te druk?


Badge

mijn moeder vind dat k te druk ben en meer rust nodig heb, daarom mag ik niet naar de sportschool of langer werken. Ik sta best vroeg op voor school omdat ik een uur met de trein moet. en kom daardoor ook pas rond 4 uur of later thuis alleen dit is voor mij geen reden om niet naar de sportschool te mogen. Ik kan t ook niet stiekem doen want daar komt ze toch wel achter. En mn moeder vind dat ik al genoeg sport. 

hoe kan k haar overtuigen dat ik niet nog meer rust hoef en dat ik meer mag werken en naar de sportscchool mag?


2 reacties

Ik snap dat je moeder wat beschermend is. Soms zien ouders het eerder misgaan dan jijzelf. Mijn ouders moesten vorig ook even op de rem gaan staan omdat ik gewoon te druk was en dat gwn niet goed voor me was. Dat vond ik op dat moment wel frustrerend maar ik snapte het ook wel. Ik had het zelf namelijk ook wel een beetje door maar wilde er eigenlijk niet aan toegeven. Achteraf ben ik dus wel blij dat ze me ff een beetje hebben afgeremd. Dat ging niet per se over sport maar meer over school, me eigen bedrijfje, en druk met andere dingen.

Je zou je moeder kunnen proberen te overtuigen met de argumenten dat de sportschool juist ontspanning voor je is, dat je daarin juist je ei kwijt kan, dat je ff kan ontladen en je hoofd leeg kan maken na een lange dag en dat fysieke vermoeidheid echt wat anders is dan mentale vermoeidheid. Met fysieke vermoeidheid is namelijk niks mis. Goed slapen en weer ready to go.

Badge

ja dat had ik al geprobeert alleen ik sport 4x per week en dan nog een wedstrijd en dat vond ze la genoeg,maar toch bedankt:)

Reageer