Vraag

raadseltje


Reputatie 5
Badge +5

Wie weet deze op te lossen. Het is bij sexualiteit dat weet ik. Maar dit wordt het meest bekeken, vandaar


30 reacties

Hi Annoniem0,

 

oh, die is wel leuk, maar ik heb 'm al opgelost

 

Ik ga hier nog niet het antwoord zetten anders is er voor anderen de lol af.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +5

M en Ms thx

Hi Annoniem0,

 

ik ga de oplossing hier toch maar opschrijven. Dan kun je controleren of ik het goed heb.

Het is ook wel in de vorm van een raadseltje, maar dan heb jij ook ff wat te doen :joy:

 

(½ x j) + (e+d) x (½ x d) = z+b

 

Succes er mee!!

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +5

Ik begrijp alleen niet waar die j/e/d en z voor staan. Of moet ik dat ook zelf oplossen?

Reputatie 5
Badge +5

En b

Hi Annoniem0,,

 

elke letter staat voor een plaatje en ze staan in de volgorde van de laatste regel met plaatjes. Die regel met het vraagteken er achter.

Jij weet de oplossing van dit raadseltje toch al? Als je dan de 'waarde’ van elk plaatje invult, dan kom je op de juiste uitkomst.

De uitkomst z+b kon ik niet opschrijven door 1 letter te gebruiken, omdat het alfabet maar 26 letters heeft en de uitkomst groter dan 26 is.

Het is nog steeds een beetje 'raadselachtig’ geschreven, maar misschien helpen deze tips jou het beter begrijpen.

Als je er niet uitkomt dan wil ik het wel uitleggen, maar misschien wil je toch nog even 'puzzelen’ om er zelf achter te komen.

 

Als je het nu ineens ziet, is de oplossing heel simpel, maar ja, dat is met alle raadseltjes zo :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +5

De uitkomst weet ik zeker, alleen begrijp ik niet hoe jij het omschrijft?

Maar volgens mij is het niet goed

Hi Annoniem0,

 

ik ben er zeker van dat ik hem goed hebt :relaxed:

Om anderen nog even de tijd te geven om het ook op te lossen ga ik het antwoord nog niet precies geven, maar zoals gezegd is de uitkomst (het vraagteken) groter dan 26,

Misschien heb jij het wel niet goed, kan ook :thinking: 

Misschien is mijn raadseltje wel moeilijker dan de jouwe :wink:

 

Zeg het maar als je de uitkomst echt wilt hebben en of je er ook uitleg bij wilt hebben.

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 5
Badge +5

Hi Annoniem0,

 

ik ben er zeker van dat ik hem goed hebt :relaxed:

Om anderen nog even de tijd te geven om het ook op te lossen ga ik het antwoord nog niet precies geven, maar zoals gezegd is de uitkomst (het vraagteken) groter dan 26,

Misschien heb jij het wel niet goed, kan ook :thinking: 

Misschien is mijn raadseltje wel moeilijker dan de jouwe :wink:

 

Zeg het maar als je de uitkomst echt wilt hebben en of je er ook uitleg bij wilt hebben.

 

Groetjes,

M&M's

Kun je me toch nog een keer vertellen waar de letters voor staan want daar kom ik gewoon niet uit. Dan kan ik dus ook niet uitvogelen of je het goed hebt!

Hi Annoniem0,

 

1 paar schoenen = j

2 ijsjes met chocodip/puntzakjes drop (of wat zijn het eigenlijk haha) = d

1 poppetje = e

 

In de waardes van de letters zit een logische volgorde. Daar kom je vast wel achter als jij weet hoeveel een paar schoenen en die andere dingen zijn.

 

Als je franc dan valt, dan snap je ook de uitkomst z + b.

Nu kom je er vast wel uit. Anders hoor ik het wel.

 

Groetjes,

M&M's

10+10+10=30 schoen is 10

5+5+10+20 jongen is 5

4+4+5=3 koffiebonen is 4

10+5*4 is dus 30

@Gastgebruiker,

 

goeie poging, alleen niet het goede antwoord

 

 

10+5*4 is dus 30

 

Zeker weten?

 

PS

Ik ontdek net zelf een foutje in mijn eigen berekening :joy:

De uitkomst moet niet zijn z+b, maar w in mijn voorbeeld. Dan is de uitkomst dus kleiner dan 26.

Sorry @Annoniem0  voor het misverstand.

 

 

Groetjes,

M&M's

Oehh dit is een lastige. Heb hem een paar keer opnieuw moeten berekenen, want je moet goed letten op de plaatjes haha
6 schoenen = 30
1 schoen is dus 5
2 jongens + 10 = 20
1 jongen is dus 5
4 zakken drop + 5 = 13
1 zak drop is dus 2
5 (1 schoen) + 19 (jongen (5) met 2 schoenen (10) en 2 zakken drop (4) x 2 (zak drop)
Vermenigvuldigen gaat voor optellen.
Dus de berekening is: 19x2 = 38
38 + 5 = 42
Het antwoord moet dus 42 zijn.
Klopt dit?

Heyo,

Wat leuk zo'n raadsel. Zo te zien is 1 iemand heel dichtbij het juiste antwoord. @Anoniem16jaar. Je antwoord klopt niet helemaal 😉.

 

See ya!

Spookyzx. 

@Spookyzx,

ja, iemand is echt dicht in de buurt van de oplossing en ik heb iets over het hoofd gezien, dus was ik het niet, maar ik weet 'm nu wel…..

@Anoniem16jaar je zit er echt heel erg dicht bij.

Je moet er vast zelf om lachen als hij ziet wat er niet klopt :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's

Tof! Weer 3 minuutjes dat de hersenen langer hebben gewerkt vandaag :)

Ik kom ook uit op 42, net zoals @Anoniem16jaar  en zou niet weten wat ik fout doe als dit het antwoord niet is :p

 

Ben benieuwd

Hi Annoniem0,

 

mijn 'formule’ had dus ipv:

(½ x j) + (e+d) x (½ x d) = z+b

moeten zijn:

(½ x j) + (e+d +j) x (½ x d) = z+q

waarbij x natuurlijk het vermenigvuldigingsteken voorstelt.

 

Lekker mysterieus hè of helemaal niet?

De uitkomst is een oneven getal en een priemgetal

 

Groetjes,

M&M's

@M en Ms  je formule was in eerste instantie best mysterieus inderdaad haha.  Maar nu is het best duidelijk, als je de formule begrijpt in ieder geval lol.

 

See ya!

Spookyzx. 

@Spookyzx,

 

idd, alles is simpel als je het begrijpt :relaxed:

 

ik vind het wel leuk om iets wat op zich al een raadsel is nog wat mysterieuzer te maken haha

 

Con la fantasia di un bambino gigante

-->That's me :joy:

 

Btw wel een lekker nummertje. Ik kende hem helemaal nog niet.

https://www.youtube.com/watch?v=tvSagoWzr9g

Piero Pelù - Gigante 

 

Ben benieuwd wie er strakjes met een goede oplossing van het  raadsel komt…..

Sommigen zijn al zo dicht bij de oplossing, dus…

Ik ga aftellen 4, 3, ……

 

Groetjes,

M&M's

 

Ohh haha is het antwoord 43?

Als dat het niet is weet ik het ook niet, maar heb nu wel geleerd dat 38 +5 geen 42 is ;)

Yay we have a winner!!🥳🎊🎉🎈

@Anoniem16jaar,

heb nu wel geleerd dat 38 +5 geen 42 is ;)

hahaha, al die dingetjes met die plaatjes doorzag je en dan struikelde je over 38+5

 

Gefeliciteerd :trophy: :champagne:

 

@Spookyzx ,

wel jammer dat je nu weer een andere handtekening hebt.

Nu snapt niemand meer waarom ik dat liedje heb gepost. Nou ja, ik ben sws niet altijd te volgen, dus of het zoveel verschil maakt, idk :joy:

EDIT: bijna vergeten:

Sun is out
Feel what it's all about

 

Groetjes,

M&M's

 

Haha M&Ms, 

Dit liedje van de White buffalo stond in mijn release radar op Spotify,  dus ik dacht laat ik het is veranderen. Ik vind The White Buffalo echt zo mooi. Grote fan van hem.

Piero Pelù- Gigante is van Sanremo 2020. Op dat festival wordt uiteindelijk ook altijd de winnaar bekent gemaakt die mag optreden voor het Eurovisiesongfestival.  Diodota heeft het dit jaar gewonnen met het liedje Fai rumore. Ook zeker een prachtig lied met een mooie betekenis.  Al had ik liever Francesco Gabbani als winnaar gezien met het liedje Viceversa.  Dan ben ik ook weer grote fan van Francesco.  In mijn ogen de beste Italiaanse zanger op Italiaanse pop gebied. 

Nou laat ik maar niet teveel off topic gaan lol.

See ya!

Spookyzx. 

Yay we have a winner!!🥳🎊🎉🎈

Woohoo!

 

@Anoniem16jaar

heb nu wel geleerd dat 38 +5 geen 42 is ;)

hahaha, al die dingetjes met die plaatjes doorzag je en dan struikelde je over 38+5

Ja haha eigenlijk best dom ;) -tekst aangepast door kindertelefoon ivm leesbaarheid-

 

Reageer