Sixpack kweken


Reputatie 2
Badge +4

Ik ben een jongen van 14 en vraag me iets af,

Ik wil graag meer spieren kweken en een sixpack maar ik ben nu echt slap bij 10 push ups ben ik al dood.

Hoe moet ik beginnen?


16 reacties

Begin gewoon waar je op dit moment bent. Als jij nu 10 push ups kan. Doe je er elke dag 10 of desnoods doe je het twee keer per dag, ‘s ochtends en ‘s avonds. Dan zal je zien dat je heel snel verbetering merkt. Kijk of je er steeds een paar meer kunt doen. Blijf het rustig opbouwen.  Bij push ups kan je natuurlijk ook nog verder op je knieën als je armen op beginnen te raken. Probeer zo lang mogelijk de gewone te doen en dan kan je daarna nog even op je knieën om het laatste beetje eruit te halen.

Maar naast push ups zijn er natuurlijk nog veel meer (effectievere) oefeningen voor je buikspieren.

Reputatie 2
Badge +4

Ik vindt dit dus erg moeilijk welke oefeningen raadt je aan om mee te beginnen voor arm en buikspieren?

Heyy

 

Ik heb hier niet veel verstand van, maar heb even wat dingetjes opgezocht op het internet!

 

Ik kwam op 2 linkjes uit van de site WikiHow.. Misschien staat daar iets tussen wat je kan proberen / helpen.


Dit is linkje 1: Die gaat over wat voor oefeningen je kan doen om je spieren te trainen.

Dit is linkje 2:  Die gaat wat meer over wat je over het algemeen kan doen om je spieren te trainen zoals letten op je voeding etc.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +4

Bedankt ik ga aan de slag

Reputatie 2
Badge +4

Maar kan het kwaad op deze leeftijd al?

Maar kan het kwaad op deze leeftijd al?

Nee dat kan denk ik op zich geen kwaad zolang je wel goed oplet dat je niet te veel over je grenzen heen gaat en het verantwoord houd.
 

Als je echt intensief bezig wilt gaan kan je het best kijken of je hulp van een coach kan krijgen.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +4

Ik denk dat het goed is om er elke dag 5 meer te doen van alle spier oefeningen.

Die u stuurde voor borst en armen.

Ik heb wel wat vet maar niet veel ik heb nu al licht 4 blokjes dus denk dat als ik nog iets minder vet heb en die oefeningen ga doen komt het goed.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniem08,

De linkjes die NaamNietBekend stuurde zijn prima. Ik raad je toch ook nog een paar dingen aan.

Oefeningen die je kan doen voor je buikspieren zijn: russian twist, crunches, sit-ups, push-ups, kaars (omhoog en omlaag, voeten niet de grond raken), plank, side plank, etc.
Oefeningen voor je armspieren: optrekken, actief hangen (zwaarder dan je denkt), opdrukken, opdrukken vanaf knieën. Je kan ook de handstand oefenen en dan je schouders in en uit draaien, dan druk je een soort van op vanuit handstand.

Het lijkt mij belangrijk dat je de oefeningen niet forceert, dus dat je niet altijd dezelfde oefeningen doet, maar ook eens iets anders. Je mag natuurlijk wel dezelfde oefeningen doen. Ook is het belangrijk dat je niet over je grens gaat.

Kijk eens hoeveel keer je de oefening kan herhalen / hoelang vol kan houden tot je echt niet meer kan. Probeer een week lang dat aantal om de dag te doen. Ja, om de dag, dus niet iedere dag. Je spieren hebben rust nodig, en tijd om te herstellen. Probeer er na een week een aantal meer, misschien 1, misschien 5, kijk wat goed gaat. Iedere dag 5 extra is te veel, een maand later heb je er 150, iedere week 5 extra zou opzich nog kunnen. Je kan ook met tijd werken, dus dat je een halve minuut lang zonder pauze push-ups doet. Een week later 35 seconden. 

En onthoud: je moet geduld hebben. Het is niet zo dat je na een week trainen opeens een sixpack hebt. Op den duur zal je wel verschil merken, dat het je veel makkelijker af gaat bijvoorbeeld.

Dit is wat mijn trainers mij hebben geleerd. Ik zit op een best zware sport en heb zelf ook een sixpack, maar ik heb ook heel weinig vet.

Succes met trainen!

 

Groetjes,

Paardebloem

Me zusje van 8 heeft ook een sixpack zij heeft gigantisch veel buikspier oefeningen gedaan toen ze 7 was. Het resultaat een afgewerkt sixpack menig vriendinnetje is jaloers op haar en mogen ook graag aan haar buik voelen hoe hard die is. 

Haii,

 

Nog even een toevoeging bij Paardenbloem. Je zou de door Paardenbloem benoemde work-outs ook kunnen doen mbv een filmpje op YT. Als je al iets opzoekt van ABS of ARMS vind je er al genoeg. 
Ik doe vaak een work-out van Chloe Ting. Die zijn, vind ik, best zwaar en je bent daarna ook helemaal op (heb ik ten minste ;) )

Link work-out Chloe Ting:  


Hopelijk heb je hier wat aan! 
 

Joe joee 

Reputatie 2
Badge +4

Oke meer tips?
 

Reputatie 3
Badge +1

Yoo,

ik zag dat je vroeg naar meer tips. En een nieuw topic had gestart dus ik dacht ik ga even terug naar de vorigeIk weet niet of er daar nog veel van zijn. Je hebt al goede adviezen maar wat ik zelf doe:

  1. Gezond genoeg eten. 
  2. Eet gevarieerd
  3. Geen vet meer ervanaf. Je zegt dat al licht 4 blokjes hebt. Dat is goed. Maar probeer nu echt te trainen
  4. Zelf gebruik ik 7m workout. Werkt ook goed. Maar probeer een beetje de oefeningen en doe echt alleen wat je aankunt. Moet je middenin 3 pauzes houden tijdens de power oefening. Doe er dan misschien 4 en probeer een een andere oefening. Het is TRAINEN en ja dat gaat niet snel.
Reputatie 2
Badge +4

Bedankt.
En mag je wel een keer per dag een koekje ofzo of helemaal niks?

En elke dag trainen of dag rust er tussen?

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Anoniem08,

Af en toe een koekje lijkt mij prima, het ligt eraan hoe je lichaam er op reageert. Je hebt mensen bij wie het meteen te zien is als ze zichzelf een keer iets lekkers gunnen, maar dat hoeft niet. Je weet van jezelf het beste hoe het bij jou zit.

Zoals ik al in mijn eerdere reactie zei moet er een dag rust tussen de trainingen. Letterlijk geciteerd uit mijn reactie:

"Ja, om de dag, dus niet iedere dag. Je spieren hebben rust nodig, en tijd om te herstellen. ”

Het liefst train je 3 keer in de week. Dus bijvoorbeeld op dinsdag donderdag en zondag, of maandag, woensdag en vrijdag. 

Succes!

 

Groetjes,

Paardebloem

Reputatie 3
Badge +1

Hey anoniem08,

Een koekje op een dag kan zeker. Daartegenover sport je zowieso.  En zoals ik al zei. Je wilt je spieren trainen geen vet meer eraf. Maar let wel op in een blokje Milka zit al makkelijk 60kcal. Dus eet jij een hele reep op een dag ben je snel weer terug bij af. En aan de andere kant moet je wel letten dat je geen vorm van anorexia op bouwt (heb ik wel ervaring mee) ik wou alleen maar spieren opbouwen en afvallen. Maar dit gaat lastig samen. Je spieren hebben ook energie nodig om op te bouwen.

En over de rust gesproken. Ja, zou ik wel doen maar voor mijzelf doe ik het zo in de 7m app: 1 dag poweroefening en dan 1 dag 7min. Zo weeg je dit mooi af. En overbelast je jezelf niet denk ik (ik ben wel al een tijdje bezig dus let eerst maar op met overbelasten) misschien is dan de 1 dag power 2 dagen 7m en opnieuw beter.

groetjes

Reputatie 2
Badge +4

Hey allemaal,

Even een update:

De laatste paar maanden heb ik me gefocust op een sixpack, ik deed workouts en letten op mn voeding.

Het is me gelukt hahahah

Ik doe nog steeds workouts voor buikspieren maar doe sinds kort ook aan arm workouts.

BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE TIPS!

Reageer