Vraag

‘s Avonds alleen naar huis fietsen

  • 6 December 2021
  • 6 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, ik heb best vaak feestjes op zaterdagavond, maar het probleem is altijd hoe ik weer thuis ga komen. De feestjes zijn altijd in een andere stad/ dorp en dat is een half uurtje fietsen. Niemand woont ook bij mij in de buurt dus ik kan met niemand fietsen. Ik kan ook niet altijd bij iemand blijven slapen dus ik zou echt graag een andere manier willen om thuis te komen. Opgehaald worden door ouders ofzo is geen optie, want die willen niet tot zo laat opblijven. Weet iemand een (veilige) manier om ‘s avonds/ ‘s nachts thuis te komen als meisje van rond de 16 jaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties! 


6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

'wat is de reden wat je niet in het donker naar huis wilt? dan kan ik meer duidelijkheid zeggen over de situatie

'wat is de reden wat je niet in het donker naar huis wilt? dan kan ik meer duidelijkheid zeggen over de situatie

Omdat er stukjes zijn waar ik dan moet fietsen waar niet echt huizen ofzo zijn dus dat kan best onveilig zijn. En mijn ouders willen ook liever niet dat ik alleen fiets ‘S nachts.

Reputatie 4
Badge +4

Je kleden zodat je er als een jongen uitziet maakt het risico om lastiggevallen te worden toch al kleiner denk ik , verder zie ik niet direct een andere oplossing  tenzij een taxi nemen .

Reputatie 5
Badge +4

Omdat er stukjes zijn waar ik dan moet fietsen waar niet echt huizen ofzo zijn dus dat kan best onveilig zijn. En mijn ouders willen ook liever niet dat ik alleen fiets ‘S nachts.

oke kan ik snappen maar ik zelf vind het op zich  niet zo eng behalve als ik nooit op die weg gereden heb dan vind ik het wel te eng om daar te rijden  maar als ik die weg wel ken dan rij ik erover heen anders niet ( in het donker dan) 

groetjes

Je kleden zodat je er als een jongen uitziet maakt het risico om lastiggevallen te worden toch al kleiner denk ik , verder zie ik niet direct een andere oplossing  tenzij een taxi nemen .

Ooh ja das een goeie! Dankje 

oke kan ik snappen maar ik zelf vind het op zich  niet zo eng behalve als ik nooit op die weg gereden heb dan vind ik het wel te eng om daar te rijden  maar als ik die weg wel ken dan rij ik erover heen anders niet ( in het donker dan) 

groetjes

Ja snap ik, ik durf het ook wel, maar mn ouders vinden het gewoon geen goed idee. Ik kan wel de trein en bus enzo nemen, of alleen de trein en dan nog een stukje fietsen, maar ik weet niet of dat veilig is ‘s nachts?

Reageer