Wat geloven jullie?

  • 19 August 2018
  • 35 reacties
  • 509 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heyo,
ik was eigenlijk nieuwsgierig of jullie ergens in geloven zoals een bepaald geloof, of wat er gebeurd na de dood
Ik zelf geloof in jehovah en dat wanneer je dood ben je eigenlijk diep slaapt

Ronald

35 reacties

Ik geloof wel in reïncarnatie (dus een nieuw leven na de dood) puur omdat het mij lochiese lijkt dat er niet steeds een nieuwe ziel moet komen zegmaar.

Ik geloof niet in een god specifiek maar ik denk dat als er iets is is het geen mens of iets dat fouten kan maaken wand dat kan niet met zo iets vind ik. Ook denk ik dat het iets niet zo vaak iets doet omdat er zo veel misgaat met de wereld dat kan je toch niet toe laaten.

Ook zijn er in Egypte hyroglyfen met een groot en een klein persoon. De scriptie die daar bij staat zegt dat de grootte mensen hier op aarden kwamen van planeet X (de 9e ofzo die niet meer zichtbaar is) om hier goud te meinen om dat om hun planeet te doen als nieuwe ozon laag (hun hadden hun aarde ook stuk gemaakt) en het duurde te lang om dat zelf te meinen dus maakte ze slaven die kleiner waaren (de mens) die konden zich niet voortplanten en waaren aleen manen toen vonden ze dat te langzaam en maakte een vrouw toen lieten ze zich dus voortplanten maar een ''god'' was het daar niet mee eens wand dan zouden er te veel mensen komen. (wat dus gebeurd nu)maar de anderen wouden dat wel. en toen ze genoeg goud hadden vertrokken ze en lieten ons achter.

Dit lijkt mij best lochies omdat ze nu iedereens DNA kunnen terug zoeken naar een vrouw black eve dat zou dus die eerste vrouw zijn.

Ook hadden de Egyptenaar een driehoek in de zelfde schaal als de grootste pyramide (die schaal is 't krachtigste ofzo) en er word gezegd dat waar die driehoek is gaat het goed kwa landbouw welvaard enzo. Het is niet bekend waar die nu is maar ik vind het nogal illuminate achtig.

Ik denk trouwens niet dat die grote mensen ''God'' zijn maar meer aliens zegmaar.
Ik denk ook niet dat die driehoek ''god'' is maar meer een machtig voorwerp.
Ik denk niet dat er iets is als een god en als dat wel is noemt dat ding of iemand zichzelf niet God dat hebben de mensen echt gewoon verzonnen denk ik.

Dus ja beetje weird andwoord miss wand niet echt een andwoord maar ik denk dat dit best zou kunne en er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
wow dat zijn ook weer dingen die ik niet wist dat dit een theorie was, interessant om te lezen, dankjewel!
Ik weet niet precies wat ik geloof.

Qua dood, hoop ik gewoon dat het niks is. Alles houdt op te bestaan.

Dat geloof ik niet per se. Ik hoop het alleen.

Ik heb ook zo'n theorie dat dit allemaal mijn droom is en dat jullie allemaal mijn droom zitten :8 Misschien lig ik wel in een coma of is het Matrix achtig. Who knows.

Als er een God zou zijn, snap ik niet wat die aan het doen is, maar het is hier een chaos. Mensen lijden en we zijn alles en iedereen aan het vernietigen.

Ik geloof dat je volledig verantwoordelijk voor jezelf en je eigen daden bent. En dat we ons moeten schamen voor wat we hier doen.

Ik zie waarheden in de wetenschap, de oerknal en evolutietheorie, maar ik ontken niet dat er een God is.

Ik geloof in ieder geval niks waar ik geen bewijzen voor heb. Dat betekent niet dat ik het niet allemaal interessant vind.

De verschillende geloven vind ik zeer interessant en ik ga straks zeker even googelen op dat met die Egyptenaren.

Ik weet het dus allemaal niet zo goed, maar het blijft wel interessant (en soms ook wel vermoeiend) om over na te denken :)

Gr. Pin
Hey
Eerlijk gezegd neem ik afstand van elke vorm van de kerk.
Ik leef ook niet volgens de bij El koran of wat dan ook.
Ik geloof opzich wel in wedergeboorte. Dus dat je geboren word als iemand anders een nieuw iemand.

Ik geloof echt heilig in dat niks gebeurd voor niks.
Dat is het enige waar ik ook duidelijk in geloof.
Ik probeer ook altijd bij mezelf na te gaan wat de reden of redenen van een bepaalde gebeurtenis zou kunnen zijn.

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van dat zweverige gedoe van sommige mensen.

Om je vraag te beantwoorden ofdat ik wel of niet gelovig ben. Geen idee eigenlijk. Want ik geloof wel ergens in maar dat is niet een religie

Ja verder dingen zoals God enzo. Ik geloof niet in de bijbelse God. Ik ga nu wss wat mensen boos maken maar als die God echt zou zijn dan is het echt een klootzak.
Het kan zij dat wij een expirimenteren van aliens zijn en dus zelf aliens zijn. Dat zou goed kunnen want vlgm kunnen ze vaan we heel groot gedeelte van ons DNA de herkomst niet ontdekken.

Het kan natuurlijk ook volgens de evolutie theorie zijn gegaan.. Ik vind dit echt Interresant.

Wat ook kan is dat wij eigenlijk nep zijn. Dat we dus een computer simulatie zijn. Vergelijkbaar met soms of gta5. Want als wij dat nu al kunnen maken ga dan na waar een ras dat al duizenden tot miljoenen jaren verder is tot in staat is. Er is ook o er zou ook iets zijn gevonden dat deze theorie ondersteund.

Het zou ook door een paranormaal iets begonnen kunnen zijn. Ik zou dam alleen niet weten hoe. Als iemand daar ideeën over heeft zou ik ze graag willen lezen.

Ik zou zelf zeggen van wel. Mis vind iemand anders dan van niet.

Leuke vraag trouwens

Peace
Sportfreak
@pin wat de bijbel zegt is dat na de dood je diep slaapt en waarom er nu zoveel chaos is komt doordat satan de duivel in controle is omdat de eerste mens eva) zei dat ze zelf konden bepalen wat goed en slecht is.
In de bijbel staat ook dat god dit allemaal in de gaten houd en hij bijna weer controlle zal nemen dan zal alle ellende weg zijn alle pijn en mentale dingen zijn weg en eeuwig leven, de doden zullen weer leven enz...

Maar dat is wat ik geloof en dat legde ik even uit omdat je dat zei, ik wil hier niet proberen om mensen te overtuigen of boos te maken dat ze dom zijn ofz want iedereen gelooft wat hij/zij wil.

Verder had ik dat van jou ook pin, ik dacht dat iedereen een droom is en dat dit gewoon een test is ofzo
Klinkt wel mooi als God weer ingrijpt. Alleen dat eeuwig leven klinkt voor mij wat minder aanlokkelijk :8

Stomme Eva, maar waarom zou God dan niet ingrijpen en satan z'n gang laten gaan?

Ben ook wel benieuwd wat je hiervan vindt:
In de Bijbel staat (volgens mijn oma die daarin gelooft) niet of God een man of een vrouw is. Heb jij daar een bepaald beeld bij? Veel mensen zeggen namelijk Hij, maar het kan in mijn ogen net zo goed een Zij zijn. Als we het überhaupt zo kunnen bestempelen, want het is dan natuurlijk een God en dat is niet menselijk.

(Ik ben dus alleen benieuwd hoe jij hier naar kijkt. Ik wil jou ook niet kwetsen of ergens in laten geloven o.i.d. Het is puur interesse.)
Hii,
Ik geloof ( helaas ) er heilig in dat het leven na de dood niet op houd.
Of reïncarnatie, of een soort hemel. Het zou makkelijker zijn als alles gewoon klaar was na de dood voor zm kiezen zou dan zoveel makkelijker ( of moeilijker ) zijn.

Ik geloof redelijk in god/goden. Helaas is het niet zo makkelijk om te kiezen. Ik geloof in god opzich. Maar ook niet helemaal, want ik geloof ook om de noorse en griekse goden ??

Ik geloof heilig in het walhalla/valhalla, dus dat alle helden die met een wapen in de hand zijn gestorven daar terecht komen, en wederom... EEUWIG LEVEN JIPPIE. ik weet niet of ik het zou willen. Misschien ooit, misschien is het maar beter. Van niet.

Ik zou dan wss met een pistool/ geweer in mn handen Sterven, ergens in afghanistan, irak, of een ander oorlogs gebied. Ja. Idd ik wil miss t leger in.

Ik heb maar een paar geloofs regels:
1. Bid of wens als je wat wil, miss werkt het wel.
2. Dood gaan is niet de oplossing ( echt de stomste regel die.ik heb, maar t werkt nog wel )
3. Respecteer elkaars mening.
Ik ben zelf christen best zwaar enzo op school hebbe wij echt heeeel strenge regels zoalsbgeen broeken voor meiden maar ik weet dus goed genoeg dat de bijbel zegt dat als je sterft dat je dan voor God verschijnt en hij beoordeelt of je in de hemel mag komen en dat doet Hij met het bewijs of je in Jezus gelooft en later komt Jezus terug opbaarde en komen alle levenden en doden en dan mogen alle christenen in de hemel leven niet gemeen trouwens voor moslims dit is gwn wat ik geleerd heb en wat ik geloof
Nouja, ik neem aan dat er niets is, omdat er niet echt een reden is voor iets om er te zijn.
Dit alles is eindig, hoewel het begin natuurlijk onduidelijk is.
Als de laatste zwarte gaten wegkwijnen , dan luiden zij het einde van alles in, omdat er dan letterlijk niets is.
En aangezien je niets meer merkt, maakt dat niet meer uit.
(Even het feit negerend dat het universum ook in kan storten , wat theorethisch voor een nieuwe big bang kan zorgen, maar dan moet ik alle opties bespreken en daar heb ik geen zin in.. )

Als er een hiernamaals zou zijn, dan is dat mooi meegenomen, maar je kunt anderzijds toch niet klagen.
Heyy, ik ben kwart christen, ( kan dat eigenlijk ) mag ik dan ook in de hemel leven ( wil ik dat )

Het voordeel aan de noorse en griekse goden is dat ze ook LGBTQ+ goden hebben ?
Dat vind ik wel echt heel cool, en ik geloof er ook wel echt in
Btw, zelfs als je niet kwart christen kan zijn, ik voel het wel zo, en dat is voor mij het belangrijkst
@Heeel Anoniem,

"niet gemeen trouwens voor moslims dit is gwn wat ik geleerd heb en wat ik geloof"
Nouja, de meeste geloven hebben een hekel aan mensen die een ander geloof hebben.
Mensen zonder god kunnen ze wel vedragen, omdat die zich wat makkelijker laten bekeren.

" LGBTQ+"
?
Homoseksualiteit was niet al te ongebruikelijk in de oudheid, maar ik ben benieuwd wat jij verder over die bijzondere goden te vertellen hebt.
Reputatie 2
Badge +9
Ik denk/ gelooft dat er zeker wel iets is naar de dood. Ik geloof trouwens niet in een hemel of hel. Ik denk als je dood bent dat je dan in een tussenwereld komt. Een wereld tussen hemel (heelal) en aarde. In deze wereld leven dus bijna alle geesten.

En je kan in de tussenwereld naar een vliegveld gaan. En zoals we weten van vliegvelden kan je vliegen naar heel veel landen. Maar hun vliegveld geeft enkele reizen naar waar jij graag naartoe wilt. Wil je graag naar een zonnig land waar het altijd 30+ is en wil je wonen in een mooi huis? Dan pak je dat vliegtuig. Of wil je liever op een berg wonen waar het altijd koud is? Dan pak je dat vliegtuig.

Of misschien wil je wel weer terug naar aarde (waarom zou ik niet weten). Dan kan je naar een soort school gaan die je alles leert over de aarde. En dan zijn er verschillende niveaus net als hier op aarde en hoe hoger je niveau hoe beter je leven is op aarde.

Ik geloof wel in een god. Iemand die alles leidt in de tussenwereld. En die slechte mensen straft bijv. Moordenaar, verkrachters, etc. Die mensen gaan niet op het vliegveld maar die komen in een aparte wereld waar ze verder worden gestraft voor hun daden.

Dit is ofc geen bestaand geloof, maar ik hoop dat dit het zal zijn, want dan zal het best gaaf zijn. Ik zou dan overigens geen vliegtuig pakken, maar verder leven in de tussenwereld zelf. Ik kan dan de mensen wel zien, maar de meeste zien mij niet. Alleen de mensen die paranormaal zijn.

Misschien is dit wel een beetje te veel gefantaseerd, maar in mijn hoofd klinkt het fantastisch..

Gr:Mr. S
Ja homosexualiteit was idd veel normaler,
Ik doelde in dit geval op de god Loki, de noorse god van leugens, onheil, enz.
Loki is Genderfluid
https://mens-en-samenleving.infonu.nl/man-en-vrouw/161055-gender-fluid-het-wisselende-geslacht.html
Dat wil zeggen, dat hij soms man en soms vrouw is, of geen van bijde. Dit kan wisselen per maand, jaar, of soms week. En nouja de god versie kan ook zijn/haar lichaam aanpassen naar wens dus ja, dan heb je ineens de vrouwlijke versie van het kwaad.
Omdat dit dun ijs is , wil ik er niet al te lang over door gaan.

Ja, je kunt het genderfluid noemen (je ziet het al aankomen) , maar:

Er is eerder sprake van metamorfose, wat ook vaak voorkwam in de mythes van de oudheid.
Zeus/Jupiter veranderd bijvoorbeeld in vele verhalen van gedaante: eens een reiziger, de andere keer een prachtige zwaan of zelfs een majestueuze stier. Het blijft nog "Zeus", want hij doet het nog steeds om vrouwen te versieren....

"https://nl.wikipedia.org/wiki/Loki"
Anyway, bij Loki blijkt dus een vergelijkbaar ding plaats te vinden, omdat hij zich in een van de verhalen ook verandert in een zalm.
Echter wordt hij hoofdzakelijk als zoon beschreven van zijn ouders en vader van zijn kinderen.
De enige link die ik vind van hem en het veranderen in een vrouw , heeft te maken met Marvel...
Ik ben dus benieuwd welk verhaal ik gemist heb, gezien jij niet zomaar iets schrijft.
Hii, de link is ook Magnus Chase, van Rick riordan, dat blijf natuurlijk een boek dus ja.
Dat hij ook in een vrouw veranderd in de marvel films heb ik gemist geloof ik.
Loki schijnt ook de moeder van een achtbenig paard te zijn,
Ik had ooit wel meer dingen, maar die ben ik beetje vergeten
Hier stop ik mijn deel van deze woordenwisseling.
De schrijver maakt inderdaad goede boeken van oude mythes, maar hij heeft natuurlijk artistieke vrijheid genomen.
Niet dat dat uitmaakt voor de lezer.

Dat stukje van Sleipnir klopt inderdaad ook.
Goede list van hem om een merrie te worden, maarja...

Oude mythes gaan lastig samen met moderne ideeën.
Hopelijk kan het daarbij worden gelaten.
heyo,
allemaal bedankt voor de reacties leuk om te zien hoeveel diversitijd er is en wat voor gedachtes.

even een snel antwoord op @pin die vraagt waarom god nu niet al ingrijpt tegen satan, wanneer hij dit nu zal doen laat hij deels zien dat de mensen zelf kunnen heersen enz, daarnaast staat er nog meer in de bijbel maar kan het niet zo snel uitleggen.
er staat ook in de bijbel dat er een aantal dingen zullen gebeuren voordat jehovah(god) ingrijpt, er staat bijvoorbeeld in dat er mensen zullen dood gaan aan verhongering en iets wat heel erg recent is gebeurd in de bijbel staat een tekst:"jullie(gelovige) zullen worden onderdrukt en zij zullen jullie van mij(jehovah) proberen weg te halen."
ongeveer 3 weken geleden is er nieuws vanuit rusland, je mag in rusland geen jehovahs getuigen zijn, doe je dit wel dan riskeer je een gevangenis straf.
hier zie je dus al die onderdrukking.

sorry al kom ik over alsof ik jullie wil bekeren, Dat wil ik niet iedereen heeft een eigen gedachte en eigen geloof, ik geloof hierin en het geeft mij veel rust om te weten dat ik een geliefde terug zal zien en het geeft me rust om hier over te lezen.

Ronald
Hmmm die dingen zijn toch allemaal al gebeurd? Of ligt dat aan mij :?
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren


Dat is dus het 'bijzondere' aan religie. Persoonlijk geloof ik hier in dit geval geen worst van, maar sommige mensen vinden hun rust en vrede in het geloof.
ja ik weet het, ik ben niet gelovig opgevoed ben er eigenlijk een maand pas mee bezig maar wat ik lees ervan geloof ik en ik voel me er goed bij en denk dat dit dus de waarheid is, verder mag iedereen zelf denken hoe en wat en vind ik soms sommige gedachtes ook nog best logisch zoals die van @pin dat dit allemaal een grote droom van mij(voor pin is het haar droom) is en jullie gewoon allemaal droompersonen zijn.
verder is het voor mij ook makkelijker om dingen te begrijpen aangezien me beste vriendin ook dit geloof heeft en ik haar dus al me vragen kan stellen
Ja en nee, er zijn sommige dingen die nog moeten gebeuren maar veel zijn er al gebeurd en daarom is het heel dichtbij.

Dit heb er dan ook een beetje mee te maken maar dit hoef je niet te lezen.

In de bijbel staat er een tekst en precies weet uk het niet maar dat gaat erover dat satan vanaf de hemel naar de aarde is gegaan en dit gebeurde zoveel dagen na jezus geboorte, die dagen waren omgerekent 1914 jaar. Heel veel onderzoeken hebben aangetoond dat alle natuurrampen sinds die tijd erger werden, meer doden, meer verhongering en onderdrukking. En een klein feitje, in 1914 is onze "vriend" hitler geboren


Hitler is geboren op 20 april 1889, als hij in 1914 geboren zou zijn, was hij tijdens het uitbreken van de 2e wereldoorlog in 1939 25 jaar oud.
Beetje jong om een politieke partij te runnen en een poging tot wereldwijde dictatuur te beginnen als je het aan mij vraagt.
ho, bedankt voor het zeggen, ik ga het even nachecken want er was iets met bepaald persoon die precies toen geboren of iets deed, bedankt voor het verbeteren en ik zal even kijken wat het wel was
ho, bedankt voor het zeggen, ik ga het even nachecken want er was iets met bepaald persoon die precies toen geboren of iets deed, bedankt voor het verbeteren en ik zal even kijken wat het wel was

De eerste wereldoorlog is begonnen in 1914, dit zat er echter al lange tijd aan te komen dus dat kun je niet echt als een 'verrassing' zien.

Reageer