Vraag

Sekte

  • 22 July 2018
  • 8 reacties
  • 338 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey Hallo ik zou graag een sekte willen opstarten, om mensen met emotionele problemen of andere problemen te kunnen helpen, Nu weet ik alleen niet hoe ik een sekte opricht en hoe ik aanmelders krijg.

Heeft iemand een idee,
Groetjes.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Je benoemt jezelf tot oprichter en je sekte is opgericht. Ik zie ook niet hoe je volgelingen gaat krijgen. Denk je zelf dat mensen met hun problemen naar een random 15 jarige jongen zouden gaan? Of toch liever voor de betrouwbare vrienden/kennissen/huisarts kiezen?
"andere problemen te kunnen helpen"
Daarvoor hebben we dus de zorgsector...

In ieder geval:
Zo werkt een sekte dus niet....

Je hebt als eerste een groep mensen nodig, voordat je een sekte hebt.
"Sekten zijn vaak gesticht door een charismatische leider met een nieuwe leer of openbaring."
Vervolgens is het wel handig dat je mensen er van kan overtuigen om jou te volgen.
Ook heb je dus ook iets nieuws nodig, iets anders dan het geloof dat je als beginpunt neemt.
(Of je verzint iets compleet nieuws, hoewel dat vrij lastig is)

Je kunt op enkele manieren je groep uitbreiden:
- Geboorten en toewijden van dat kind
- Je dwingt ze (doe dat maar niet)
- Ze doen het vrijwillig

Dat laatste heeft wat haken en ogen, omdat mensen het moeten willen, dus moeten ze geloven dat het beter is.

Daarnaast hebben sektes een vrij nare bijsmaak voor de meeste mensen, zeker omdat die zich niet al te warm opstellen richting andere ideologiën.

(https://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Negatieve_connotatie)

Ja....
Reputatie 3
Badge +8
Waarschijnlijk bedoelt hij enkel dat hij een soort aanspreekpunt wordt voor allemaal mensen met problemen. Ik denk niet dat hij weet wat een sekte daadwerkelijk is.
Daan Ik weet zeker wat een sekte is, en tuurlijk zullen sommige mensen het niet serieus nemen aangezien ik 15 ben. Toch kan iemand van 15 betere mentale kapiciteiten hebben dan sommige volwassenen. ?
Reputatie 3
Badge +8
Waarom zou ik dan een volgeling van jou moeten worden? Welke ideologie draag jij uit? Ik snap namelijk niet waarom je een sekte wil oprichten als je je doel op andere manieren kan bereiken. Je kan toch net zo goed psychologie gaan studeren als je alleen maar hulpzoekende mensen wil helpen. Of begrijp ik je gewoon volledig verkeerd?
"om mensen met emotionele problemen of andere problemen te kunnen helpen"
Iets begint mij nu te dagen, wat een betere optie zou kunnen zijn, nouja het kost minder tijd en er is minder kans bij betrokken.

https://www.kindertelefoon.nl/over-ons/werken-bij-de-kindertelefoon/
Ik weet niet precies of een sekte is wat je graag wilt hebben...

Daarnaast hebben sektes een vrij nare bijsmaak voor de meeste mensen, zeker omdat die zich niet al te warm opstellen richting andere ideologiën.
Dat dus.

Je zou eventueel ook een zaaltje kunnen huren en een soort praatgroep oprichten: dan heb je een groep met mensen die je kunt helpen.

Je zou een initiatief op school kunnen starten.

Een sekte is meteen zo groot en ... onhaalbaar?

Je zou natuurlijk ook een beetje de betekenis van 'sekte' kunnen ombuigen. Wat heb je nodig?
-Leider (jij, tadaa, klaar)
-Volgers (kom ik zo op terug)
-Een leer (die heb je volgens mij ook al)

Is het een vereiste dat deze mensen bijeenkomen, samenwonen, elkaar kennen o.i.d. Nee. Is dat even fijn.

Richt een social media account op waarop jij als sekteleider je leer gaat vertonen. Krijg volgers en voilà, je hebt een sekte. Je kunt - als het groot en succesvol wordt (of niet, maakt mij niet uit) - natuurlijk ook bijeenkomsten organiseren.

Het is maar net hoe je het voor je ziet. Wellicht wordt het zo haalbaar.

Gr. Pin
Badge +5
Ik denk dat het vooral goed is om je eerst te verdiepen in wat een sekte precies is. Dat heeft namijk over het algemeen niets te maken met hulp aan anderen.

Dan heb je het eerder over een stichting, maar er zijn al zoveel stichtingen die mensen helpen. Is het een idee om je eerst aan te sluiten bij zo'n stichting en daar vrijwilligerswerk te gaan doen? In ieder geval in werkervaring te krijgen en je te verdiepen in de problemen die mensen zoal kunnen hebben?

Reageer