Sport beginnen op je 16e

  • 5 April 2018
  • 4 reacties
  • 323 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Ik heb 5 jaar gedanst maar ben 5 jaar geleden gestopt omdat ik me niet goed in de groep voelde en er buiten viel. Nu ben ik 16 en ik heb het wel heel erg gemist, dus nu wil ik weer gaan dansen maar ik ben bang dat ik achterloop omdat iedereen al lang op zijn of haar sport zit op deze leeftijd. Ik ben ook bang dat ik in een situatie kom waar er al een close vriendengroepje is en er niet tussen kan komen. Nu wil ik eigenlijk vragen aan de mensen die ook vrij laat aan een sport begonnen hoe jullie het hebben ervaren. Mensen met tips of pep-talks zijn ook welkom! 😛

4 reacties

Hee ik wil niet zeggen dat ik laat begonnen ben maar weet wel hoe je je voelt ik heb dat dan met een voetbalschool gehad maar eigelijk verliep het prima en ik denk ook echt dat het bij jou goed gaat en denk dat je niet veel achterloopt want je houd ervan en je hebtbal gedanst dus het zit in jou het gaat hou wel lukken probeer een proef training aan te vragen dan weet je altijd of het leuk is ja of nee succes ??
Hi rozeswoesh,

doe wat @Lian123 zegt.

Zelf ben ik met mijn twin vorig jaar ofzo gaan squashen en in het begin was het wel ff r*k. We kregen wel veel beweging door het balletje steeds op te halen ..... maar het ging al snel beter en toen verder we er pas echt moe van. We doen al veel langer tennissen, dat helpt wel. Dat is allebei met een racket, dus beetje zelfde en dan leer je iets sneller.

Jij hebt ook best lang gedanst, dat verleer je ook niet helemaal. Je voelt de beat en hebt the rythm en de goede attitude vast wel, dus dat komt vast wel goed.

Er zijn altijd wel verschillende niveaus om in te stromen en met jouw ervaring en inzet kun je vast lekker snel doorstromen naar een groep hoger en voor je het weet, zit je weer op je oude niveau, toch?

Heel veel plezier :)

Wat voor soort dans doe je? Hip-hop, streetdance, ballroom, breakdance, .... of alleen voguen, stoelendans en polonaise 🆒

Wanneer begin je? :P

Groetjes,
M&M's
- Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon -

@M en Ms
Thanks voor de reactie, het helpt heel erg! 😛 Ik doe modern en wil volgende week een proeflesje nemen.
Ik doe zelf streetdance / hip-hop en ik vind die jongen van The Fire bij Holland's Got Talent te gek (ze hadden gewonnen vorig jaar), maar hij is veel beter dan ons. Hij echt cool, kijk https://www.youtube.com/watch?v=qZ9MlEVS7Lg

Ik vind modern ook mooi om naar te kijken, vooral als het jongens zijn, maar dat komt alleen omdat ik op jongens val :P
Meisjes zijn net zo goed natuurlijk of beter ;)

Heel veel plezier.

Stel jezelf open voor de groep en voor je het weet ben je er onderdeel van.

Lekker je oude hobby oppakken.

Gaat vast helemaal goed komen :)

Groetjes,
M&M's

Reageer