-RPG- (gevoelens van je afschrijven)

Toon eerste bericht

118 reacties

-onnodige quote verwijderd-

/ ok komt goed/
/ maar waar staat de o voor orpg eigenlijk voor?/
/ Ik weet het niet zeker maar volgensmij staat het voor only. Anders vraag je het even op het forum, vast wel mensen die reageren haha /
ik ben dolblij als ze zecht dat ze bij me wil wonen we zoen elkaar nog voor heel lang. de volgende ochtend dat we samen op school kwamen liepen we hand in hand het schoolplein over, ik hoorde overal om me heen geluiden van mensen die jaloers waren. en toen bedacht ik me zomaar op eens dat ik voor de eerste keer sinds mijn twaalfde mijn gitaar niet bij had en het boeide me helemaal niks. ik gaf lucy nog een dikke kus voordat we ieder naar onze eigen les gingen. mijn eerste les was duits en ik weet niet waarom maar ik herkende een van de meisjes in het lokaal. het was niet zo'n meisje dat altijd stiekem naar me keek. nee, ik kende haar ergens anders van. maar van wat ik kon het me niet meer herinneren. toen schoot het me te binnen het was het meisje dat ik gister middag voorbij zag joggen door de regen, emma was volgens mij haar naam. ik had aan haar lippen kunnen zien dat ze een lied aan het meezingen was, en ik wist ook nog welk lied het was het was don't you ever forget about me van de simple minds (wat trouwens een erg goed nummer is /ja dit vind ik zelf ook echt/). toen ik in de pauze samen met lucy, nathan en nog wat andere jongens waarvan ik me de naam even niet kon herrineren door de gang liep kwam ze voorbij lopen. waardoor nathan zei: "liam ken je mijn kleine zusje al emma heet ze" terwijl hij op het hoofd van het meisje klopte. "ja" zei ik "ze zit bij mij tijdens duits." net toen we weg liepen bleven lucy en ik nog even staan emma zelf wou ook al doorlopen maar ik hield haar nog even vast aan haar hand. ze draaide zich om en toen zei ik snel: "goede smaak van muziek heb je trouwens, simple minds goede keus." en ik liep samen met mijn liefje door.
Ik ben de heledag vrolijk, mijn ogen glinsteren van blijschap. Na de pauze geef ik Liam een kus. "Uit school ga ik mijn spullen pakken." Vertelde ik hem, mijn kleren enzo bedoelde ik hiermee, mijn schoolspullen en dat soort dingen. Die had ik wel nodig als ik bij hem ging wonen. Als ik nadat ik nog even met hem gepraat te hebben en hem nog een afscheidskus gegeven te hebben het lokaal in loop kijken een paar jongens me aan. "Dus jij bent het nieuwe vrouwtje van Liam?" Hoor ik ze zeggen, zonder te antwoorden liep ik door toen een van  zijn been uitstak, ik viel. "Zit je ons nou te negeren?" Zei hij geirriteerd, de hele klas stond toe te kijken. Ik stond gauw op en keek hem kwaad aan. "Zit je nou een meisje belachelijk te maken?" Zei ik spottend. "Je hebt zeker te weinig ballen om iemand van je eigen soort te pakken." Normaal vond ik het vervelend als mensen zeiden dat meiden zwakker waren dan jongens maar nu kon ik het tegen hem gebruiken. Ik zag de jongen nog even rood worden van schaamte toen een paar meiden in de klas lachte. Ik ging zitten, en de middag ging gauw voorbij. Toen de laatste bel ging liep ik het lokaal uit. Toen ik mijn boeken vanuit mijn kluisje weer terug in mijn tas gedaan had ging ik op zoek naar Liam, ik vond hem bij zijn kluisje. "heej lieverd" Zei ik toen ik aan kwam lopen, ik bloosde weer een beetje, hij was ontzettend leuk. 
De bel ging en het was tijd voor mijn laatste lesuur. Heerf*ckinglijk zoals Ace het beschreef. Tot nu toe had ik de hele dag met hem doorgebracht en het ging wel oké. Hij heeft me de hele school laten zien en vertelt over de verschillende mensen die hier zijn. Er blijkt hier dus een grote groep Gothics rondtelopen en er is ook een hipsterjongen die blijkbaar heel knap is. 'Oehh.... Is er hier iemand verlieft?' zei ik nadat hij over de jongen sprak. 'Wat nee! Ik bedoel dat hij erg populair is bij de meisjes van onze school' zei hij vlug. Ik keek hem doordringend aan. 'Jaja dat zeggen ze allemaal.' Hij zuchtte en schudde glimlachend zijn hoofd. We liepen via het trappenhuis naar beneden naar het muzieklokaal. Ik ben zo blij dat muziek mijn laatste lesuur is. Ik hoef er niet zo veel over na te denken en ik ken van bijna elk instrument minstens wel wat de basis dingen zijn. In het muzieklokaal aangekomen moesten we allemaal op een van de krukken in de kring zitten. Het lokaal was ingedeeld in één grote kamer en 3 kleinere studio's. 'Hallo allemaal. Ik ben mevrouw Thomson en ik geef muziek voor de bovenbouw van deze school. Omdat het de eerste schooldag is zullen we de grootste tijd van de les ons aan elkaar voorstellen. Dus als je zo de beurt krijgt vertel dan hoe je heet, wat voor muziekinstrument bespeelt en misschien naar wat van muziek je luistert.' legde de leraar aan ons uit. De meeste mensen in de klas waarvan vooral de meisjes, hielden van One Direction en al die saaie artiesten. En de meesten bespeelden niet eens een instrument. Toen was ik aan de beurt. 'Ik ben Amber, ik kan zowat alles bespelen, maar ik ben het beste in drummen. Verder luister ik naar Metal en soms naar Rap of iets anders waar ik dan zin in heb.' vertelde ik. Daarna kwam Ace en die zei dat hij naar zowat alles luisterde behalve pop en klassiek. En hij kon blijkbaar heel goed elektrisch gitaar spelen. 'Ik zit al bijna 7 jaar op les' vertelt hij.

Nadat iedereen was geweest mochten we allemaal een beetje met de muziekinstrumenten kloten en ik liep naar het drumstel. Ik had standaard al drumstokken in mijn tas zitten omdat die vertrouwd aanvoelden en ik op de raarste moment zin had om te oefenen. Het drumstel was helemaal compleet afgezien van dat de hi-hat niet goed meer open en dicht kon. Ik begon met rustig het basisritme te bespelen en voegde steeds iets nieuw toe. Ace had een gitaar in een versterker ingeplugged en stond een beetje random akkoorden aan te spelen. Ik ging het ritme van Gorgeous Nightmare van Escape the Fate spelen en merkte dat Ace het lied kende en meespeelde. Na een tijdje stopte ik en begon hij een gitaarsolo te doen. Ik moet toegeven..Hij is echt f*cking goed. 'Hey hey mag het wat rustiger daar?' riep Mevrouw Thomson boven onze muziek uit. Ik merkte nu pas dat iedereen in de klas ons aanstaarde. 'Misschien zijn we iets te hard van stapel gegaan' mompelde Ace die zijn gitaar weer loskoppelde van de versterker. Op dat moment ging de bel en ik stopte mijn drumstokken weer in mijn rugzak. Ace vroeg om mijn nummer zodat we konden whatsappen en ging er toen vandoor. Geen wonder. Hij wilde zo min mogelijk op school zijn. Ik geef hem gelijk en liep zo snel mogelijk naar mijn kluisje om vervolgens naar huis te gaan.
ik veerde op toen ik haar zag lopen. ze stopte vlak voor me gaf me een kus en ze zei heej lieverd ik kus haar nog een keer en we lopen naar de deur. Als we bij de deur staan en het zonlicht op haar schitterd zie ik op eens de blauwe plek op haar voorhoofd. Ik schrik een beetje en vraag "liefi waar komt die blauwe plek vandaan?" Ze voelde naar haar voorhoofd en zei "oh die, een of andere eikel liet me struikelen." " wie was het was het dat joch ace? Ik heb veel dingen over hem gehoord." "Weet ik niet, ik weet niet wat zijn naam is. Het enige wat ik weet is dat hij een piercing in zijn wenkbrouw had." "******** het is ace, zodra ik hem zie ros ik hem in elkaar" we lopen het schoolplein op en als we bij het hek staan zegt ze:"okay ik ga mijn spullen halen." "Zal ik anders met je mee lopen?" "Okay" zodra we bij haar thuis waren bleek dat er niemand thuis was. Zuchte ze:"poeh gelukkig hij is niet thuis." Ik kijk verbaast en vraag "wie is niet thuis?"
"Peter." Zei ik. Ik weigerde mijn pleegvader ook 'pleegvader' te noemen, of nog erger 'vader' zoals hij dat wil. Hij haatte het als ik hem Peter noemde, toch deed ik het. Hij was mijn vader niet en zo zal ik hem ook nooit zien. Ik keek Liam glimlachend aan. "Loop je even mee naar boven?" Vroeg ik en gaf hem een kusje, waarna ik de trap op rende, ik keek achterom naar Liam en rende toen verder. Op zolder was mijn kamer, het bestond uit niet meer dan een bureau, een kledingkast, en een bed. Ergens schaamde ik me er wel voor dat ik zo'n armoe kamertje had. Toen we boven waren ging ik op bed zitten, en Liam kwam naast me zitten. Ik wou net wat tegen hem zeggen toen ik beneden de deur hoorde. Peter was thuis. Ik voelde een lichtelijke paniek naar boven komen. "Wil je even hier wachten schat, ik ben zo terug." zeg ik, en ik loop naar beneden. Als ik niet naar beneden kwam zou Peter wel naar boven komen wist ik. Zodra hij me zag bulderde Peter "Waar zat je ********?" Hij pakte mijn arm vast en keek me woest aan. "Ik sliep bij een vriend." Loog ik, ik kon niet vertellen over Liam, dat maakte hem alleen maar kwader. "Je kent de regels toch." Snauwde Peter. "Als je de volgende keer niet optijd thuis be.." Ik onderbrak hem. "Ik kom niet meer thuis, ik ga hier weg." die woorden maakte Peter nog bozer, ik voelde hij hij me een klap gaf. "Zeg dat nog eens" Snauwde hij. Ik haalde diep adem. "Ik ga hier weg." Herhaalde ik. Ik voelde hoe ik nog een klap kreeg van hem, dit keer in mij gezicht. Ik viel tegen de grond aan, en was bang voor wat er komen zou. Liam was nog boven en ik vroeg me af of hij Peter zo had horen schreeuwen. Ik knijp mijn ogen dicht als ik zie dat peter opnieuw uithaald, ik voel hoe hij me een harde trap in mijn buik geeft en ik kan een schreeuw van pijn niet onderdrukken, er springen tranen in mijn ogen.
Als ik de schreeuw hoor wil ik meteen naar de trap rennen maar ik vraag me af of dat wel slim is. Ik hoor nog een schreeuw dan komt lucy huilend naar boven gerend ik vlieg haar meteen in de armen en zeg "sorry dat ik niet naar beneden kwam, ik wist niet of dat was wat je wilde." Ik zag haar bloedneus en ik gaf haar meteen mijn zakdoek. het is al goed zecht ze tussen het snikken door jij kan er ook niks aan doen dat hij gestoord is. Ik pakte haar kleren en school spullen en nog wat andere dingen in een tas en zei "kom we gaan." "Hoe? Als peter ons op de trap hoord wordt hij alleen maar nog bozer." "Daarom gaan we ook via de daken" ik wees met mijn duim naar het raam. " weet je het zeker. Ik weet niet of ik dat wel durf" "schatje, we hebben 2 opties we gaan via de trap en riskeren dat we ontdekt worden en ik moet die peter gast in elkaar rammen. Of we gaan via de daken naar mijn huis en bellen we de politie, dan draait hij de bak in en dan kan jij gezellig bij mij komen wonen. Welke wil je?" Ze moet even nadenken maar zecht ze "doe dan maar de daken." "Oke liefi, ik zal je beschermen. Ik weet dat er een paar huizen verder op en ladder staat waar we naar beneden kunnen. Denk je dat je dat kan." Ze knikt. En ik loop naar het raam om hem open te maken. Het was een zonnige dag dus het dak was niet glad. Toen we eenmaal op het dak stonden. Was er geen weg meer terug. We liepen naar de zij kant van het dak en we sprongen naar het platte dak er naast en zo ging het verder tot we bij de ladder aan kwamen klommen we naar beneden. Toen we allebei beneden waren vroeg ik "rennen?" "Rennen" zecht ze en we renden zo hard als we konden weg.
Mijn neus bloed nog steeds en ik heb verschrikkelijke hoofdpijn, ook mijn buik doet zeer. Ik ren achter Liam aan tot we bij zijn apartment zijn, eenmaal binnen pak ik zijn hand vast en kijk hem even aan. "Bedankt." zei ik. Ik schaamde me voor wat er net was gebeurd en hoopte dat hij het niet raar zou vinden. Hij zag dat ik me schaamde en zei "liefie, je hoeft je niet te schamen. Het is jou schuld niet." Hij veegde mijn haren opzij om me een kus op mijn voorhoofd te geven en zag toen dat ik een hoofdwond had. Ik zag dat hij schrok. Ik was nog steeds een beetje duizelig. "We moeten de politie bellen, dit kan hij niet maken." Hoor ik Liam kwaad zeggen, ik schud mijn hoofd. "Wat wil je dan, als je dat niet doet zal hij hiermee doorgaan." Hij pakte mijn handen vast en keek me aan. "Als je de politie belt word het alleen maar erger." Zei ik zacht, en ik kon een traan niet onderdrukken. "Of we bellen de politie, of ik ros hem zelf in elkaar." Zei Liam, waarna hij me een knuffel gaf. Ik was nog steeds duizelig, en even pakte ik liam vast om niet naar de grond te vallen.
/heb je je al aan gemeld op het D&D forum? Dan kunnen we misschien een 2e rpg beginnen 😃 /
/nog niet zal ik nu ff doen/
/aangemaakt mijn naam is gwn hetzelfde als hier hipstabram dus/
/gezien 😃 /
Het is s' avonds en ik zit nu thuis en ben huiswerk aan het maken. Nouja.. Ik probeer het te maken want ik raak echt super snel afgeleid en loop nu ook met mijn drumstokken op mijn wiskundeboek te tikken. Mijn oom en tante zijn voor een paar dagen op zakenreis of zo iets maar ik ben nu alleen thuis.  Mijn telefoon krijgt een melding binnen en ik pak hem meteen. Een whatsappje van Ace.
Ace: Heey Amber, Ace hier. Zin om te chillen?
Amber: Sure. Waar?
Ace: In dat grote leegstaande gebouw aan de rand van het dorp.
Amber: M'kay I'm on my way. See ya
Ace: Bye

Ik spring van mijn stoel en pak mijn rugzak. Ik stop er een aansteker, een zakmes en wat graffitibussen in. Je weet maar nooit wanneer je een goed plekje vind om te spuiten. Ik loop naar beneden naar de deur en loop naar buiten. Ik doe de deur op slot en loop richting de rand van de stad. Ik heb namelijk geen auto, motor of iets dergelijks. En ik heb geen zin om met de fiets te gaan want om bij het leegstaande pand te komen moet je sowieso een paar hekken beklimmen.  Na 10 minuten kom ik aan de rand van de stad waar veel leegstaande gebouwen staan. Er staat een hek omheen en ik klom er over heen. Je kan hier echt perfect freerunnen en dat was ik ook van plan. Bij het dichtsbijzijnde gebouw waar ik stond zat een brandtrap en via die trap kwam ik boven aan het gebouw. Je had hier perfect uitzicht op de andere gebouwen. In het midden van alle gebouwen was een groot gebouw. Vast een school geweest ofzo, maar veel mensen komen daar om te chillen en ik heb gehoord dat een stel handige nerds er een elektriciteitsgenerator hebben kunnen plaatsen waardoor er ook er ook vaak feesten waren. Het mooiste van deze plek is nog wel dat alle gebouwen dicht op elkaar zitten waardoor je van het ene naar het andere gebouw kon springen. Ik nam een harde aanloop en sprong naar een ander dak. Ik sprong over een gat in het dak en rende verder. Ace kon wel even wachten dit was grappig!
/Ik heb er ook een account op aangemaakt ik heet DraculePyro/
/ooh ik had niet eens door dat jij het was! Wat leuk 😃 /
/Ik heb ook een account aangemaakt (ik heet ook gewoon Ahaawah)/
/ ik zal vanmiddag hier ook weer ff een stukje schrijven maar ik heb te veel huiswerk anders had ik het nu gedaan/
/ daphne ik heb trouwens een nieuw stukje in onze orpg geschreven/
/schijt ik schrijf nu wel een stuk/
ik hielp haar staande terwijl ik mijn hoofd aan het bedenken was wat het beste was om te doen. nee dacht ik nu eerst voor lucy zorgen daarna pas over dat nadenken. ik til lucy op en leg haar op bed. ik moest een beetje lachen omdat het nogsteets rommelig was van gisteren. dan kijk ik weer ernstig als ik de blauwe plekken op haar benen zie "shit" zei ik "die gast is echt gestoord of niet?" "ja inderdaad" "is er iets wat ik voor je kan doen?" net als ik de vraag gesteld heb hoor ik een brief op de mat vallen. ik loop naar de deur en zie een envelop van de regering liggen. ik maak de envelop open ik lees wat in de brief staat. zodra ik de brief heb gelezen voel ik een woede aanval komen "g*dv*rdomme" roep ik. ik kreeg het gevoel dat ik iet moest slopen, ik  zag een vaas op tafel staan. ik pakte de vaas op en ik smeet hem op de grond kapot. ik begon langzaam te huilen. achter mij hoor ik lucy vragen:"schatje wat is er?" " het blijkt dat ik nog een fcking broer had." "hoezo had?" "omgekomen in een auto ongeluk." ik zak op de bank neer van verdriet. lucy komt naast me zitten en omarmt me.
Na een kwartiertje over de daken gerent te hebben ren ik naar het grote gebouw in het midden en ik hoor al muziek. Ik neem een grote aanloop, spring en kom op het dak van de oude school neer. Ik zoek naar een ingang en zie een trappenhuis. Het trappenhuis was helemaal ondergekliedert met graffiti en zag er pittig goor uit.  Ik loop via de trap naar beneden en kom uit in een grote aula. Er waren al best wel veel mensen en ik zocht met mijn ogen naar Ace. De meeste mensen hier waren ruig tuig en er was ook een groepje Gothics. Maar ik zag Ace niet. Wat als hij nou niet gekomen was? Ik kende hier verder niemand. Opeens voel ik een hand op mijn schouder. Ik draai me snel om. 'Hello Miss, good evening isn't it?' zegt Ace. 'Jezus, laat me niet schrikken sneeuwbal' mompel ik. Hij trekt een wenkbrauw op. 'Sneeuwbal?' vraagt hij. Ik knik en kijk hem aan met een grijns. 'Okay...' zegt hij en loopt naar het midden van de zaal. Ik volg hem. 'Attentie mensjes. We hebben hier weer een nieuweling: Amber!' roept hij. Alle mensen kijken. Veel mensen lopen naar mij te zwaaien. Ik zwaai terug. 'Ace ben jij hun leider ofzo. Ze luisteren allemaal naar jou?' vroeg ik. 'Waarom denk je dat ik wilde dat je mij Heer noemde' grijnste hij. Ik keek hem verwondert aan. Er kwam een meisje met vuurrood haar aanlopen en begon een gesprek. 'Hey ik ben Aylee. Leuk om je te ontmoeten Amber.' zei ze. 'Insgelijks Aylee. In welke klas zit je?' vroeg ik en zo gingen we nog een tijdje door met ons gesprek. Aylee was super aardig en had dezelfde muziekstijl als ik. Na een tijdje kwamer en nieuwe mensen binnen. Aylee wordt nerveus. 'Shit. Een van die mensen heet Damien, is ook nieuw en ik heb gehoord dat hij al de hele dag naar ruzie loopt te zoeken' zegt ze. Ik keek naar de jongen die ze aanwees en hij was in een gothic groepje. Hij liep er ook maar als een zak hooi bij. Ace liep naar het nieuwe groepje. 'Hey Damien en zijn squad' zegt hij. 'Komen jullie mee chillen?' vraagt hij. Damien kijkt hem gemeen aan. 'Ja maar wel zonder jullie. Opt*fen jullie. Wij zijn nu de baas hier.' zegt hij. De mensen achter hem kijken vastberaden. Aylee grijnst. 'Jup die b*tches gaan het krijgen' zegt ze. 'En wat als we niet gaan?' vraagt Ace met een klein lachje. Damien komt op hem aflopen en staat op het punt om hem een klap te verkopen. Damien haalt uit maar Ace pakt zijn vuist en draait Damien's arm om. Damien slikt en toen werd hij vol in zijn gezicht geraakt door Ace zijn vuist. Damien viel achterover. Zijn squad was geschokt en ik zag een meisje huilen. Damien bewoog niet en zijn gezicht zat onder het bloed. 'En willen jullie ook nog een vuist in jullie gezicht?' grijnst Ace. De mensen tilden Damien op en gingen weer weg. De mensen die al eerder in de aula waren juichten. 'Goed gedaan Ace' 'Net goed voor die f*ggots'. Ace liep naar mij toe. 'En zo gaan wij om met mensen die ons lastigvallen' grijnst hij. Aylee en ik moeten lachen. 'Good job Sneeuwbal' zeg ik.
Ik ga bezorgd naast hem zitten en sla mijn arm om hem heen. Ik was een beetje geschrokken van zijn woede, maar ik begreep het heel goed. "Wat erg." zei ik. Ik vond het heel rot voor hem, en wist niet zo goed wat ik moest zeggen. Toen mijn pleegmoeder stierf was ik 6 en daar herinnerik me weinig van, mijn echte familie had ik nooit gekend. Ik gaf hem een knuffel en drukte een kus op zijn voorhoofd. Ik merk aan hem dat hij wat onrustig is, en zo te zien is hij er kapot van. "Kan ik iets voor je doen waardoor je je beter voelt?" Vroeg ik zacht aan hem. Ik wou hem helpen maar wist niet hoe, het moest verschrikkelijk zijn om iemand te verliezen.

/sorry dat het een beetje kort is/
/bram ik heb ook weer gereageerd op het andere forum 😃 /
"nee, ik moet dit gewoon laten zakken. jij zit er hier kreupel bij jij bent degene die verzorcht moet worden. we hadden beiden geen zin om eten te koken dus hadden we dominos bestelt. de rest van de avond bleven we samen op de bank zitten knuffelen.

/die van mij is nog korter XD/

Reageer