Vraag

welke kleding is genderneutraal?

  • 13 March 2020
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Ik had het erover met vrienden van mij, en ik ben benieuwd: Welke kleding vinden jullie redelijk genderneutraal?

voorbeeld: spijkerbroeken omdat mannen, vrouwen, alles daartussenin en daarbuiten spijkerbroeken kunnen dragen en er damn goed en niet per sé mannelijk/vrouwelijk uitzien als ze dat dragen. 


4 reacties

Heyy, ik vind eigenlijk alle kleding wel genderneutraal, maar ik snap dat sommige kleding meer gedragen wordt door meisjes dan jongens en andersom.

Ik heb bijvoorbeeld sokken voor heren, maar die draag ik gewoon. Ik vind dat niet uitmaken. Dus ik zou dragen wat jij wilt dragen! 

Hopelijk heb je hier wat aan! Liefs, Naira193 :purple_heart:

Hey,

Ik ben het ook eens met het bovengenoemde. Kleding is in principe genderneutraal als je het aan mij vraagt. Je hebt alleen soms het probleem dat kleding is gemaakt op lichaamsvormen, zoals Kenshin al zei.

Ik denk dat '’mannenkleding'’ daarom eerder naar genderneutraal neigt dan kleding die je op de vrouwenafdeling vindt. Dat komt omdat in '’mannenkleding'’, zeker als je het aan de grote kant koopt, de vormen van vrouwen niet echt opvallen. In '’vrouwenkleding'' valt een gebrek aan vormen dan juist weer meer op als een man dit zou dragen. Ook is '’vrouwenkleding'’ denk ik i.h.a. wat meer uitgesproken dan '’mannenkleding'’.

Verder denk ik inderdaad dat een spijkerbroek heel algemeen is, net als effen shirts en hoodies. 

Ook is het voor meiden best normaal tegenwoordig om kleding (in ieder geval bovenkledij) te halen bij de mannenafdeling. Ik zie ze daar geregeld rondlopen en dat is helemaal prima. Dat sluit dus aan bij de tweede alinea. 

Gr. Pin

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote weggehaald-


ik ben het hiermee eens

Hoi

 

In principe vind ik dat alle kledij gedragen zou moeten kunnen worden door wie dan ook. Draagt een man graag een rok? Prima. Zou moeten kunnen zonder nare commentaar hierop te ontvangen. Draagt een meisje liever kleding uit de mannenafdeling? Ook dat zou moeten kunnen. 

 

Dat vind ik trouwens iets vervelends: die afdelingen in de winkel. Persoonlijk vind ik dat, hoewel kleding vaak ontworpen wordt gebaseerd op lichaamsvormen, er geen mannen- en vrouwenafdeling hoeven te zijn. Hoe tof zou het zijn om eenvoudigweg een winkel binnen te stappen, en alle kledij te kunnen proberen die je leuk lijkt, zonder vreemd aangekeken te worden omdat je in de “verkeerde” afdeling staat. 

 

Wie naar gender neutrale kleding zoekt, zou inderdaad spijkerbroeken kunnen dragen. Een losse spijkerbroek kan daarbij eventuele geslacht-gerelateerde lichaamsvormen verbergen. Hoodies lijken me ook vrij gender neutraal beschouwd. Tegenwoordig heb je er weleens die unisex ontworpen zijn, wat ik heel prettig vind. 

 

Gr. Kenshin

Reageer