-RPG- (gevoelens van je afschrijven)

• Anonymous
  • 0 reacties
LEZEN: Als eerste wil ik zeggen tegen de mensen die denken dat dit niet op het forum hoort: dat is jou mening! RPGen is voor mij een manier om 'de echte harde wereld even te ontvluchten' zoals ik het noem. Het helpt mij om even wat dingen van me af te schrijven en wat afleiding te hebben, geloof het of niet maar het helpt soms echt. Vind je het gewoon leuk mag je natuurlijk ook mee doen. Dit is dus een manier om je beter te voelen, afleiding te zoeken of gewoon even alle narigheid uit de harde echte wereld even kwijt te zijn. Ik vind het dus ook prima op het kindertelefoon forum passen, ook hoort het bij hobby's en vrije tijd want (voor mij) is schrijven ook een hobby, en ja rpgen is een vorm van schrijven.

Zoals je aan de titel had kunnen zien is dit dus een rpg. Ik doe het nou al een jaartje of 3 en het helpt bij mij enorm om even mijn gevoel kwijt te schrijven in het karakter dat ik daar speel. Voor de mensen die niet weten wat het is, hier een voorbeeld die ik ook aan BePositive heb gegeven

Rpgen, kort voorbeeld van een rpg die ik gedaan heb met een vriend
Je maakt een karakter aan >
Naam: Lucy
Leeftijd: 17
Karakter: Verlegen maar niet bang om zichzelf te laten horen over wat ze vind. Ze is een beetje terughoudend, maar als je haar leert kennen zul je zien dat ze sterker is dan ze eruit ziet.

Die vriend maakt ook een lijstje.
Dan ga je een stukje schrijven wat jou karakter doet. Je kan in de ik-vorm schrijven, maar ok in de hij/zij vorm. Ik zal een voorbeeldtje van allebei doen.
In dit geval word Lucy door haar ouders naar een inrichting gestuurd omdat het thuis zo niet verder kan, Daar ontmoet ze iemand waar ze een sterke band mee krijgt, vrienden word en dan erachter komt wie hij echt is.

hij/zij vorm: