Vraag

verjaardag

  • 31 July 2020
  • 6 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal, ik ben over een aantal weken jarig maar loop elk jaar weer tegen hetzelfde probleem aan: ik weet niet wat voor feestje ik wil. 

Ik heb verschillende 'vriendengroepen', omdat ik ben blijven zitten, dus het lijkt me geen goed idee om een feestje te houden waar iedereen bij elkaar komt

 

Voorgaande jaren heb ik sowieso niet echt feestjes gehouden, daar ben ik niet zo van. Ik weet gewoon niet zo goed wat je dan moet doen en regelen; gewoon wat muziek en eten ofzo?

Ik heb vorig jaar met 2 vrienden wat gegeten, verder niks bijzonders. Het jaar daarvoor met dezelfde 2 vrienden naar de bios.

 

Ik zou wel een feestje willen geven maar omdat ik daar niet zo'n goede ervaringen mee heb van vroeger vertrouw ik het niet zo om veel mensen bij mij thuis te hebben. Daarnaast zou ik niet weten of ik 2 vrienden van voorgaande jaren kan mixen met de vrienden die ik heb van afgelopen schooljaar. En als ik een feestje geef wat het dan moet inhouden: gewoon muziek/eten???

 

P.s. : Ik wordt 16 jaar


6 reacties

Heeft iemand ideeën wat ik kan gaan doen?

ik ben trouwens een jongen

Ik heb de laatste paar jaar sowieso geen feesten gehad van vrienden. 

Geven jongens eigenlijk wel een feestje als ze jarig zijn, en zo ja wat doen ze dan?

Hi Anoniemmi,

 

waar zal ik beginnen….

Op zich hoeft het geen probleem te zijn om vrienden van je vorige jaar te mixen met die van dit jaar. Ze hebben toch al iets gemeenschappelijks en dat ben jij. Misschien zijn er wel meer overeenkomsten, zoals dat jullie dezelfde dingen leuk vinden in jullie vrije tijd, bijvoorbeeld games of iets anders. Je kunt dan al een gedeelte van de tijd dat doen dus gamen of iets ander en dan daarnaast kun je bijvoorbeeld pizza of iets anders bestellen of een patatje halen of wat jullie lekker vinden.

Zelf houd ik echt van muziek, ik weet niet hoe dat bij jullie zit of kijken jullie liever netflix ofzo.

Je zou al overdag kunnen beginnen met iets leuks te doen met je vrienden. Als je een beetje geluk hebt is het die dag lekker weer. Jullie zouden met z'n allen naar een zwembad kunnen gaan of een strandje ofzo, ik weet niet wat er allemaal bij jou in de buurt is. Dan zeg je dat het al voor je verjaardag is en dat jij wat blikjes drinken en chips of zoiets mee zal nemen. Eventueel kun je op een ijsje trakteren.

In de zon in een zwembad of een strand kunnen jullie je vast wel vermaken. Potje voetbal ofzo. beetje in het water duiken en van die dingen. Meiden kijken of naar jongens (dat doe ik dan).

 

Daarna kun je je vrienden meenemen naar huis voor het eten of langs een patatkraam of de mac gaan. Ligt ook een beetje aan je budget.

 

Zelf vind ik  bowlen altijd wel leuk om met een groepje te doen. Dan ben je al bezig met die activiteit en dan gaat praten vanzelf wel. 

 

Van die dingen. Je kunt kiezen voor een deel van wat ik opgeschreven heb of meerdere dingen. 

 

Misschien heb je nu ideeën voor andere activiteiten, zoals lasergamen of paintballen of nog iets anders. Bios is ook wel leuk, maar dan kun je niet et elkaar kletsen. Wel daarvoor en daarna natuurlijk.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Alvast een fijne verjaardag.

 

Groetjes,

M&Ms

@M en Ms  thanks voor de tips!

Ik zit heel erg te twijfelen wat ik ga doen, ik weet niet wat ik wil… Ik spreek sowieso niet vaak af met vrienden, dus daarom weet ik niet zo goed wat we zullen doen. Ik denk ook dat ze toch wel erg verschillend zijn qua interesses.

Ik moet echt nog even goed nadenken wat ik wil doen; een feestje thuis, of ergens heen ofzo… Ik weet het nog niet.

 

p.s.: Ik ben de maker van dit topic, maar m'n gebruikersnaam is veranderd!

Hi stroopwafel,

 

je moet natuurlijk wel iets doen wat jij leuk vindt.

 

Als je het liever 'klein’ viert met 1 of 2 vrienden is dat ook prima.

Je kunt het ook op 2 verschillende tijden/dagen vieren. De ene keer met je ‘oude’ vrienden en de andere keer met die 'nieuwe’.

Het hoeft ook niet gelijk zo'n georganiseerd iets te zijn, maar gewoon iets gezelligs doen en dat je dan voor wat te drinken en eten zorgt ofzo, dan heb je het toch gevierd.

 

Het hoeft ook niet per se op de dag dat je jarig bent, maar dat moet je allemaal zelf weten.

 

Ik ga je alvast feliciteren :birthday::cake::doughnut::tada::confetti_ball:

 

Groetjes,

M&M's

Dankjewel!

Reageer