Squats!

• 13 October 2016
  • 9 reacties
  • 678 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoihoi allemaal

Ik sport thuis aangezien de sportschool te duur is voor ons. Ik doe thuis squat oefeningen en volg zo'n schema via Google. Ik ben pas net begonnen maar ik kan nu al het verschil heel erg zien, of het is me idee haha.
Maar nu ik het thuis doe, kan niemand echt zien of ik het wel goed doe, en heb ik een paar vragen:

- ik moet bijv. 50 squats doen, mag ik dan na 10 squats even stoppen en daarna weer verder? Of is het de bedoeling dat in 1 stuk door ga?

- mag ik me ergens aan vast houden? Ik hou me altijd vast aan de tafel en laat me dan zakken. En dan me kontspieren inspannen. Dat is goed toch?

- moet je zo snel mogelijk? Of langzaam?

9 reacties

Of mag ik me nergens aan vast houden? Het is natuurlijk wel makkelijker.
Hoi Okedoeii,

Ik heb pas Squats op school moeten doen. Dus weet precies hoe het moet, haha:P. Ik zal je vragen beantwoorden.

Ik moet bijv. 50 squats doen, mag ik dan na 10 squats even stoppen en daarna weer verder? Of is het de bedoeling dat in 1 stuk door ga?
Je moet de Squats in één stuk door doen. Anders kan je er drie per uur doen, ik denk zelf dat dat niet heel erg veel helpt. Dus denk ik dat je de squats in één keer moet doen. Als je echt dood neer valt kun je wel een pauze nemen.

Mag ik me ergens aan vast houden? Ik hou me altijd vast aan de tafel en laat me dan zakken. En dan me kontspieren inspannen. Dat is goed toch?
Ik denk dat het beter is als je jezelf nier vasthoud. Dan zullen de squats het meest verschil maken. En inderdaad het is makkelijker, maar ik denk niet dat dat de bedoeling is. Als je de squats teveel vind, kun je ook verminderen:).

Moet je zo snel mogelijk? Of langzaam?
Ik denk dat dat niet veel uitmaakt. Als je heel snel alles achter elkaar doet, wordt het aan het eind wel een stuk moeilijker om alle squats te halen, snap je? Ik denk dat je het zelf mag bepalen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Suzan (14) xx
Je hoeft de squats niet in een keer te doen.
Het zijn verschillende manieren van trainen.
Net als vasthouden, snel, langsaam, hoe je je voeten plaatst,
Alles kan! Het is alleen een verschillende manier van squatten.
door het rustig te doen train je meer je spieren, sneller is meer ook conditie. en rustig is je uitvoering vaak netter.

Zelf vind ik 2 tellen zakken, 2 tellen omhoog, een heel fijn tempo.
Voeten op heup breten. Armen voor de borst.
Minuut squats, 15 tellen rust, minuut squates. En dan zo lang als nodig.

Liefs,
Pheebe
Ik las op internet veel, dat lunges meer effectiever zijn
Het werkt echt het beste als je dingen combineert.
Dus je doet dan EN squates EN lunges EN leg raises EN naja wat je nog meer kan bedenken.
Train ook niet alleen je benen, maar alles. Zo maak je je lichaam mooier en meer in verhouding.
hey @OKEDOEII
ik kan het je nu wel tot in detail gaan uitleggen maar ik kan je beter verwijzen naar een youtube kanaal. persoonlijk vind ik 2 fitness kanalen op YouTube heel goed: DAY1 en Anthony kruijver fitness. deze weten er veel van en zullen je zeker verder helpen. (nog over dat snel of langzaam squatten: langzaam naar beneden en snel omhoog)
Hoihoi allemaal

Ik sport thuis aangezien de sportschool te duur is voor ons. Ik doe thuis squat oefeningen en volg zo'n schema via Google. Ik ben pas net begonnen maar ik kan nu al het verschil heel erg zien, of het is me idee haha.
Maar nu ik het thuis doe, kan niemand echt zien of ik het wel goed doe, en heb ik een paar vragen:

- ik moet bijv. 50 squats doen, mag ik dan na 10 squats even stoppen en daarna weer verder? Of is het de bedoeling dat in 1 stuk door ga?

- mag ik me ergens aan vast houden? Ik hou me altijd vast aan de tafel en laat me dan zakken. En dan me kontspieren inspannen. Dat is goed toch?

- moet je zo snel mogelijk? Of langzaam?

Dit is mijn sport schema:
Elke dag
5 km hardlopen
100x squats (in 1 stuk door)
50 push up's
50 x de crunch
hey okedoeii,

ik vind het sowieso al knap dat je het doet
getuigd van doorzettingsvermogen!
ik weet niet of het jou iets lijkt maar je kan een before-after foto maken
dan zie je duidelijk het verschil en als je dan gaat zwemmen ofzo kan de rest dat ook zien

grtz Kokos
De bedoeling is dat je langzame rustige bewegingen aanmaakt omdat dat je spieren aanspannen en een stofje aanmaken waardoor de spiergroei ( in je kont door squats) dan begint en als je t moeilijk vind kan je je ergens aan vasthouden en als je zonder kan dan niet en doe bijv zoveel als je kan en dan 1 minuutje rust of 2 minuutjes dan nog een keer zoveel als je kan en dat jog een paar keer ( probeer echt door te gaan tot je die laatste bijna niet meer kan) Succes

Reageer