wat is jouw geloof/stroming?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

Ik ben nu aan het uitzoeken welk geloof er bij me past. Ik vind boeddhisme wel een kansmaker, maar ik weet er niet veel van. Kan iemand mij boeddhisme simpel en kort uitleggen? En wat is jouw geloof/stroming en waarom? Geef graag je mening en standpunten 😊

 

P.s. sorry voor de slechte grammatica😵

P.s.s. ik weet niet bij welk subforum dit past


12 reacties

Badge +1

Ik weet niet echt iets over het Boeddhisme en ik heb ook niet een eigen geloof maar ik geloof zeg maar in allemaal kleine losse dingen en soms bedenk ik dan een of andere god die dan er bijvoorbeeld voor zorgt dat het weer goed komt als ik in de put zit.

p.s.s.s.

ik geloof niet in reïncarnatie, is dat heel erg als je boeddhist zou willen worden? Want reïncarnatie komt daar ook in voor :/

Tsja, reïncarnatie hoort er wel een beetje bij. 

Maar in boeddhisme heb je ook weer variaties. 

Waarom kijk je niet eens naar humanisme? Dat is een soort van ‘wat u niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet’.  Lief zijn voor elkaar maar zonder een hogere bovennatuurlijke macht - gewoon aardig zijn voor elkaar omdat je het zelf ook fijn vindt als mensen dat tegen jou zijn.  

Jo ik wil niet opdringerig overkomen maar ik heb geen godsdienstm ik geloof niet dat een godsdienst aanvulling heeft of invloed beoefent op mijn leven. Ik bepaal zelf mijn lot en maak zelf de keuzes. Godsdienst is gemaakt door de mensheid om vragen te beantwoorden die we te bang zijn zelf te antwoorden. Dit is hoe ik er over denk. Mij maakt het niet uit of iemand gelovig is of niet zolang de wetenschap niet erdoor onderdrukt wordt.

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb geen enkel geloof, het is allemaal achterhaa

Jo ik wil niet opdringerig overkomen maar ik heb geen godsdienstm ik geloof niet dat een godsdienst aanvulling heeft of invloed beoefent op mijn leven. Ik bepaal zelf mijn lot en maak zelf de keuzes. Godsdienst is gemaakt door de mensheid om vragen te beantwoorden die we te bang zijn zelf te antwoorden. Dit is hoe ik er over denk. Mij maakt het niet uit of iemand gelovig is of niet zolang de wetenschap niet erdoor onderdrukt wordt.

Hallootjes!

Ik zoek meer een geloof omdat ik een soort stroomrichting wil in mn leven maar er me zeker niet ergens door laat tegenhouden. En het is ook fijn om dan mensen te vinden in een gemeenschap die hetzelfde hebben en een beetje hetzelfde denken. Maar iedereen mag het uiteraard zelf weten :)

Heyy Mimi, 

 

Wat fijn dat je opzoek bent naar een geloof. Zelf was ik dat ook, eigenlijk mijn hele gezin. Er kwam al heel lang een zuster van  Jehovahs Getuigen bij ons langs, waar we fijne gesprekken mee hadden. We kregen Bijbelstudie en hebben echt voor onszelf ontdekt waarom we wel/niet dit zouden willen. Ons is nooit iets opgedrongen, alles was uit vrije wil. Mijn moeder en ik hebben  ons laten dopen, ook uit vrije wil. We hebben de Bijbel onderzocht en een band ontwikkeld met God. Als je beseft dat God je God, Vader en Vriend is, is dat zo een fijn gevoel! Het  vertrouwen in God en de kracht die krijg om situaties door te maken, dmv gebed. 

God wil graag dat wij tot hem naderen, hij  nodigt ons uit om zijn vriend te worden. 

In Jacobus 4 vers 8 staat, nader tot God, dan zal hij tot jou naderen.

Als ik je een tip mag geven, kijk eens op JW.org . Er zijn altijd mensen die oordelen hebben over Jehovahs Getuigen, dat is ook niet erg. Maar als je voor jezelf uitzoekt waarom je er wel of niet achter zou kunnen staan, ben ben je eerlijk naar jezelf toe, toch? 

 

Ik hoop dat je de ware religie vind en zelf onderzoekt waar je achter staat. 

Bidden tot God helpt, vertel hem dat je op zoekt bent en of hij je wilt helpen. 

 

Heel veel succes en liefs x

Atheïst, geloof in jezelf :) 

Hoi 

 

Ik ben christelijk...en daar ben ik mee op gegroeid 

Waarom ik geloof? 

Omdat er altijd iemand is die voor je klaar staat naar je luistert en van je houd 

Mening: 

Ik denk dat je niet je geloof zo moet uitzoeken van "hé, dat klinkt wel leuk doe dat maar... " 

Dan heeft het ook weinig betekenis,

Dus wat ik nog niet echt snap is dat als je nog niet veel van het boedisme weet, hoe kan het dan een echte kansmaker wezen? 

Niet lelijk bedoel ofzo maar mischien wel iets om over na te denken.. 

Veel succes 

 

 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, 

 

Zelf geloof ik niet omdat er totaal geen bewijs is dat god bestaat. Hij praat niet terug, de bijbel is duizenden jaren oud en er staan voor mij veel te veel ongeloofwaardige dingen in. Maar het belangrijkste is misschien dat je met het geloof ook veel dingen niet mag, en ik mijn leven gewoon wil leven zoals ik het wil, en wil genieten. 

 

Iedereen moet doen wat goed voelt, misschien moet je wachten tot je een geloof ‘voelt’ ipv ernaar opzoek te gaan :)

Reputatie 2
Badge +1

Jo ik wil niet opdringerig overkomen maar ik heb geen godsdienstm ik geloof niet dat een godsdienst aanvulling heeft of invloed beoefent op mijn leven. Ik bepaal zelf mijn lot en maak zelf de keuzes. Godsdienst is gemaakt door de mensheid om vragen te beantwoorden die we te bang zijn zelf te antwoorden. Dit is hoe ik er over denk. Mij maakt het niet uit of iemand gelovig is of niet zolang de wetenschap niet erdoor onderdrukt wordt.

klopt, zo denk ik er ook over haha. Er is wetenschappelijk bewijs dat de eerste romeinen god bedacht hebben om hun leven te vullen, zodat ze problemen konden verwerken en vragen konden beantwoorden. Waarom is er bliksem? ‘god zal wel met zijn hamer slaan (thor).’ https://www.scientias.nl/de-mens-schiep-god-en-niet-andersom/

Natuurlijk is dit niet te vergelijken met hedendaagse religies, maar ik denk wel dat er een overeenkomst in zit. En tegenwoordig geloven veel mensen gewoon omdat ze vanaf 1 jaar de bijbel moeten lezen, naar de kerk gaan en bidden.

Reputatie 2
Badge +2

ik ben tibetaans boeddhist.

 

in het orginele boeddhisme gaat het verhaal rond van een prins genaamd siddhartha, Toen siddje geboren werd werd er voorspelt dat hij een groot heerser zal worden of een geestelijk leider, zijn vader de koning wou natuurlijk dat hij een goede koning werd dus daarom mocht hij nooit buiten het paleis komen.

op een dag mocht siddhartha eindelijk het paleis uit maar zag, zieke mensen, oude mensen en dode mensen. Dat maakte hem zo verdrietig dat het besloot om bij een boom te mediteren totdat hij de spirituele verlichting heeft bereikt, dat lukte hem en hij deelden zijn kennis met vele anderen mensen.

 

het doel van een boeddhist is om de zelfde verlichting te bereiken als siddhartha toen kreeg, daarom leven ze zo goed mogelijk. Dat betekend dus, niet drinken, niet drugs, geen geweld, geen meningen en altijd trouw zijn aan anderen levende wezens.

 

en mijn boeddhistische stroming uit tibet zijn er vele mensen die de verlichten hebben behaald, daarna sterven en herboren worden, net als dalai lama die in mijn geloog ongeveer de paus is. Het boeddhisme is makkelijk, leef goed en blij. En vergeet niet te lachen en dan word je zelf ook de boeddha.

Reageer