Vraag

Sporten op een gezonde manier?

  • 8 June 2022
  • 2 reacties
  • 34 Bekeken

Badge

Hoi, ik ga vaak naar de fitness en ga dan steeds cardio doen op de loopband. Ik vroeg me dus af hoeveel kcal gezond is om te verbranden? Ik doe nu steeds 500 kcal maar blijft het gezond om meer te doen? Ik wil graag op de snelste manier 10 kg afvallen. Ja ik weet ik moet niet alleen sporten maar ook aan me eetpatroon letten. Ik eet gewoon normaal geen ongezonde dingen maar wel gwn ontbijt lunch en avondeten en wat tussendoortjes.  En heeft iemand verstand van de hourglass figure wat ik het beste kan doen met welke apparaten om zo’n figuur te krijgen?

dus mijn 2 vragen

  • Blijft meer dan 500 kcal verbranden op loopband gezond of zal ik het bij 500 houden?
  • Met welke apparaten bij de fitness kan ik een hourglass krijgen?

2 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Je kan ff googlen ”small waist workout” of “hourglass workout”

Hoihoi,

je zegt dat je 10kg af wilt vallen, kom je dan op een gezond gewicht uit, of neigt dat naar ondergewicht? Dan is het vanzelfsprekend niet verstandig om zo veel af te vallen. Hoe lang en zwaar ben je nu?

 

Het klopt dat afvallen een combinatie is van bewegen en een gezond eetpatroon. Dit betekent natuurlijk niet dat je niks meer moet eten. Op deze leeftijd, in de puberteit en in je groei, is het belangrijk dat je wel voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Heel goed dat je dus gwn werkt met een ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes. Je zegt zelf ook al je normaal gesproken geen ongezonde dingen eet. Dit vormt een prima basis van een gezond eetpatroon. Sws drie voedzame maaltijden per dag, maar eet natuurlijk niet te veel of ongezond. Probeer erop te letten dat je wel gwn alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Maar wees natuurlijk niet te streng voor jezelf. Probeer een gezond eetpatroon op te bouwen, waar je jezelf aan kunt houden en wat niet te zwaar is. Op jonge leeftijd is een eetstoornis niet uitzonderlijk. Pas dus op dat je hier niet in doorslaat.

Wat betreft sporten. Calorieën verbranden is alleen maar goed als je wilt afvallen. De basis, als je meer calorieën verbrandt dan je inneemt, val je af. Zo simpel is het eigenlijk. Hoe meer je verbrandt, hoe sneller je afvalt. Maar luister natuurlijk wel naar je lichaam. Maak het niet te bont. Ook hoef je natuurlijk niet de hele tijd op de loopband te staan in de sportschool. Er zijn meer cadio apparaten en oefeningen die je kunt doen, deze afwisseling maakt het misschien wat leuker en makkelijker vol te houden. Ook kun je natuurlijk eens wat krachttraining gaan doen. Verbrand je wel wat minder calorieën mee, maar je bouwt wel spier en mooie vorm op.

Een zandloper figuur heb je niet zomaar, je lichaamsvetpercentage moet echt laag zijn en je moet veel trainen om het te bereiken (en bij te houden). Houdt het wel realistisch voor jezelf en stel geen onmogelijke doelen. Daar wordt je niet gelukkiger van.

 

Veel succes!

Reageer