Vraag

Vragenlijst over geloof

  • 11 August 2020
  • 28 reacties
  • 732 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?
  2. Waarom geloof je (niet)?
  3. Leeftijd?

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)


28 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? nope
  2. Waarom geloof je (niet)? omdat ik zo ben opgegroeid, maar ik heb wel nagedacht. uiteindelijk was het niet overtuigend genoeg.
  3. Leeftijd? 15

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?  /
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? /
  3. Zie je nadelen aan je geloof? ​​​​​​/​

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Jazeker wel. Toen ben ik gaan afwegen. Er is bewijs dat de eerste goden bedacht zijn om dingen als weersverschijnselen (bijvoorbeeld onweer) te verklaren, om verdriet te uiten naar iemand etc. 

verder staan er in de bijbel veel onverklaarbare verhalen, die niet erg betrouwbaar overkomen. Ook mag je als gelovige sommige dingen niet, en maak ik liever mijn eigen keuzes. CONCLUSIE: Bij sommige dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn is de twijfel voor god er nogsteeds, maar god is zelf ook onwaarschijnlijk.

  1. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden zover ging het dus niet ;)
  2. 3.Zie je nadelen aan niet geloven? ik kan me best voorstellen dat een geloof ook troostend kan zijn, of god bestaat of niet. Ik denk dat veel kinderen geloven omdat ze er mee opgroeien, maar er wel steun aan kunnen hebben.

 

Thanks voor het invullen, chill :)

Zelf zal ik hem ook invullen

 

 

Ik ga beide invullen omdat ik net 2 jaar geloof😅

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?

 

Jazeker , ik geloof in een God

 

  1. Waarom geloof je (niet)?

 

Door de dingen die ik om mij heen zie en de bijbel

 

 

  1. Leeftijd?

18

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?

nope

  1. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?

nope

  1. Zie je nadelen aan je geloof?

 

Nee zeker niet

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?

 

Jaa 2/3 jaar terug, ben uiteindelijm met een bijbelstudie begonnen en nu zijnn we hier

 

 

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?nee, ik geloof nergens in.
  2. Waarom geloof je (niet)?omdat,  als er een god is , dan zou hij niet toestaan om zoveel mensen van mij af te nemen, wat ik zie en heb gezien ,zou een god dat niet toestaan,  een god zou je er ook vast boven op helpen om de wil om te leven, die heb ik een hele tijd niet gehad, als er een god zou zijn had hij wel in gegrepen hebben of iets hebben gedaan. Een god zou denk ik ook niet willen dat je jezelf pijn zou doen om je iets te voelen. Een god zou niet mensen van elkaar afscheid laten nemen als ze beiden ziels veel van elkaar houden en altijd in hem hebben geloofd, hij zou ze niet van elkaar scheiden , helemaal als ze beide kern gezond waren. Zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
  3. Leeftijd?16 (bijna16)

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?natuurlijk heb ik dat ooit gedaan, maar de rede weet je wel nu denk. En daarbij , als hij zou zien wat ik zie ,dan zou hij er iets aan doen, niet het erger maken. 
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? het is niet zover gekomen dat ik daar behoefte aan had.  Daarbij, ik heb ook zo mijn redenen waarom niet.
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? Nee , voor mij niet, ik zou het wel snappen dat anderen zich er in kunnen vinden, ik heb daar niks tegen hoor, dat moeten ze zelf weten. Ik kan ook begrijpen dat mensen zich erin gesteund voelen etc. Ik kan nog een hele boel bedenken,maar ik probeer het kort te houden       

 

Thanks voor het invullen, chill :)

Groetjes Gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1

Thanks iedereen :)

Reputatie 2
Badge +2
  1. Geloof je, en zoja, waarin? tibetaans boeddhisme
  2. Waarom geloof je (niet)? ik wil een boeddha worden
  3. Leeftijd? 12

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? nee
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? nee
  3. Zie je nadelen aan je geloof? ik ben geschrokken van boeddhisten die moslims pijn doen

 

Badge
  1. Geloof je, en zoja, waarin? ik ben protestants christelijk opgevoed en ik probeer er zelf ook mee bezig te zijn, maar ik vind het lastig. ik krijg geen ‘bevestiging’ of iets anders en daarom weet ik neit zo goed wat ik er mee moet. 
  2. Waarom geloof je (niet)? omdat ik zo ben opgevoed. 
  3. Leeftijd? 13 jaar

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? ja, zo vaak. ik weet niet of het mijn leven beter maakt en ik heb het gevoel alsof ik er niets aan ehb
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? ja, wel overnagedacht. 
  3. Zie je nadelen aan je geloof? ja, ik ‘moet’ elke zondag naar de kerk en voel me niet vrij om te schelden op school (e.d.) wat ik overigens wel doe maar wat mijn oudrs niet weten.

ik hoop dat je hier wat mee kan.

 

xxx,

anybody

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Jup, in God
  2. Waarom geloof je (niet)? Ik ben er sowieso mee opgegroeid, maar ik voel nu ook soms dat hij jij me is en me helpt. 
  3. Leeftijd? 17

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Ja. Je hebt natuurlijk niet echt goed bewijs, dus soms denk ik wel van zal het echt waar zijn
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Nee
  3. Zie je nadelen aan je geloof? Niet aan mijn geloof, maar wel mensen die het niet respecteren. Daar kan ik me zo boos om maken. Iedereen denkt er gewoon anders over, respecteer dat gewoon. 

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Reputatie 1
Badge +1
  1. Geloof je, en zoja, waarin? Nee
  2. Waarom geloof je (niet)? Omdat het zo zwaar onrealistisch is dat een man de werelr geschaoen is end at is 100% zeker ook niet
  3. Leeftijd? 15

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Nee want ik geloof niet in die onzin
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? 
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Nee god is fake hie kunnen mensen zo dom zijn
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? Neee nooiit!!!
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? nee
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Jaa in  de bijbel 
  2. Waarom geloof je (niet)? Omdat ik zo ben opgevoed
  3. Leeftijd? 14

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Jaa! Maar nu niet meer ik voel dat er een God is en als ik vraag of ik bv een goed cijfer ofz mag halen is dat soms ook en ik vroeg ook een keer dat ik een vriendin wou met wie ik ook over het geloof kon praten en of Hij(God) daar voor zou zorgen en een poosje later had ik een serieus gesprek over het geloof met een vriendin
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Jaa een tijdje maar nu niet meer
  3. Zie je nadelen aan je geloof? Eerlijk ja want sommige dingen niet maar er zij n meer voordelen want als ken bekeerd word kom je in de hemel!

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Reputatie 1
Badge +1

Hoii sorry dat ik het zeg maar dat je hige cijfers haalt als je een man in de wolken toespreeks is niet heel realistisch dat denk maar zo je hebt goed gestudeerd en je hebt door zelf goed je best te doen een goed cijfer zo makkelijk is het niet al je goede daden neerleggen bij god je bent zelf een goed persoon en doet goede dingen

Badge

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Ja katholiek/christelijk
  2. Waarom geloof je (niet)?  zo ben ik opgegroeid, m'n ouders zijn katholiek, maar we deden niet echt zo veel ermee. Toen ik naar een streng christelijke middelbare school ging kreeg ik er veel meer over te weten en heb veel verhalen gehoord en veel redenen wrm God echt is.
  3. Leeftijd?  14

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?  Ja ik twijfel er dagelijks over omdat ik zelf niet echt iets mee heb gemaakt waardoor ik echt merkte dat God bestaat, maar als ik me niet goed voel en ik ga dan bidden, dan voel ik me daarna wel een beetje beter, maar misschien zit dat ook in m'n hoofd... Idkkkk 
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? ja ik denk er vaak over na, maar ik denk niet dat ik het ga verlaten.
  3. Zie je nadelen aan je geloof? best veel eigenlijks, God ziet alles wat je doet en weet wat je zegt voordat je het gaat zeggen (that's kinda scary) en je kan soort van minder dingen doen en er zijn mensen die je letterlijk uitlachen als je zegt dat je gelooft. BUUUTTT it's worth it!! Cuz i think my life would be worse if I didn't accept God into my life 

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :) hehe noproblemm

 

Reputatie 1
Badge +1

onnodige quote verwijderd


Euhm er zijn letterlijk 0 bewijzen dat god bestaat als je op een katholieke school zit willen ze dat je erin gaat geloven maar er zijn 0 feiten. Geloof niet in god want een man in de wolken bestaat niet geloof in wetenschap dat is gebaseerd op feiten niet op verhalen

@Jake345 
Prima als jij niet gelooft, maar je moet wel accepteren dat anderen dat wel doen. Het is niet heel respectvol om op te roepen om je geloof in de prullenbak te gooien.

Reputatie 2
Badge +1

Beste iedereen,

 

Ik heb dit gelezen en ben best wel geschrokken er zijn ook heel veel die niet geloven en heel veel wel (gelukkig) ik geloof ook ik ben christelijk ik kerk in de gereformeerde gemeente.. ik vind het echt heel fijn! Wat helpt als je in een dip zit: bidden!!!

Het beste maar jullie allemaal he!

Liefs Emma000

Reputatie 4
Badge +3

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? nee
  2. Waarom geloof je (niet)?  mijn opa en oma aan beide kanten geloven wel maar mijn ouders zelf niet dus daarom.
  3. Leeftijd? 13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? 
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? nee 
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? nee, 
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? het lijkt me best wel fijn om wel te geloven want dan weet je dat als je overlijd er iemand over je waakt en naar de hemel gaat

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?  nee maar mijn opa en oma wel
  2. Waarom geloof je (niet)? ik heb niet perse een rede, maar ik ben gay en de meeste geloven zijn daar tegen
  3. Leeftijd?  13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? ja
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? nee maar ik ben wel geïnteresseerd in geloven en ik vind het een interessant onderwerp
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? nee eigenlijk niet

ik wil nog even laten weten dat ik iedereen respecteer gelovig of niet gelovig

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Badge
  1. Geloof je, en zoja, waarin?   ja, ik ben christelijk
  2. Waarom geloof je (niet)?     zo, ben ik opgevoed
  3. Leeftijd?  13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?    ja
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?     nee eigenlijk niet
  3. Zie je nadelen aan je geloof?    nee

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Reputatie 3
Badge +2
  1. Geloof je, en zoja, waarin? nee
  2. Waarom geloof je (niet)? mijn ouders geloven niet dus zo is het mij aangeleerd :))
  3. Leeftijd? 13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? ja, maar nu toch wel echt nee
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? nee
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? misschien is wel fijn om te weten dat er iemand is ofzo

Liefs

In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Ik geloof in Jezus en dat hij mijn God is en ook mijn redder en mijn beste vriend. 
  2. Waarom geloof je (niet)? Ik heb meerdere malen momenten gehad waarin ik duidelijk bewijs kreeg van Gods bestaan. Op een zomerkamp waren we een liedje aan het zingen voor God en ineens kreeg ik een droom. Hierin gebeurde sommige dingen die we in het liedje zongen. De tekst zegt bijvoorbeeld: Bergen buigen neer. En ik zag letterlijk bergen buigen! Toen zongen we: De zee verheft haar stem. En ik zag een ruige zee met daarin een rots en op die rots stond Jezus al kon ik zijn gezicht niet zien. Ondanks dat ik zijn gezicht niet zag wist ik dat het Jezus was en in mijn droom rende ik op hem af en gaf hem een knuffel. Toen was de droom voorbij en begon ik ineens super hard te huilen, omdat de droom enorme emoties en een gevoel van liefde achterliet. Verder ben ik op de basisschool gepest en ik bad toen op een avond dat dat pesten zou stoppen. Nou was het pesten niet volledig gestopt, maar de persoon die mij het meeste pestte ging voor een jaar weg bij onze school, omdat hij tijdelijk ergens anders naar school zou gaan. Verder waren er ook andere momenten en uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik Jezus’ bestaan niet meer kon negeren!
  3. Leeftijd? 15 jaartjes oud

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Ja wel af en toe en ik denk dat dat normaal is in onze zoektocht naar Jezus en wie hij is. 
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Ik heb me wel af en toe afgevraagd of er wel echt een God is, maar ik kwam eigenlijk altijd tot de conclusie dat Jezus bestaat. 
  3. Zie je nadelen aan je geloof? Natuurlijk kan het vervelend zijn dat je je soms aan regels moet houden, maar dat moeten we allemaal. Vergelijk het met de wetten van de Nederland. Sommige wetten kunnen vervelend zijn of moeilijk, maar ze zijn er om Nederland veiliger of een betere plek te maken. Zo is het ook met Gods wet. Gods wet is er om ervoor te zorgen dat we aardiger zijn naar elkaar, maar ook naar ons zelf en naar God. 

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?
Reputatie 4
Badge +2

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? Nee ik geloof niet
  2. Waarom geloof je (niet)? Niet meegekregen van ouders en uit jezelf iets geloven is denk ik niet zo gebruikelijk
  3. Leeftijd? 17

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?
  3. Zie je nadelen aan je geloof?

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is? Ja, zou gewoon kunnen maar t zou logischer zijn als het niet zo is 
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden? Ja maar t probleem is dat je het echt moet geloven.
  3. Zie je nadelen aan niet geloven? Ja de onzekerheid over leven na de dood denk ik. Zou heel graag blind willen geloven in een god.

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Badge +3

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?ja in God
  2. Waarom geloof je (niet)?zo word ik opgevoed (joods)
  3. Leeftijd?13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof?ja best vaak
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?ja of miss naar het christendom 
  3. Zie je nadelen aan je geloof?ja 

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? God.
  2. Waarom geloof je (niet)? Ik wordt zo opgevoed.
  3. Leeftijd? 12

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? Nee.
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Nee.
  3. Zie je nadelen aan je geloof? Nee.

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Badge

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin? ​Ja in Allah/God
  2.  Waarom geloof je (niet)? Ik ben zo opgevoed
  3. Leeftijd? 12

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? ​​​​​Nee
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? Nooit
  3. Zie je nadelen aan je geloof? Nee

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Badge

Hoihoi, hier ben ik weer;


In mijn afgelopen 3 klassen (90 mensen dus ;)) heb ik 2 gelovige mensen leren kennen, terwijl op het internet mensen met een religie veel breder aanwezig lijken te zijn. Daarom wou ik het toch even vragen!

 

  1. Geloof je, en zoja, waarin?  
    Ik geloof in de oud-Griekse goden, een polytheïstisch godsdienst.
  2. Waarom geloof je (niet)? 
    Ik geloof omdat ik na ben gaan denken over de oerprincipes van de mens, zoals het vermogen om te leren, te onthouden, te houden van, te beschermen etc. Die principes moeten ergens vandaan komen, en ik geloof dat dat verzorgd wordt door de goden in de mythologie. Ook natuurverschijnselen worden veroorzaakt door de goden, tuurlijk weet ik dat onweer wetenschappelijk bewezen is, maar ik geloof dat de goden de juiste omstandigheden creeeren voor onweer om het te laten ontstaan.
  3. Leeftijd? 
    14 jaartjes

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? 
    Jazeker! En dat komt vooral door anderen, het is nou eenmaal niet zo populair. Iedere keer dat er wordt gezegd dat het onzin is en zelfbedacht beschadigd dat je vertrouwen in de goden die je aanbid, maar ik heb geaccepteerd dat ze er zijn en ik laat anderen die daar niet in geloven in hun waarden.
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten? 
    Weleens nagedacht, vooral door bovenstaande redenen
  3. Zie je nadelen aan je geloof? 
    het komt bijna nooit meer voor, laat staan in Nederland. Er zal waarschijnlijk niemand te vinden zijn die hetzelfde gelooft als ik, en dat is soms zeker nadelig om je te beseffen.

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

 

Thanks voor het invullen, chill :)

 

Reputatie 1
Badge +1
  1. Geloof je, en zoja, waarin? ja ik ben een orthodoxe christen
  2. Waarom geloof je (niet)?  omdat als je kijkt naar je lichaam, je erachter komt dat er wel een maker moet zijn
  3. Leeftijd? 13

voor gelovigen:

  1. Heb je er ooit getwijfeld aan je geloof? soms maar toen heb ik gebeden dat de Heer me zal beschermen tegen de duivel
  2. Heb je ooit zelfs nagedacht/ heb je plannen het geloof te verlaten?  nee
  3. Zie je nadelen aan je geloof?  nee

voor niet-gelovigen:

  1. Heb je ooit getwijfeld of er toch niet een god is?
  2. Heb je ooit gedacht tot een geloof toe te treden?
  3. Zie je nadelen aan niet geloven?

Reageer