Vriend wil niet met mij afspreken

  • 13 December 2021
  • 2 reacties
  • 90 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik ben vrienden met iemand die ik nu zo een twee jaar ken, vorig jaar hebben we heel veel afgesproken en dat was heel leuk.  Ik heb voor het laatst met hem afgesproken in augustus (dit jaar). Ik heb hem nu voor 3-4 maanden lang gevraagd wanneer hij weer een keer kan afspreken en hij zegt dan elke keer: 'ik kijk wel' of 'vast wel'. Ook komt het voor dat hij dan zegt dat hij dan dat weekend kan afspreken maar dan zegt hij toch weer dat hij niet kan. Ik ga ook over enkele maanden naar de VS verhuizen omdat mijn vader Amerikaans is en hij terug wil naar de VS, dit keer ga ik met hem mee. En dit heb ik ook al aan hem verteld, en hij zei een week geleden dat hij vast in de komende weken kan afspreken, nou, ik had het hem dus weer gevraagd en hij zegt weet ik nog niet. Maar als ik naar de VS ga verhuizen, dan zie ik hem waarschijnlijk amper meer. Wat het dus is: hij spreekt wel met andere vrienden af maar als ik het vraag wil hij blijkbaar niet, ook al zegt hij van wel. Ik vind het namelijk nogal vreemd dat hij wel met vrienden afspreekt waarmee hij elke week kan afspreken en als ik het vraag zegt hij eigenlijk nee op een vriendelijke manier. En ik zal hem waarschijnlijk niet vaak meer zien in het echt.

 

Dus, 

Wat moet ik doen? Een gesprek met hem? Of even geduld hebben?

En moet ik het persoonlijk nemen?

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Oef vervelend!,

Alleen je kan hem natuurlijk niet dwingen, je weer niet wat er ondertussen speelt bij hem thuis bijvoorbeeld.

Of misschien heeft die een vriendin en heeft die meer behoefte om met haar aftespreken 

Badge

Heyy, ik snap dat dit een moeilijke situatie is, en ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, maar ik wil je graag proberen te helpen. Ik zou zelf zeggen hoe je je voelt over de reactie en dat je die persoon graag nog een paar keer zou willen zien voor je officieel vertrekt naar Amerika en je elkaar misschien pas over 5 jaar weer ziet. Ik denk dat dit de beste manier is om het zo te zeggen en dat je eigenlijk zo snel mogelijk nog een keer elkaar wil zien en dat het hopelijk volgende week kan ofzo.

Ik wens je heel veel suc6 :)

Stay strong!

Reageer