Vraag

Roken en 12


Badge

Ja maar ff op welke leeftijd zijn jullie begonnen met roken of hoe oud was je toen je het proefde?? I know het is slecht voor je dus zeik er niet over...


16 reacties

nooit gedaan en wil het ook nooit gaan doen :)

Reputatie 3
Badge +2

Ja maar ff op welke leeftijd zijn jullie begonnen met roken of hoe oud was je toen je het proefde?? I know het is slecht voor je dus zeik er niet over...

Nog nooit gedaan wil het ook niet doen. Srry dad ik nu toch ga zeiken haha maar ik zou wel proberen te stoppen met roken

Reputatie 7
Badge +19

roken is echt heel slecht voor je., dus begin er niet aan.
Ik rook niet vast maar de eerste keer dat ik ooit gerookt heb was toen ik 13 was.

Reputatie 3
Badge +2

hey ik weet dat je niet wil dat mensen zeiken,  maar toen ik dit las moest ik er welwat van zeggen. STOP MET ROKEN! Dit gaat je een heleboel geld schelen en daarnaast is roken ver slecht voor je gezondheid. 

Reputatie 3
Badge +2

Ja maar ff op welke leeftijd zijn jullie begonnen met roken of hoe oud was je toen je het proefde?? I know het is slecht voor je dus zeik er niet over...

Nog nooit gedaan wil het ook niet doen. Srry dad ik nu toch ga zeiken haha maar ik zou wel proberen te stoppen met roken

 

 

Ik wil ook geld bespareb mijn tip als je gaat stoppen leg al je geld opzij wat je bespaart en koop daarvoor leuke dingen

Hallo Kardasheinn :)

Ik heb nog nooit gerookt en wil het ook niet.

-TheMightySlayer <3

 

hoii

 

ik heb zelf een tijdje gerookt toen ik 14 was. ik vond er zelf geen smaak aan zitten en het was heel duur dus ben er ook mee gestopt.

Heyy

 

Zoals je zelf ook al zegt is roken heel slecht voor je. Ik heb zelf dus ook nog nooit gerookt en ik ben ook niet van plan om ooit te gaan roken.

 

Groetjes van mij!

Toen ik 13 was voor 't eerst gerookt en toen deed ik alleen op feestjes en sinds 14 ben regelmatig

Badge

Heyy jongens ik zelf rook helemaal nii maar zou wel willen proberen btw:)

Volgens mij hebben anderen al uitgelegd waarom het een slecht plan is.
Jij geeft vervolgens aan dat jij het nog steeds wil proberen.
Ik krijg dan het idee dat jij de berichten niet hebt gelezen, of dat het toch geen effect had.

Dat hele gesprek over eerder doorgaan en kanker krijgen heeft waarschijnlijk geen effect, omdat het toch zo ver weg lijkt te zijn.
Vraag jezelf maar af of het twintig of meer euro per week waard is om dat te proberen.
Als je flink aan het roken bent, en je raakt er makkelijker aan verslaafd dan je denkt, dan kun je makkelijk honderden euro's per jaar wegroken.
Het is ook een flinke afknapper voor redelijk wat jongens en meiden.

Aan het eind van de dag is het jouw keuze om wel of niet te roken, maar het is dan handig om te weten welke consequenties er aan kleven.

Misschien kunnen wij je niet overtuigen, maar je kunt altijd kijken hoe je ouders of vrienden zouden reageren als je (een keer) rookt.
Ik denk niet dat zij super blij zullen zijn.

 

Ik begon met roken toen ik 13 was. Maar ik ben snel een maand gestopt met roken en nu ben ik er heel blij mee. Kijkend naar vrienden die tot op de dag van vandaag roken, hebben ze ernstige gezondheidsproblemen. Ik weet dat het vervelend kan zijn, maar hier is een goed artikel over roken https://www.gezondleven.be/themas/tabak/gevolgen-van-roken je hoeft het zeker niet te lezen, maar daar zal mijn geweten zijn Doorzichtig

Badge

Ik was 11 toen ik het proefde en 12 toen ik zo’n beetje begon.

 

Badge

Ik rook sinds me 14de maar het us beter om gewoon niet te roken

Reputatie 4
Badge +4

Ik rook sinds me 14de maar het us beter om gewoon niet te roken

We weten allemaal dat het beter is om het niet te doen , maar toch ben ik er ook onlangs mee begonnen . Ik ben ook 14 .

Badge

Ik rook niet en ben daar blij mee! Ik heb 1 keer zo’n ding in mijn mond gehad maar dat was 2 secondes want ik ging haast over mijn nek.

Reageer