Welke sport doe of deed jij?

• 21 maart 2015
  • 40 reacties
  • 1567 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoihoi,

Ik ben nieuwschierig naar welke sport jullie doen of deden!

Doe je op moment aan een sport,zoja welke,hoe lang en wat is de reden dat je daar aan begon?

Deed je aan een sport,zoja welke,hoe lang en wat is de reden dat je bent gestopt?

Liefs,meisje17

40 reacties

Heyhey,

Ik heb van m'n 5de tot m'n 13de geturnd. Ik begon omdat m'n zus erop zat voor beter evenwicht en m'n ouders zette me er gewoon op. Ik heb jaren met plezier geturnd, maar door blessures moest ik stoppen, Wel geef ik turntraining.
Ook heb ik tot ik 8/9 was een jaar gejudood. Dit moest ook van m'n ouders, maar ik vond t vreselijk. Toen ik mocht stoppen heb ik dat ook gelijk gedaan.
Nu loop ik hard en ga ik naar de sportschool waar ik geregeld lesjes hot yoga, spinning, zumba en arobik volg. Gewoon omdat ik blij wordt van bewegen en mezelf uitdagen.

Jij?

xx
Hee
Op het moment doe ik geen sport maar vroeger heb ik van mn 6e tot mn 13e aan klassiek ballet gedaan. Ik vond het super jammer dat ik moest stoppen maar ik ging verhyizen van de groeo waar ik woonde naar huis bij mn moeder en dat was in 2 erschillrnde plaatsen dus kon ik er niet mee doorgaan
Xxx
Badge +17
Ik doe aan voetbal! Ik begon ermee toen ik ongeveer 5/6 jaar was. Ik heb 1 jaartje bij een club gezeten, waarna ik meteen wilde stoppen met voetballen. Maar na overgestapt te zijn naar een andere club, vond ik het super chill! 
Waarom ik eraan begonnen ben? Ik heb geen flauw idee. Volgens mij hebben mijn ouders dit meer besloten, maar daar heb ik geen probleem mee, want ik heb er nu veel vrienden vandaan. Ook buiten voetbal uiteraard, maar toch een leuk extratje 😉
Ik deed aan handboogschieten. Het was echt een hele leuke sport en ik kreeg na 2 maanden mijn eigen boog.
Helaas kreeg ik na een jaar nogal last. Ik schoot al een pijl minder per keer omdat ik last kreeg van mijn arm. Ik kon de pijl niet meer naar mijn neus toe brengen en liet hem dus veel te vroeg los, waardoor hij soms het bord nog niet misschien raakte. Ik ben definitief gestopt toen ik voortaan elke keer per ongeluk tegen mijn arm schoot (de pees raakt dan je arm als je de pijl loslaat) en dus elke keer de wond moest koelen.
Ik zat van 2005 tot aan 2012 op zwemmen. Ik heb in totaal 7 zwemdiploma's gehaald en had denk ik wel op landelijk professioneel niveau kunnen zwemmen met mijn conditie en uithoudingsvermogen.

Maar ik begon motivatie te verliezen... ik ging minder goed presteren en had er minder plezier in. Ook was het een soort van vereniging voor zwaar gehandicapten. Nee, ik ben niet zwaar gehandicapt maar heb een kleine afwijking waardoor ik daar terecht kwam. Nederland is niet zo'n goede verzorgingsstaat...

Dus ik ben toen na het lesjaar 2011-2012 gestopt en ik doe sindsdien geen sporten meer, ter nadele van mijn contactenkring. Wel probeer ik nu bij een orkest te komen maar volgens mij gaat dat ook weer niet lukken dus mijn contactenkring zal nog een tijd klein blijven... jammer genoeg.
O ja, idd, tuurlijk nog zwemmen
gewoon omdat t handig is om te kunnen
maar m'n moeder was m'n zwemmer dus k stopte na een paar jaar
Mijn eerste sport was zwemmen en daar begon ik mee omdat het meer zo'n basis dingetje is. daar ben ik mee doorgaan tot op mijn A, B & C diploma had. Toen ik 8 jaar was ben ik op paardrijden gegaan, dat heb ik gedaan tot m'n 10de en ben er toen af gegaan omdat ik het een beetje zat werd.. 2 maanden later had ik me aangemeld bij een dansschool en heb daar 2 jaar lang lessen gevolgd! In die 2 jaar heb ik echt mijn plek gevonden, en wist ik dat mijn passie bij de dans ligt. Op mijn twaalfde heb ik auditie gedaan bij een dansacademie en ben daarvoor aangenomen en nu ga ik dus al 4 jaar lang met plezier 3 keer in de week naar de dansacademie, buiten me normale school dan haha 🙂

Xx
ik zit nu ongeveer 4 jaar op waterpolo. Op de basisschool hadden we eenn lijst met activiteiten waar je aan mee kon doen en waterpolo leek me heel leuk. Hiervoor heb ik ook een poos op dansen en judo gezeten maar ik vond bijde niet heel leuk en ik was er ook echt niet goed in.
Ik zit sinds groep 3 op volleybal.
Ik ben nu buitenaanvalster.
Ik zou eerlijk gezegt er niet meer opgaan als je al 13 bent of zo, je kunt het beter doen als je jong bent. Volleybal moet je opbouwen en als je met je 13e pas start gaat het erg moeilijk worden.
Heey!
Ik zwem al me hele leven, ik heb even op westrijdzwemmen gezeten maar vond dat niet leuk omdat ze beetje gemeen waren
Toen ben ik naar de reddingsbrigade gegaan daar zit ik nu al 6 jaar bij
Ik doe ook sinds 2010 hockey is echt heel erg leuk als je houd van snelle spellen, en je leert het best wel snel

Groetjess
Hee,

Ik doe aan voetbal.
Ik doe het volgens mij al sinds mijn 7de. Ik ben nu 14.

De rede dat ik eraan ben begonnen.. is omdat je op deze mannier Leuk & Gezond kan sporten. 
Het is vooral leuk omdat het een teamsport is.

Ik zie in B1. Met best veel vrienden van mij.
Dus super leuk!

Greetzz
Volleybal, ik ben er mee begonnen omdat mijn nicht altijd volleybalde. Ik zit er nog steeds op alleen ik weet niet of ik het nog wel zo leuk vind.
Heey

Ik dans  sinds mijn 9de
Ik ben met dansen begonnen omdat voetballen niks voor me is
En mevader zou me vermoorden als ik ga voetballen
Dus toen ik ooit een x een breakdancer zag op tv wou ik dat
Toen ging ik van 1 uur per week dansen naar 2
Het jaar daarna 10
En toen zat ik onderandere op ballet en me pa weed rasend 
Het jaar daarna danste ik 16 uur per week
En het jaar daarna ongeveer 17
En na al het gezeur van me pa stopte ik met de sport die alles voor me is
Dansen is mijn uitlaatklep als ik verdrietig ben dans ik en voel ik me beter
Dus nu ik gestopt was met dansen ging t best slecht met me
Toen kreeg ik rusie met me pa ondertussen alweer 6 maanden
En ben weer gaan dansen en alles gaat goed
Heb een vriendin zit op eennieuwe svhool nieuwe vrienden en alles gaat top

Maar 1 ding wil ik nog zeggen wat ik super belangrijk vindt
Als je sport gamed of wat dan ook wat je leuk vind ga gewoon door wat andere ook zeggen
Zolang je maar niet te ver gaat( 20 uur dansen per week= weg sociaal leven)
Ik heb heel vroeger gedanst maar ben gestopt omdat ik schaatsen(hardrijden) leuker vind. Dit doe ik al vanaf mijn 4e en het maakt mijn hoofd leeg. ook doe ik het omdat het heel afwisselend is, in de winter schaatsen en droog- en krachttraining en in de zomer wielrennen, hardlopen en droog- en krachttraining
ik deed een half jaar geleden hardlopen, mountainbiken, skeeleren, fitniss, kickboksen en dansen. maar kan niet meer sporten door gezondheidsproblemen (huilhuil 😉 )
Ik ben een voetballer en doe dit al sinds mijn 6e(eerder mocht je helaas niet beginnen), ik voetbal al mijn hele leven. Voordat ik op voetbal mocht voetbalde ik al met mijn broer en mijn vader, ben er echt mee opgegroeid en heb dus altijd al op voetbal willen gaan. Ik voetbal nu in de C1 bij mijn club, was dit jaar 1 vd 2 eerste jaars c in de C1. Voor volgend jaar wordt ik aanvoerder van de C1 en daar ben ik best wel trots op.
Heyy,
Ik doe niet aan een sport, tenminste niet echt maar ik loop wel hard en zwem veel, ook ligt mn school 9km van hier dus mn dagelijke portie beweging heb ik wel XD
ik deeed ooit aan zwemmen tot ik A B C had, gestopt omdat ik misselijk word als ik lang en veel onder water zwem, wat met les dus niet te voorkomen is!
ik deed ook ooit aan marjoretten (damn ik ben hier niet trots op) gestopt omdat ik het heel stom vond ging er eigg alleen op omdat ik anders mn beste vriendin nooit zag omdat ze toen ze er op ging net verhuist was..
ook deed ik tennis maar ben gestopt omdat mn vriendinnen er ook af gingen en zonder hun was het saai
heb ook op turnen gezeten maar ik stopte want ik had er niet echt talent voor hah (2x been gebrokenXD)
Ook heb ik op streetdance gezeten was echt geweldig alleen het stopte omdat de lerares stopte want ze kon het niet meer betalen en dus was er geen vereniging meer.
ook zat ik op musical les, was ofcourse veel acteren en zingen wat je eigg nietecht een sport kan noemen maar er zat ook veel dansen bij! Ik stopte omdat mijn leeftijdsgroep alleen op woensdagmiddag was en ging naar 1e waar ik dus woensdag 8e had...
en hoelang ; heb alles 1 jaartje gedaan behalve zwemmen dat was 2 jaar en dat musical gebeure 4 jaar
Doeeegg
xx hartjefoood
ik zit al zins mijn 4de op scouting en ik ben nu bijna 14 jaar 
ik vind scouting zo leuk omdat je helemaal je zelf kan zijn en 
je gwn druk mag zijn en ja 
ik deed net aan sport
niet* sorry  dat bedoel ik
ik doe op dit moment aan volleybal, sinds de zomer vakantie: en ik ben ermee begonnen omdat ik het leuk vond
hiervoor, heb ik ook nog aan turnen gedaan van me 8ste tot me 9e. daarna ook volleybal tot me 12e en  toen judo tot afgelopen zomervakantie 
de reden dat ik gestopt met turnen was omdat: ik was eerste geworden en zag er weinig uitdaging meer in
met volleybal: ik had ruzie met meiden uit me team
judo: ik vond het niet meer leuk
Bedankt voor al jullie reacties!
ik doe nu niet meer aan sport. ik deed heel lang aan ballet alleen ik mocht niet op spitzen(echte balletschoenen) van mijn vader vanwege blessures en rugklachten enzo. En mijn groep was niet zo leuk dus uiteindelijk ben ik ermee gestopt.
Ik zit op atletiek en ik vind het erg leuk, omdat ik op Nederlands niveau meedoe (6 de van Nederland met werpen en 28ste met meerkamp en 12 met 600 m.) ook heb ik hierdoor veel lieve mensen leren kennen. Ik ben erop gegaan omdat mijn vriendin er op ging.
ik sportte veel omdat ik moest afvallen... was veels te dik enzo. enja, het pesten helpt er ook niet bij
Ben dus cardio dingen gaan doen, op aanraden van zo'n gezondheids website

Reageer