Vragenlijst over Discriminatie

  • 25 August 2018
  • 10 reacties
  • 458 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy ik heb een vragenlijst gemaakt met een best serieus thema, vul de vragenlijst gerust in als je daar zin in hebt!
__________
Leeftijd:
Afkomst:
Religie:
Huidskleur:
Sexuele geaardheid:
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?:
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover):
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?:
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?:
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?):

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Leeftijd: 14

Afkomst: Tibetaans Israëlisch

Religie: joods

Huidskleur: wit

Sexuele geaardheid: pan romantisch

Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?: ik denk dat er wel discriminatie is op elke school.

Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): Ik leefde vroeger in een extreem anti semetische buurt. Ze gooide vuurwerk in de tuin al schreeuwend "k*nker joden"

Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: nee

Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?: Haat word niet geboren maar getogen 

Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): nee, want het is menselijk om mensen te kleineren.

Badge

Heyy ik heb een vragenlijst gemaakt met een best serieus thema, vul de vragenlijst gerust in als je daar zin in hebt!
__________
Leeftijd:

12
Afkomst:

Half Ethiopisch Half Syrisch
Huidskleur:

gemixt

Religie:

Islam
Sexuele geaardheid:

​​​​Hetero
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?:

wie niet 
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover):

​​​​Ja heb wel eens een opmerking gehad van kkr moslim

Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?:
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?:

ja, ik denk omdat er mensen zijn die zich hoger voelen omdat ze denken dat hun de beste zijn.. En dat van wit zwart..  ik denk dat dat komt doordat er als kind al wordt gezegd dat zwart van het donkere is en wit engelachtig
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?):

Nee ik denk dat het altijd zo gaat blijven

 

 

Leeftijd: 16
Afkomst: NL
Religie: ik ben deels christelijk opgevoed
Huidskleur: wit
Sexuele geaardheid: hetero
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?: ja
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): nee niet echt
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: vast wel eens als grapje maar nooit bewust om iemand te kwetsen
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?: omdat het makkelijk is om de schuld en oorzaak van iemand anders zijn/haar problemen op iemand anders af te schuiven.
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): stoppen elkaar als verschillende soorten mensen zien we zijn allemaal mensen punt uit geen verschillende soorten 

Badge

hii,

 

Leeftijd: 13
Afkomst: Nederland
Religie: Protestants Christelijk
Huidskleur: ‘blank’ 
Sexuele geaardheid: Hetero
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?: nee, eigenlijk niet
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): nee
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: niet met opzet in ieder geval. het kan zijn dat het peronluk is gegaan maar het is dan helemaal niet mijn bedoeling geweest.
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?: omdat ze zich beter voelen dan andere mensen
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): het is best wel moeilijk om discriminatie tegen te gaan. want het is eigenlijk iets wat iemand denkt en dat is moeilijk te stoppen.

 

Reputatie 2
Badge +2

Leeftijd: 13
Afkomst: tibetaans
Religie: tibetaans boeddhisme
Huidskleur: geel (asian)
Sexuele geaardheid: bi
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?: zo vaak
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): zeker, ching chang en kkhomo
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: niet direct?
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?: voor de grap of ze zijn zelf onzeker
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): nee, het is iets menselijk.

Leeftijd: 13, over 10 dagen 14 :)
Afkomst: NL
Religie: Atheist
Huidskleur: Blank
Sexuele geaardheid: Hetero
Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?:  Ja, iemand rende voorbij mijn chineze klasgenoot en riep '’coronavirus;’
Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): Nee
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: Nee
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?: Stoer doen.
Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): Heel de wereld in lock-down 4ever zodat discriminatie niet meer mogelijk is.

-TheMightySlayer <3

Badge

.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!
xxx Dini
heyo,

Leeftijd: 17
Afkomst: Nederland
Religie: Jehovahs getuigen
Huidskleur: blank
Sexuele geaardheid: Hetero

Heb jij weleens discriminatie opgemerkt op jouw school?: Ja

Word jij soms gediscrimineerd? (zo ja, vertel eens jouw ervaring daarover): Ja dat komt vooral omdat ik gelovig ben en mensen een verkeerd beeld hebben van mijn religie

Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?: denk het wel, iedereen volgens mij. misschien nieteens express

Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren?:om zich beter te laten voelen of andere slechter

Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?): nee, je gaat discriminatie nooit helemaal kunnen oplossen aangezien er bijvoorbeeld altijd wel atheistin zullen blijven die mensen met een religie uit gaan schelden, daarnaast door de geschiedenis zijn er heel veel vooroordelen over mensen hun culturen. Hier heeft Media ook de allergrootste impact, zo heb je bijv het nieuws waarbij er word gezegd: nieuwe aanslag in (land) alweer een moslim, de terroristen zijn altijd moslims (hier gaan mensen door denken dat alle moslims terroristen zijn, helaas zijn sommige terroristen uit de landen van dit geloof en worden ze dus meteen gekenmerkt)
Leeftijd
*14 jaar.
Afkomst
*Nederlands.
Religie
*Geen.
Huidskleur
*Blank
seksuele geaardheid
Hetero.
Heb jij wel eens discriminatie opgemerkt op jouw school?
*zeker.
Wordt jij soms gediscrimineerd (zoja, vertel eens over jouw ervaring daarover)
*Niet dat ik me het kan herinneren.
Heb jij weleens mensen gediscrimineerd?
Ja en ik durf te wedden iedereen wel is.
Wat is volgens jou de reden dat mensen discrimineren? .
Ik denk dat het komt omdat sommige mensen zich beter voelen dan de rest. Sommige mensen leven echt nog dat ze denken dat het blanke ras de ultieme ras is en het enige ras is dat goed. Of qua geloof en seksuele geaardheid. Ja dat komt gewoon (denk ik) door het geloof als mensen heel erg gelovig zijn dan denken ze dat alles wat in een boekje staat echt zo is. En als daar dan bijv. In staat dat homoseksualiteit (zowel mannen als vrouwen) niet normaal is, dan gaan mensen dat ook echt denken.
En dat is iets waar ik me kan ergeren aan een geloof dat er in een geloof altijd wel iets is dat er voor zorgt dat diegene die in dat geloof gelooft beter is dan een ander. Dat hun geloof beter is dan een ander geloof. Wat maakt het uit? We hebben uiteindelijk allemaal dezelfde God. Het enigste verschil is dat we hem anders noemen. En dat er hier en daar andere regeltjes gelden. Maar wat maakt dat nou uit?


Is er volgens jou een manier om discriminatie volledig op te lossen? (zo ja, wat voor soort manier is dat dan?)
Om te beginnen dat mensen moeten snappen dat iedereen gelijk is en ook al ben je donker of blank wat maakt dat nou uit? Of val je op hetzelfde geslacht of zit je in het verkeerde lichaam. Of waar je dan ook in gelooft? Het maakt Het gaat erom wie je bent als persoon zijnde en zowel blank als donkere mensen hebben nou eenmaal slechte mensen onderzich. Het is niet zo dat donkere mensen altijd slecht zijn en altijd fout zitten en andersom net zo.

Daarnaast moeten mensen is ophouden om alles maar racistisch te noemen. Als je mij zou vragen wat is racistisch? Dan denk ik gelijk aan een iets. Alles wat met donker te maken heeft. En ja ik ben heus wel zo slim dat ik weet dat, dat niet alles is. Maar kijk is op de media kijk is in het nieuws bij racisme alles heeft daar te maken met donker? Vind je het dan gek dat mensen gaan denken Racisme=Donker?

Nogmaals ik wil niemand beledigen en ik hou zowel van blanke als donkere mensen. Voor mij is ieder persoon gelijk het maakt niet uit welke kleur je hebt. Waar je ook van houdt. Waar je ook in gelooft. Iedereen is gelijk en niemand is perfect. En ook geen enkel ras is perfect!

^
Future

Reageer