Vraag

Verjaardagsfeest

  • 14 October 2018
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Mijn 15e verjaardag ga ik vieren , er komen rond 10-15 denk ik alleen ik zit er een beetje mee dat ik geen vaste vriendengroepje heb en niemand kent elkaaar of maar weinig wat dus betekend dat er wss groepjes worden gevormd en ook kans dat het awkward word wat ik ofc niet wil , weten jullie miss dingen die je kan doen zodat mensen sws contact moeten hebben/ elkaar leren kennen ? Het word in de vond gehouden en komen mensen van 14 tot 17 vooral ( van braaf tot drinkende lolmakers beide geslachten ook en ong. De helft blijft ook slapen ( wordt geen alcohol gebruikt )
Dus weet iemand maybe leuke dingen om te doen heb qua geld ook nie breed

2 reacties

De vorming van groepjes kan je niet tegenhouden, het is heel gewoon dat dit gebeurd. Echter kun je wel voor mening zorgen door spelletjes/activiteiten te gaan doen, je kan bijv. de groep in tweeën splitsen, zodat de groep niet te groot wordt. Je zou e.v.t kunnen gaan voetballen op een grasveldje in de buurt.
Maar wat is de reden dat je geen groepjes wilt?
De vorming van groepjes lijkt altijd onvermijdelijk. Ik had dit weekend een verjaardag van een vriendin en er was gewoon één vriendengroep uitgenodigd, maar alsnog ontstonden er groepjes. Toen was de ene helft aan het klooien met een gitaar, terwijl ik met andere mensen een spelletje speelde en nog weer andere rustig aan het praten waren. Die dingen gebeuren gewoon en ik denk dat je dat ook niet moet willen tegenhouden.

Wat helpt is om vooraf een paar activiteiten te bedenken die de hele groep kan doen. Dan kun je een paar keer tijdens het feest de groep bij elkaar roepen en samen die activiteit doen. Zo heb je in ieder geval die momenten.

Dit kan van alles zijn. Bijvoorbeeld taart eten. Een gezelschapsspel doen (of een ander spel, een kaartspel bv). Ik heb ook een keer gedaan dat we in een kring gingen staan en we elkaars handen moesten pakken. Dan moest iemand met één voet een stap zetten en daarbij de voet van iemand anders aantikken. Dan moest diegene met die aangetikte voet hetzelfde doen en zo ontstaat er een hele wirwar van mensen door elkaar in moeilijke houdingen. Als je dan valt ben je af en het was best geinig.

Ik weet zeker dat je wel iets leuks kan bedenken. Het is jouw verjaardag, dus doe vooral iets wat jij erg leuk vindt om te doen.

Gr. Pin

Reageer