Wat geloven jullie?

  • 19 August 2018
  • 35 reacties
  • 510 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyo,
ik was eigenlijk nieuwsgierig of jullie ergens in geloven zoals een bepaald geloof, of wat er gebeurd na de dood
Ik zelf geloof in jehovah en dat wanneer je dood ben je eigenlijk diep slaapt

Ronald

35 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben vrijzinnig opgevoed en daar zit wel wat christelijks in met nieuw testament enzo en dat vind ik wel mooi en spreekt aan maar een Levende  God die dingen stuurt en alles voorbestemd en bedoeld heeft, nee dat geloof ik dus niet. Ik denk dat alles gewoon gebeurt omdat wij het doen of omdat het gewoon gebeurt. En de natuur is via evolutie aan het ontwikkelen denk ik.   Maar dingen zoals niet slaan enzo en elkaar respecteren vind ik wel goed, maar dat heb je ook bij humanisme en heel veel andere manieren van denken en leven.  1 geloof die de waarheid spreekt bestaat niet.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +2

Ik geloof in niks . 

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben paranormaal begaafd en ik kan geesten zien, ik geloof dus wel in de ziel maar ben niet zeker van wat er gebeurt na de dood. Ik vind het zelf een logisch idee dat we na de dood herboren worden als een nieuw wezen, ik denk dat geesten die ik zie bang zijn of juist nog een laatste missie hebben op deze aarde. 

Ik ben christen en geloof dat je in de hemel zou komen na je dood
Ik ben christelijk en geloof dat je na de dood in de hemel komt.
Ik geloof niet in god en je ziel en al dat soort dingen. Ik zie het meer als iets wat mensen vroeger bedachten om bijv. Bliksem te verklaren.
Badge +2
Het topic is " Wat geloven jullie.?" Blijf bij het topic ajb gebruikers. Vr Gr Sandra De Kindertelefoon


Eigen opinie ¯\_(ツ)_/¯


ik weet het en ik probeer ook niemand hier te overtuigen of te zeggen dat zij verkeerd denken, dit is gewoon hoe ik denk en jij denkt er weer anders over, So be it
ja het zat er misschien aan te komen maar het stond evengoed al heel lang beschreven dat het zou gebeuren, maar alsnog bedankt voor het verbeteren

Eigen opinie ¯\_(ツ)_/¯
ja het zat er misschien aan te komen maar het stond evengoed al heel lang beschreven dat het zou gebeuren, maar alsnog bedankt voor het verbeteren
ho, bedankt voor het zeggen, ik ga het even nachecken want er was iets met bepaald persoon die precies toen geboren of iets deed, bedankt voor het verbeteren en ik zal even kijken wat het wel was

De eerste wereldoorlog is begonnen in 1914, dit zat er echter al lange tijd aan te komen dus dat kun je niet echt als een 'verrassing' zien.
ho, bedankt voor het zeggen, ik ga het even nachecken want er was iets met bepaald persoon die precies toen geboren of iets deed, bedankt voor het verbeteren en ik zal even kijken wat het wel was
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren


Hitler is geboren op 20 april 1889, als hij in 1914 geboren zou zijn, was hij tijdens het uitbreken van de 2e wereldoorlog in 1939 25 jaar oud.
Beetje jong om een politieke partij te runnen en een poging tot wereldwijde dictatuur te beginnen als je het aan mij vraagt.
ja ik weet het, ik ben niet gelovig opgevoed ben er eigenlijk een maand pas mee bezig maar wat ik lees ervan geloof ik en ik voel me er goed bij en denk dat dit dus de waarheid is, verder mag iedereen zelf denken hoe en wat en vind ik soms sommige gedachtes ook nog best logisch zoals die van @pin dat dit allemaal een grote droom van mij(voor pin is het haar droom) is en jullie gewoon allemaal droompersonen zijn.
verder is het voor mij ook makkelijker om dingen te begrijpen aangezien me beste vriendin ook dit geloof heeft en ik haar dus al me vragen kan stellen
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren


Dat is dus het 'bijzondere' aan religie. Persoonlijk geloof ik hier in dit geval geen worst van, maar sommige mensen vinden hun rust en vrede in het geloof.
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren
Hmmm die dingen zijn toch allemaal al gebeurd? Of ligt dat aan mij :?
heyo,
allemaal bedankt voor de reacties leuk om te zien hoeveel diversitijd er is en wat voor gedachtes.

even een snel antwoord op @pin die vraagt waarom god nu niet al ingrijpt tegen satan, wanneer hij dit nu zal doen laat hij deels zien dat de mensen zelf kunnen heersen enz, daarnaast staat er nog meer in de bijbel maar kan het niet zo snel uitleggen.
er staat ook in de bijbel dat er een aantal dingen zullen gebeuren voordat jehovah(god) ingrijpt, er staat bijvoorbeeld in dat er mensen zullen dood gaan aan verhongering en iets wat heel erg recent is gebeurd in de bijbel staat een tekst:"jullie(gelovige) zullen worden onderdrukt en zij zullen jullie van mij(jehovah) proberen weg te halen."
ongeveer 3 weken geleden is er nieuws vanuit rusland, je mag in rusland geen jehovahs getuigen zijn, doe je dit wel dan riskeer je een gevangenis straf.
hier zie je dus al die onderdrukking.

sorry al kom ik over alsof ik jullie wil bekeren, Dat wil ik niet iedereen heeft een eigen gedachte en eigen geloof, ik geloof hierin en het geeft mij veel rust om te weten dat ik een geliefde terug zal zien en het geeft me rust om hier over te lezen.

Ronald
Hier stop ik mijn deel van deze woordenwisseling.
De schrijver maakt inderdaad goede boeken van oude mythes, maar hij heeft natuurlijk artistieke vrijheid genomen.
Niet dat dat uitmaakt voor de lezer.

Dat stukje van Sleipnir klopt inderdaad ook.
Goede list van hem om een merrie te worden, maarja...

Oude mythes gaan lastig samen met moderne ideeën.
Hopelijk kan het daarbij worden gelaten.
Hii, de link is ook Magnus Chase, van Rick riordan, dat blijf natuurlijk een boek dus ja.
Dat hij ook in een vrouw veranderd in de marvel films heb ik gemist geloof ik.
Loki schijnt ook de moeder van een achtbenig paard te zijn,
Ik had ooit wel meer dingen, maar die ben ik beetje vergeten
Omdat dit dun ijs is , wil ik er niet al te lang over door gaan.

Ja, je kunt het genderfluid noemen (je ziet het al aankomen) , maar:

Er is eerder sprake van metamorfose, wat ook vaak voorkwam in de mythes van de oudheid.
Zeus/Jupiter veranderd bijvoorbeeld in vele verhalen van gedaante: eens een reiziger, de andere keer een prachtige zwaan of zelfs een majestueuze stier. Het blijft nog "Zeus", want hij doet het nog steeds om vrouwen te versieren....

"https://nl.wikipedia.org/wiki/Loki"
Anyway, bij Loki blijkt dus een vergelijkbaar ding plaats te vinden, omdat hij zich in een van de verhalen ook verandert in een zalm.
Echter wordt hij hoofdzakelijk als zoon beschreven van zijn ouders en vader van zijn kinderen.
De enige link die ik vind van hem en het veranderen in een vrouw , heeft te maken met Marvel...
Ik ben dus benieuwd welk verhaal ik gemist heb, gezien jij niet zomaar iets schrijft.
Ja homosexualiteit was idd veel normaler,
Ik doelde in dit geval op de god Loki, de noorse god van leugens, onheil, enz.
Loki is Genderfluid
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/161055-gender-fluid-het-wisselende-geslacht.html
Dat wil zeggen, dat hij soms man en soms vrouw is, of geen van bijde. Dit kan wisselen per maand, jaar, of soms week. En nouja de god versie kan ook zijn/haar lichaam aanpassen naar wens dus ja, dan heb je ineens de vrouwlijke versie van het kwaad.
Reputatie 2
Badge +9
Ik denk/ gelooft dat er zeker wel iets is naar de dood. Ik geloof trouwens niet in een hemel of hel. Ik denk als je dood bent dat je dan in een tussenwereld komt. Een wereld tussen hemel (heelal) en aarde. In deze wereld leven dus bijna alle geesten.

En je kan in de tussenwereld naar een vliegveld gaan. En zoals we weten van vliegvelden kan je vliegen naar heel veel landen. Maar hun vliegveld geeft enkele reizen naar waar jij graag naartoe wilt. Wil je graag naar een zonnig land waar het altijd 30+ is en wil je wonen in een mooi huis? Dan pak je dat vliegtuig. Of wil je liever op een berg wonen waar het altijd koud is? Dan pak je dat vliegtuig.

Of misschien wil je wel weer terug naar aarde (waarom zou ik niet weten). Dan kan je naar een soort school gaan die je alles leert over de aarde. En dan zijn er verschillende niveaus net als hier op aarde en hoe hoger je niveau hoe beter je leven is op aarde.

Ik geloof wel in een god. Iemand die alles leidt in de tussenwereld. En die slechte mensen straft bijv. Moordenaar, verkrachters, etc. Die mensen gaan niet op het vliegveld maar die komen in een aparte wereld waar ze verder worden gestraft voor hun daden.

Dit is ofc geen bestaand geloof, maar ik hoop dat dit het zal zijn, want dan zal het best gaaf zijn. Ik zou dan overigens geen vliegtuig pakken, maar verder leven in de tussenwereld zelf. Ik kan dan de mensen wel zien, maar de meeste zien mij niet. Alleen de mensen die paranormaal zijn.

Misschien is dit wel een beetje te veel gefantaseerd, maar in mijn hoofd klinkt het fantastisch..

Gr:Mr. S
@Heeel Anoniem,

"niet gemeen trouwens voor moslims dit is gwn wat ik geleerd heb en wat ik geloof"
Nouja, de meeste geloven hebben een hekel aan mensen die een ander geloof hebben.
Mensen zonder god kunnen ze wel vedragen, omdat die zich wat makkelijker laten bekeren.

" LGBTQ+"
?
Homoseksualiteit was niet al te ongebruikelijk in de oudheid, maar ik ben benieuwd wat jij verder over die bijzondere goden te vertellen hebt.
Btw, zelfs als je niet kwart christen kan zijn, ik voel het wel zo, en dat is voor mij het belangrijkst

Reageer