer opwindend.
  • Het is ook cool om te teleporteren. Sluit je ogen, draai je droom lichaam, en zien een gloednieuwe landschap en open je ogen.

Maar zou wel bang zijn als het een nachtmerrie is, want hoe wil je ooit wakker worden uit zo'n droom... 😕

Zou alleen niet weten hoe je in zo'n Lucid Dream moet komen...

x
Ik had dit is een keer toen ik 12 was. Was gewoon aan het dromen over iets en plotseling dacht ik dat het niet klopt en had ik door dat ik droomde. Overal waar ik aandacht gebeurde ook. 
ik vind het wel leuk. dan kan ik ook vliegen enzo, en dingen die normaal echt niet kunnen kan ik dan gewoon laten gebeuren haha
het lijkt me dood, maar dan ook echt dood eng
Ik heb wel eens dat soort dromen gehad, maar dat op commando kunnen? Dat lijkt me nogal moeilijk.
Maar ik had ooit een droom dat ik het ene moment met karate bezig was en het andere moment zou ik onthoofd worden door de Grim Reaper. Op het moment dat ik onthoofd zou worden besefte ik dat het een droom was, dus dacht ik gewoon "byebye noobs, I'm going to the actual world".
Sorry dat ik misschien een jaar te laat ben met deze reactie. Maar ik ben ook zon lucide dromer. Elke keer als ik droom. Ik noem wel even een voorbeeld. Ik zit in een huis met monsters ofzo. Dan denk ik in de droom! Ja in de droom. Van dit is niet echt. En meestal. Als het dan toch te eng word doe ik mijn ogen open en boem. Daar lig ik op mijn bed te realiseren dat het nep was. Dus ik ben ook zo een en als er nu nog nieuwe mensen zijn die willen reageren. Graag want ik wil nog wel eens wat meer hierover lezen en wat mensen hierover denken.
-Admire
Ik ben al jaren een lucide dromen, sinds mijn hele vroege kindertijd kon ik mijn dromen al controleren. Soms lukt het me nog steeds. Ik heb het de laatste tijd nog een beetje afgeleerd maar toen ik 3 was of zo was ik er echt een meester in haha.

Reageer