Vraag

Vluchtelingen

• 28 November 2015
  • 7 reacties
  • 433 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hooi!!
Het verbaast mij echt heel erg, maar ik kan nergens op deze site iets vinden over de vluchtelingen, die nu in Nederland zijn. Ik ben gewoon erg benieuwd naar jullie meningen! Wat vinden jullie er van dat er opeens een groep mensen extra is in Nederland? Heb je er veel mee of juist niet? Ik hoopte dat er ergens een discussie zou zijn, maar dat vond ik niet, dus daarom bij deze!
Wat vinden jullie van de vluchtelingen?

xOlifantje

7 reacties

heb er geen moeite mee, totaal niet ze zijn heel aardig zelfs! 🙂 op onze school JB geven we vluchtelingen les Nl/Eng.
maar wat me verbaast ze hebben spullen nodig en shit maar z elopen wel met nike enzo rond wtf?! niets ergs aan btw maar ik snap het gew niet meer o-o
Haha bedankt voor het reageren! Ik snap wat je bedoelt, maar dat heeft een simpele reden! De mensen die kunnen vluchten moeten hoogopgeleid zijn of in ieder geval genoeg geld hebben. De reis is erg duur. Dus het zijn geen arme mensen die hier heen komen, daarom de dure spullen. Maar natuurlijk hebben ze meer kleding en spullen nodig. Als het aan hun had gelegen waren ze daar gebleven, maar er is oorlog. Ze nemen zoveel mee als kan, maar dat is alsnog niet veel. En met twee setjes kleren red je het niet, daarom hebben ze kleren nodig van ons! Ik hoop dat je het nu wel begrijpt! Als je nog vragen hebt, stel ze!!

xx
heyy heyyy

plz geen haat ofzo voor wat ik nu ga zeggen :)

er is in principe helemaal niets mis met vluchtelingen. het is vreselijk dat die mensen moeten vluchten voor de oorlogen in hun land(en). dat een land als nederland (onderandere) de vluchtelingen opvangt, is ook helemaal prima.

maar

er zijn ook mensen die zich voordoen als vluchtelingen die bij IS horen, en dus eigenlijk hier naartoe komen als 'vluchteling" om ons lang kapot te maken. of de vluchtelingen die hier naar nederland toekomen omdat ze de oorlogen in hun eigen land willen ontvlichten omdat daar de omstandigheden zo slecht zijn en dat ze dan in nederland komen en dan gaan zeuren over de kleine ruimte waar ze in moeten verblijven. of de vluchtelingen die zeuren over het voedsel en drinken.

dat soort vluchtelingen hadden beter in hun oorlogsland kunnen blijven. ze waarderen niet wat ze krijgen :(

nogmaals sorry als dit ook maar voor iemand beledigend overkomt. dat is niet mijn bedoeling.

korte conclusie:
de vluchtelingen die echt vluchteling zijn (om het maar even zo te zeggen) zijn meer dan welkom in nederland! ze zouden gewoon normaal kunnen functioneren in de maatschappij en waarderen wat ze krijgen als hulp.

"vluchtelingen" die terroristische bedoelingen hebben of niet waarderen wat ze aangeboden krijgen vind ik dat die gewoon teruggestuurd moeten worden naar het lang waar ze vandaan komen

xxx
Hoi!!
Heel leuk dat je reageert! Het is goed wat je zegt, maar ik denk er toch anders over xD

Ik denk dat mensen van IS hier niet echt veel aan hebben om hier onze landen te terroriseren. In ieder geval nog niet. Als IS een groter deel van de wereld overheerst, dan misschien wel.

Ik vond het in het begin ook moeilijk om het te accepteren dat er veel mensen klaagden over voedsel en kamers. Maar stel je voor, er is oorlog in Nederland, terwijl het daarvoor altijd goed ging. Je moet vluchten naar een land ver weg, het is een zware tocht. Je komt daar uiteindelijk aan, met je smartphone en een tasje met kleren. Je kan verblijven in ruimtes die redelijk oke zijn, er zitten muren en deuren in. Na een week word je overgeplaatst, je komt terecht op een plek met 2000 andere mensen, van allemaal verschillende landen met verschillende culturen. Je krijgt een kamer met 7 anderen. Waaronder weer verschillende landen, mannen en vrouwen door elkaar. De muren zijn van karton en als je op je bed staat kijk je er over heen. Er is geen deur, slechts een doekje. Er is geen privacy. Je mist je huis, maar je weet dat het daar nog gevaarlijker was. Je krijgt te horen dat je er vijf maanden moet blijven.
Je krijgt ander eten dan wat je gewend bent, het is ook nog eens slechte kwaliteit en elke dag het zelfde. De meeste douches zijn kapot.

Zou jij als Nederlander dit dijn vinden? Natuurlijk zijn er ook mensen die heel dankbaar zijn, maar bekijk het ook eens van een andere kant...

Ik vind het heel leuk dat je reageerde, uitwisselen van ideeën is erg goed!

xOlifantje
Ik heb er in principe geen probleem mee, ik vin t alleen oneerlijk dat zij hier binnen komen en gelijk van alles krijgen, terwijl er op onze eigen bevolking keihard bezuinigd word. Sommige mensen staan al jaren op de wachtlijst voor een huisje en hun komen ff langs en krijgen gelijk voorrang. Nou begrijp k wel dat ze niets hebben enzo, maar ik vin t op deze manier een beetje ver gaan.

Dat ze met allerlei merkdingen en smartphones rond lopen is best logisch, t zijn geen arme landen zoals t beeld wat wij van ze hebben, hun hebben ook geld enzo, ze vluchten omdat dr oorlog en t niet veilig is. Maar ff eerlijk, als jij moet vluchten, wat pak je dan als 1e? Je smartphone he? Dus ik vin niet dat je ze daarop mag veroordelen
En natuurlijk zijn dr goede en dankbare vluchtelingen (had een verhaal gelezen van een man die na 14 dagen wel graag een schone onderbroek wilde en die dolblij was toen een vrijwilliger met roze prinsessenslippertjes aan kwam om de kapotte van hem te vervangen) maar we moeten wel oppassen dat dr geen slechte tussen komen, die van isis enzo. En natuurlijk dat dr niet te veel binnen komen, je moet in een dorpje van 700 niet 2000 vluchtelingen plaatsen, dan gaan ze overheersen, ik vin dat we daar wel mee op moeten passen
En ik vin wel dat ze wel een beetje dankbaar mogen zijn met wat ze allemaal krijgen, verse groenten en fruit weigeren omdat je t niet goed genoeg vindt terwijl de meeste Nederlanders niet eens geld hebben om elke dag gezond te eten vin ik persoonlijk wel een beetje te ver gaan.
(hoop niet dat k in welk opzicht dan ook beledigend over komt)
Hey Kiyomi,

Ik snap heel erg wat je bedoelt. Ik begrijp ook zeker dat de media vaak een beeld schetst dat vluchtelingen alles krijgen, maar vaak is dit niet zo. Er zijn mensen die al 5- 10 jaar wachten om een huis te krijgen. Mensen die vloeiend Nederlands spreken enzo. En ze moeten zelf al het eten en drinken halen met 40 euro per week. En dan moeten ze hopen op een winkelcentrum dichtbij. Er zijn namelijk ook AZCs waar ze eerst een half uur moeten lopen om boodschappen te doen. En zelfs dan kunnen ze niet al het goede eten betalen. Alleen de noodzakelijke dingen. En vaak bakken ze al zelf brood en allerlei andere benodigheden. De mensen in een AZc krijgen namelijk niet meer dan een persoon met uitkering.
Hoi !
Tof discussieonderwerp 🙂 .
Ik vind het helemaal oké , het zijn tenslotte mensen , net als jij en ik , misschien een andere huidskleur , ander geloof ,but who cares ?!
Ik vind het stom dat ze vaak niet hetzelfde behandelt worden als anderen . En dan zijn er nog zo'n verschrikkelijke mensen als Trump, Geert Wilders ,... die mensen verkeerde dingen 'leren' , die leren haat zaaien terwijl we gewoon een beetje tolerant voor elkaar moeten zijn , gewoon vriendelijk ,... Er zijn al heel veel sociale experimenten gedaan die duidelijk maken dat racisme , islamofobie,... nog lang niet verdwenen is , helaas !
Hopelijk vindt iedereen een thuis en een goed plekje om te leven zonder nog meer stress , en een thuisgevoel met goede vrienden , buren , collega's ,...!
Groetjes , Lot

Reageer