piano les en faalangst

• 27 september 2015
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik wil heel graag op piano les en het mag ook van mijn vader maar ik weet niet ik durf het niet, straks vinden mensen het raar en ik ben ook bang dat de kinderen helemaal niet leuk zijn of mij niet leuk vinden. mijn vader weet dat ik hier last van heb enzo en vroeger heeft mijn vader me ook op faalangst les gezet omdat ik ook niet durf te presenteren enzo, en ik denk wel dat je bij de pianolessen moet presenteren. ik durf er gewoon niet heen maar ik wil zo graag piano kunnen spelen. weten jullie anders misschien een manier om het zelf te leren of van deze gevoelens af te komen zonder die stomme faalangst lessen want dat werkt toch niet.

sorry voor het slecht geschreven stuk ik ben niet zo goed met punten en komma's enzo 

3 reacties

hey,

wat vervelend dat je hier last van hebt!
Zelf heb ik ook pianoles, en ik ben ook niet echt van het presenteren. Heb geen angst ofso, maar ben dan altijd suuper nerveus! 
MIjn tip is om er gewoon op te gaan! Het zal vast allemaal minder erg zijn dan je denkt! en stel dat je het niet leuk vind...
dan ga je er toch gewoon weer vanaf?? misschien vind je het wel hartstikke leuk!! zelf heb ik gewoon 1 op 1 les dus heb geen last
van eventuele kinderen die niet aardig zijn.  maar misschien zijn die kinderen wel hartstikke aardig en word je harstikke goede vrienden
met ze! ze zullen wel ongeveer jouw niveau hebben en dus ook net beginnen/net begonnen zijn. dus jullie zijn allemaal even goed dus uitlachen
zullen ze je zoiezo niet. maar wat bedoel je met dat je moet presenteren bij pianoles?? een soort jaarafsluiting ofso??  kijk, meestal als je piano
speelt dan merk je niet zo veel van derest om je heen. je zit gewoon lekker in je eigen wereldje met je muzieknoten. dus niet bang zijn.
en als je het echt niet wil zeg je toch gewoon tegen je leraar dat je niet mee wil doen met het ''optrede'' ?? en zoiezo, we zitten pas aan het begin
van het jaar. dus je hebt nog bijna een jaar voordat je daadwerkelijk iets moet presenteren!!
ik hoop dat je het gewoon probeert, niet geschoten is altijd mis; misschien heb je wel hartstikke veel talent??  en zo niet, en je vind het niet leuk stop je gewoon.
ik hoop dat je hier iets aan had! ben benieuwt wat je gaat doen. laat je het nog even weten??

xx hartjefoood
hele lieve reactie,

me presenteren bedoel ik dat je bijvoorbeeld noten moet leren of een lied en dat je dat moet spelen om te laten zien of je het lied wel of niet kan.
en dat is juist wat ik niet wil, als mijn vriendinnen wel eens een spelletje op hun telefoon hebben durf ik dat ook niet te spelen omdat ik bang ben dat ik het niet kan, bij gym durf ik nooit mee te doen en vertel altijd smoesjes, op school durf ik nooit iets te vertellen in de klas of een vraag te beantwoorden omdat ik bang ben dat ze me uitlachen. ik zal er over na denken of ik er op ga maar het is een super moeilijke stap voor mij en als ik er op ga en er gelijk weer af ga heeft mijn vader wel super veel geld betaald. en ook als ik er op ga en er dan weer af word iedereen in mijn familie teleurgesteld omdat ze heel veel van muziek houden en mij willen horen spelen en ik vind het ook super leuk maar ik durf gewoon niet op les. ik ga er toch nog over nadenken of ik er opga en als ik een beslissing heb genomen laat ik het je zo snel mogelijk weten:D
Hey,
goed dat je er over na gaat denken! Maar wat dat presenteren betreft; dat is echt minder erg dan je denkt. Had ik eerst ook, maar je leraar word dan echt niet boos als je het niet kan ofso! Hij weet dan vast wel een trucje hoe je het makkelijker kan spelen, daar is hij immers voor! Als je alles al zou kunnen zou ke ook niet op les gaan dus het is logisch dat het soms niet lukt. Daar baal je misschien dan van maar je word vanzelf beeter! En kwa derest, gewoon geen zorgen meis! Ze lachen je echt niet uit als je een antwoord niet weet, ze zijn even slim als jij want jullie zitten op hetzelfde niveau! En dat met je familie, ja misschien zijn ze teleurgesteld dan maar dat is best wel pech voor hun dan! Als jij er niet gelukkig van word snappen ze heus wel dat je er mee stopt, denk dat ze meer teleurgesteld zullen zijn als je het niet probeerd!
Xx hartjefoood

Reageer