Vraag

Tennis ben ik te zwak?

  • 9 June 2018
  • 2 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik vind het leuk om te tennisen maar mijn moeder en vader denken dat ik geen kracht heb om de bal te slaan. Maar mensen zeggen dat ik veel talent heb. hoe kan ik mijn moeder en vader overtuigen dat ik het wel kan? help me!

2 reacties

Hi Ashiscat,

als jij het leuk vindt dan is er bij de meeste tennisverenigingen wel een mogelijkheid om een keertje als introducee of aspirant lid (dus zonder dat je al lid bent) een keertje een balletje te slaan. Misschien ken je wel iemand van je school of klas en wil die een keertje met jou tennissen en jou meenemen naar zijn club.

Vraag het anders gewoon bij een tennisvereniging in de buurt. Ga gewoon in de kantine vragen of als je een telefoonnummer of mailadres hebt daar vragen of je een keertje mag proberen voordat je lid wordt.
Bij ons worden regelmatig proeflessen gegeven. Daar moet je wel iets voor betalen, maar dan leggen ze ook uit hoe je je racket moet vast houden en de beweging moet maken enzo.

Bij ons kun je dan ook wel een racket lenen en wat ballen om te proberen, dus hoef je zelf alleen te zorgen voor sportschoenen en sportkleding.

Gewoon doen en dan zie je wel of het leuk is en of je de bal kunt raken. Btw door het vaker te doen krijg je ook meer kracht en leer de bal ook goed te raken, dus daar zie ik geen probleem.

Waar wij wonen zijn veel vakantieparken in de buurt en die hebben vaak ook tennisbanen en als je op het park staat is dat dan soms gratis en anders moet je voor een uurtje een baan huren.

Dus, laat je ouders zien hoe leuk jij het vindt. Ik snap wel dat ze eerst willen weten of je het leuk vindt voordat ze geld aan een racket en andere tennisspullen gaan uitgeven en je volgende week weer een andere sport wilt gaan doen.

Bij ons ben je welkom, alleen mag ik niet zeggen welke club enzo i.v.m. dat we anoniem moeten blijven. Ik heb zo wel ff een uurtje tijd voor je, maar ja, op het forum moeten we anoniem blijven.

Veel plezier.

Tennissen jouw ouders zelf ook? Dan kun je daar een keertje mee gaan tennissen.

Groetjes,
M&M's
hey,
neem een keer een proefles om te kijken of het wat is, dat is de makkelijkste manier om erachter te komen, en je kan eventueel vragen of je ouders komen kijken zodat ze ook gelijk zien hoe je het doet.
ghost

Reageer