Vraag

Tips voor reizen met de trein

  • 8 January 2023
  • 9 reacties
  • 106 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi iedereen :)) morgen begint school weer, echt geen zin in ahha! ik ga dus met de trein naar school (al paar weken) alleen vind ik het dus soms echt spannend. Dat ik in de verkeerde trein zit, of als de trein even stil staat dan ben ik al bang! ook is vaak op t nieuws dat er erge dingen in de trein gebeuren... ik heb steeds in de ochtend echt buikpijn , dat komt door school maar ook omdat ik met de trein ga en dat vind ik zo eng!

gelukkig moet ik niet zo lang in de trein!

 

heeft iemand tips?

 

 

veel suc6 op school iedereen!! :)

liefs emma


9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, heb ook echt geen zin in school haha.

Met de trein reizen is heel erg veilig dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Dat een trein even stil staat is heel normaal, soms moeten ze even op een rood sein wachten bijv. Er is sws altijd een conducteur in de trein dus dat komt wel goed.

Je zou via de routeplanner op ns.nl je reis uit kunnen printen. Dan heb je tenminste op papier staan welk perron je moet hebben en hoe laat. Verder goed op de borden op het station kijken, daar staat alle info die moet weten op. Oh, en ga op tijd van huis zodat je je niet hoeft te haasten.

Ik snap dat het spannend is maar je moet maar zo denken, elke dag gaan er meer dan een half miljoen mensen met de trein en die komen ook allemaal aan op de plek waar ze moeten zijn.

Veel succes. Het komt vast allemaal goed.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @emmaa ,

 

reis je in je eentje of ken je vrienden of vriendinnen die ook met die trein gaan, dan kun je misschien afspreken en heb je wat afleiding en heb je minder tijd om je 'druk’ te maken of alles goed gaat.

Het klopt dat er wel eens iets niet helemaal goed gaat en dan komt het meestal ook gelijk in het nieuws, maar als je weet hoeveel treinen er elke dag rijden in Nederland, dan is de kans dat er iets gebeurt toch heel klein.

 

Ik ga altijd met de fiets naar school, omdat we geeneens een trein hebben hier haha. Ik hoor ook wel eens dat er iemand valt met de fiets, maar daarom ben ik nog niet bang geworden om met de fiets te gaan. Het gaat eigenlijk altijd wel goed.

 

Ik denk dat omdat het nog vrij nieuw voor jou is om met de trein te gaan dat het gewoon een kwestie van wennen is. Dat had ik laatst ook toen ik een keertje in een tram (die hebben we ook niet waar ik woon) zat, want dat ben ik niet echt gewend dat schudden en gepiep enzo. Strakjes ben je gewend aan alle geluidjes die je hoor en het stoppen en weer optrekken. Denk je ook niet?

 

Btw, als het slecht weer is zit jij lekker droog en moet ik mijn regenpak aantrekken en dan ben ik nog nat 😉

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +17

@emmaa heb je een antwoord gestuurd maar die zit nog achter de check, komt er zo aan hopelijk.

Reputatie 7
Badge +15

@MickeyMouse , idd nog vrij nieyw… *nieuw* , dus dit kan zeker meespelen, en dat op het nieuws, op de foets kan je ook aangereden worden, lopend kan er een auto op je botsen, in de auto kan je een ongeluk krijgen op snelweg, je vrlieggtuig kan neerstoret……

 

niks is 100% safe, en als je thuis blijft kan je een hartstilstand krijgen, ik wil je niet bezorgd maken, maar er kan altijd wel wàt gebeuren, en dan later denk je? Waar was ik nou prc bang voor?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +14

@emmaa ,

 

 nog vergeten te zeggen, ik dacht cool te zijn in di tram door me niet vast te houden aan iets terwijl ik in het gangpad stond. Ik zag dat andere jongens dat ook niet deden, alleen stonden die zo met hun benen steviger, want toen de moest remmen vloog ik gelijk een meter door het gangpad en staken die dudes hun duim op terwijl ze stonden te lachen

Nou ja, weer wat geleerd. Dat ga ik de volgende keer anders doen.

Oh ja, je kunt ook muziek luisteren als je dat fijn vindt. Dan hoor je niet alle geluidjes van de trein…

 

@tim16 ,

ik hoop dat de check snel gaat, van mij zitten er nog 3 reacties in de check, waarvan eentje sinds 14.45 uur…….😉 …..die is voor dat topic wat over de checks gaat 😂

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +14

@Kindertelefoon,

die reactie van mij in

was bedoeld voor hierboven (waar ie ook al staat) , dus bij Eetstoornis mag ie weg, alleen kan ik dat zelf niet doen en svp hierboven laten staan. Bedankt alvast

 

 

@tim16 ,

je hebt me letterlijk van de eerste plaats verstoten in dit topic met je eerste reactie hier en verdiend, ik vind jouw reactie die 2 uur wachten wel waard 😉

 

 

Gr. MickeyMouse

 

@tim16 @Mij_niet_gezien @MickeyMouse sorry voor mijn late berichtje. Heel erg bedankt voor jullie antwoord!

Zoals jullie al zeiden is het erg wennen, gelukkig voel ik me steeds beter in de trein.

@MickeyMouse haha ik herken dat heel erg hoor dat van dat je steeds valt. Ik heb dit ook zo vaak haha! Maar kan gebeuren :))

 

nogmaals heel erg bedankt

 

liefs Emma 

Reputatie 4
Badge +1

hoi iedereen :)) morgen begint school weer, echt geen zin in ahha! ik ga dus met de trein naar school (al paar weken) alleen vind ik het dus soms echt spannend. Dat ik in de verkeerde trein zit, of als de trein even stil staat dan ben ik al bang! ook is vaak op t nieuws dat er erge dingen in de trein gebeuren... ik heb steeds in de ochtend echt buikpijn , dat komt door school maar ook omdat ik met de trein ga en dat vind ik zo eng!

gelukkig moet ik niet zo lang in de trein!

 

heeft iemand tips?

 

 

veel suc6 op school iedereen!! :)

liefs emma

Op NS.nl staan tips om te reizen met de trein. 🚄🚂🚉

Reputatie 3
Badge

Hey!

Geloof me, er is niks om je zorgen over te maken. Ik reis al sinds mijn 4e met de trein en het ergste dat er is gebeurd is is dat de trein defect was. Nou, was wel spannend maar niet eng.  Er kwam een trein naast de onze staan, plankje ertussen en we mochten evacueren naar de andere trein. Het engste daarvan is dat je niet weet of je je overstap wel haalt maar dat is niet zo'n ramp.  Dan kan je gwn de volgende pakken.

 

Er is ook nog een telefoonnummer van de NS waarmee je kunt bellen en appen als je je niet veilig voelt. En anders heb je nog altijd de conducteur.

Kortom: maak je niet druk! Komt wel goed.

 

Het nummer kan je vinden op deze pagina. Hier staat ook wat er gebeurt als je een berichtje stuurt.

 

Succes!

Reageer