Vraag

Welke vechtsport vinden meisjes leuk

  • 24 November 2018
  • 10 reacties
  • 324 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik fantaseer heel vaak over meisjes die judoën zouden meisjes op judo gaan en waarom wat vind je er leuk aan en zou je dan met meisjes willen judoën zo ja waarom of ook met jongens

10 reacties

Vroeg het me gewoon af wat meisjes er zo leuk aan vinden heb vroeger op judo gezeten en bij mij zaten meer meisjes als jongens vandaar de vraag
Nou ja vond het nooit zo gemakkelijk met meisjes
Het was vroeger
Er zijn zeker dames die ook judoën , hoewel ik er vaak wat minder zien dan jongens.
Het kan soms een beetje nadelig zijn voor dames als hun partner een jongen is , vanwege de fysieke verschillen , hoewel die niet zo groot zijn bij lagere leeftijden.

Het kan soms een tikje ongemakkelijk zijn bij bepaalde houdgrepen of technieken, maar verder is het niet zo bijzonder.
Hoi

Meisjes kunnen zeker judo beoefenen. Het is een mooie en gezonde sport, die iedereen kan beoefenen.

Zelf doe ik aikido. Als ik wat vroeger ben, kan ik nog wat naar de judoles of karateles kijken (hangt van de dag af). Bij karate zijn jongens en meisjes gemengd, bij judo heb ik nog geen meisjes gezien. Misschien is dat toeval, en zitten er geen meisjes in die judoclub.

Vaak is je techniek en behendigheid meer doorwegend dan kracht of grootte. Zou jij er moeite mee hebben om met meisjes te trainen?

Groetjes
Kenshin
Vond je het jammer dat er minder jongens dan meisjes waren?

Het enige verschil dat ik bij gevechtssporten merk tussen jongens en meisjes, is af en toe een kleine aanpassing in bv. een houdgreep, bv. dat een jongen met zijn knie niet te dicht tegen het bovenlichaam van een meisje aan mag komen. Verder gelden dezelfde technieken en bewegingen.
Als je liever met jongens traint, zou je op zoek kunnen gaan naar een club waar jongens en meisjes gescheiden zijn. Je zou je leraar ook kunnen zeggen dat je liever niet met meisjes traint. Op die manier kan daar eventueel rekening mee gehouden worden.
Badge
(quote verwijderd kindertelefoon)

Rijden op paarden
Hoii!
Ik doe zelf geen judo maar het lijkt me best wel leuk hoor!

Ik zou denk ik liever met jongen judoën, want meisjes zijn zo fluffy duffy (ik ben zelf btw ook een meisje). Ik vond het op de basisschool ook veel leuker om te stoeien en in de bouwhoek te gaan dan in de poppenhoek te spelen. Ook is het denk ik voor mij leuk om te bewijzen tegenover jongens, dat meisjes ook sterk kunnen zijn.

xx Isa💞(13 jaar)
Badge

Ik wil graag op judo maar ben aleen heeel zwaar en dan moet ik in zwaar ge wicht  wil in licht ge wicht  weet jullie tips om af te vallen dat in licht gewicht kan hoop te horen 

Reageer