Vraag

Pasen en geloof


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik wil jullie wat meegeven omdat het bijna Pasen is.
Ik geloof in God, en daarom is Pasen heel belangrijk voor mij.
Misschien voel je je wel depressief of rot of slecht of lelijk of wat dan ook.
Er kunnen zoveel problemen zijn.
Misschien voel je je wel schuldig om iets wat je hebt gedaan.
Iedereen doet verkeerde dingen, en daar kan je je slecht over voelen.
Verkeerde dingen doen noemt de Bijbel zonden.
Iedereen doet dus zonden en dat is verkeerd.
Met Pasen denken we eraan dat Jezus aan het kruis is gestorven voor iedereens zonden.
Jezus droeg alle last op zich en leed voor iedereen pijn, zodat zonden kunnen worden vergeven.

Jezus houd van jou, wat je ook gedaan hebt. Hij heeft zo'n groot hart!

Als je een vraag hebt, of een opmerking, reageer hier dan gerust op.

God wil een vader voor je zijn en steekt zijn hand uit. De vraag is: pak je deze hand aan?

19 reacties

Hoi,

Beetje laat, maar ik vind het altijd wel leuk om over religie te praten 🙂 Ook al geloof ik niet. Ik denk echt heel veel over geloof na enzo. Het is gewoon zo onvatbaar. Wetenschap is veel exacter. Dus ja, maar goed ik dwaal af. Pasen.

Vind je het niet iets eigenaardigs dat Hij zomaar weer kan leven? Is het enige doel van Jezus geweest om op aarde te komen, onze zonden mee te nemen, te sterven, op te staan en weer naar de hemel gaan? Waarom moest het perse Jezus zijn, iemand anders had het ook kunnen doen. Of moet het perse de zoon van God zijn, om te laten zien dat God het ultieme offer brengt?

Ik geloof ook niet dat de verhalen die in de Bijbel staan echt zo zijn gebeurd als er staat. Door al die jaren heen zijn ze zo vaak herschreven. Er zal vast wel iemand zijn geweest die een kern van Jezus vervult, maar dat je echt die krachten hebt... Het leven zal ook wel een reden hebben, dus God heeft dan vast een bedoeling met je, maar ook die snap en zie ik niet. Ik snap niet dat ik nuttig ben. Ik snap niet waarom God iedereen oorlog laat voeren, mensen elkaar overhoop laat schieten.

Dit alles is niet beledigend bedoeld voor het geloof. Ik respecteer ieders mening. Ik ben juist heel erg benieuwd wat iemand die gelooft vindt van mijn mening. :)

Gr. Pin
Jezus was niet de enige die aan het aan het kruis moest steden ( er van uitgaande dat hij bestond), daar zorgden de Romeinen wel voor.

Geen probleem dat men hoop en vreugde haalt uit hun geloof, maar ondanks het feit dat de meeste geloven liefde prediken voert men in naam van hun god (en) oorlog wat best wel dom is.
@PIN,

Leuk dat je interesse toont :)
Waarom Jezus het heeft gedaan en niet iemand anders:

Ik denk niet dat iemand zo'n groot hart kan hebben dan God. Ik bedoel, wie wil er nou voor de hele wereld sterven en pijn lijden? God stuurde zijn zoon Jezus als bewijs van zijn liefde en vergevingheid. Niemand anders zou die pijn kunnen lijden, het is namelijk niet te omvatten hoe zwaar het is.

Het klopt inderdaad dat de verhalen heel vaak zijn herschreven, maar de Heilige geest heeft ervoor gezorgd dat het goed bleef. Hij zorgde dat de schrijvers het goed konden opschrijven. Ik geloof dat alles wat in de Bijbel staat waar is.


Je bent inderdaad met een reden op aarde. Ik heb hier geen precies antwoord op. Maar toen God je werd geboren, vond je God je 100% perfect. Hij geniet van alle mensen op aarde. Ook van alle massamoordenaars en criminelen en de vromen. IEDEREEN!

En waarom er oorlogen bestaan? En waarom bestaan er ziektes en alle andere stomme dingen?
Dat is omdat de mens zelf een keuze heeft. Met of zonder God.
Ik weet of je het scheppingsverhaal kent, maar toen is de zondeval begonnen.
Sinds toen heeft de mens een keuze, om dus met of zonder God te leven.
God kon er ook voor kiezen iedereen te laten leven met Hem, zonder keuze, dan waren er geen stomme dingen en was alles perfect. Maar dan zouden we als soort van robotjes Hem dienen.
Hij wil dat je zelf de keuze voor Hem maakt.
Hij is niet degene die achter alle oorlogen zit enzo. Dat is de mens eigen wil/keuze zonder God. En de duivel vind het leuk om alles een beetje te verwoesten. Maar dit absoluut niet Gods wil.

Ik snap heel goed dat je niet gelooft en de wetenschap is natuurlijk veel logischer.

Geloof je in de oerknal?
Zo niet: hoe is volgens jou de wereld ontstaan?


@menspersoon

Klopt, Jezus was zeker niet de enige die aan het kruis stierf. Maar Hij is wel de enige die enorm heeft geleden. De pijn van het kruisigen zelf en nog alle pijn van alle mensen van de hele wereld die ooit hebben geleefd/zullen leven. Ik weet niet of je dit soort van man begrijpen wat ik bedoel? Het is nogal lastig te verwoorden.

Ik Ben absoluut tegen slechte dingen doen in Gods naam. Dit is ook echt niet wat God wil.


Groetjes Thoughts
En de mensen die dan onschuldig in die oorlog zitten. Helpt God hen? Hoe dan?
Of als mensen ernstig ziek hebben en dat niet zelf hebben uitgelokt (zoals kanker krijgen na 50 jaar zwaar roken toch wel uitlokken is). Heeft God daar dan geen 'macht' over.

Ik ken het scheppigsverhaal, maar ik ken ook een verhaal over de arc van Noach of zoeits. Dat God de wereld ging zuiveren. Waarom kan hij geen plaatselijke overstroming in Syrië plaats laten vinden?

Ik ben geneigd de oerknal te geloven. Er zijn namelijk wel bewijzen voor, maar ze zijn niet onweerlegbaar. Daarom ben ik soms ook geneigd een combinatie te geloven. Misschien was de oerknal wel Gods manier om te wereld te maken. I don't know. Maar bij geschiedenis leer je dan ook weer dat ze vroeger bij de jagers en verzamelaars goden creëerden om het onverklaarbare te verklaren (regen enzo). Omdat wij de schepping en wereld alleen met half wetenschappelijk onderbouwde argumenten kunnen onderbouwen, is het denkbaar dat geloof daarom ontstond.
Ik ben zelfs zo'n iemand die niet geloofd dat Engeland bestaat tot ik er zelf ben geweest. Alles kan vervalst zijn... Is onwaarschijnlijk en gaat een beetje ver, maar zo werkt mijn hoofd.

Geloof jij dat de islam, jodendom, christendom, protestanten, katholieken, enz allemaal in dezelfde God geloven? Ik geloof dat namelijk wel.

Gr. Pin
@PIN,

waarom God niet altijd ingrijpt in kut situaties weet ik ook niet precies. Het kan een beproeving zijn, om te kijken of mensen in Hem blijven geloven als er iets ergs gebeurd. Soms wacht Hij tot Hij ingrijpt. Het kan ook een beproeving zijn voor de omgeving van de persoon. Als iemand ernstig ziek wordt, misschien zelfs overlijd, kan het de familie/omgeving van die persoon tot inzicht brengen.
Maar er gebeuren nou eenmaal moeilijke dingen, het is ook niet zo dat als je in God gelooft dat alles dan opeens goed gaat.
Maar je mag wel weten dat Hij altijd bij je is en dat Jezus zelf ook pijn heeft geleden en Hij weet hoe het voelt.

Ja klopt het verhaal van de ark van noach.
Er waren toen allemaal mensen die noach voor gek verklaarden omdat hij in God geloofde. God greep in. Hij overstroomde de hele wereld, behalve Noach en zijn familie. God heeft toen beloofd dat Hij nooit meer de hele aarde met water zou vervullen. De regenboog is een teken van dat verbond

Misschien ga je ooit in God geloven als je iets van Hem ziet ;)

Ja ik denk dat het dezelfde God is, maar alle geloven geloven op een andere manier.
Ik denk dat het wel op dezelfde God neerkomt.


Groetjes Thoughts
Tja, misschien ga ik wel ooit geloven. Ik heb alleen tot op heden nog niks gemerkt van God. Hoe kan je dat voelen? Dats misschien wel bij iedereen anders, maar hoe zit dat bij jou?
Misschien omdat ik teveel scheld met gvd. Waar ik me echt kut over voel en daarom ook het probeer niet meer te doen. Ik vraag misschien zelf wel om een kut leven door daarmee te schelden. Maar goed.

Gr. Pin
Het is niet perse dat ik veel voel van God.
Soms krijg ik wel een warm gevoel binnen, een soort rust ook. Dit is vooral tijdens mooie liederen of een jeugdpreek ofzo.
Je kan God op allerlei manieren ervaren, maar dat is bij iedereen anders.

Dat je scheld met gvd is idd vervelend. Maar het is niet zo dat je daardoor een kut leven hebt hoor. Wel goed dat je het probeert te stoppen.

Bid je weleens?

Je kunt vragen aan God of je iets van hem mag voelen,en of Hij wil helpen om te stoppen met schelden. Je kunt/mag ook vragen of Hij bij je wilt zijn in je moeilijke leven.

Ik snap dat je nu niet opeens gaat bidden enzo.

Maar vind je het misschien goed als ik voor je bid?

Groetjes,

Thoughts
Ik heb ooit geprobeerd met Hem te praten, want mijn oma zegt dat dat kan en dat Hij altijd luistert. Alleen ik voelde echt niks. Alsof ik dus letterlijk tegen lucht aan het praten was.

Ik dacht van gvd is eigenlijk God verdoem mij, dus dan vraag ik erom nietwaar?

Je mag voor mij bidden hoor, wat aardig! 🙂 Ik hoop dat ik er iets van merk :)

Gr. Pin
hey,

Ik zal voor je bidden,heb ik al gedaan, maar ik zal proberen het elke dag te doen.
Hij luistert idd altijd.
Ik voel eigenlijk ook niet vaak iets als ik bid, maar ik weet dat Hij er is en luistert.

Ja oke je vraagt misschien om, maar ik denk niet dat God wraak neemt ofzo, Hij geeft je geen moeilijk leven als je vloekt denk ik. Maar ik weet dat eigenlijk niet.

Ik denk dat je niet gelijk iets merkt van de voorbeden, maar misschien later.
Als je iets voelt of ziet ervaart, laat het dan even weten, zou leuk zijn :)
Maar als je niets voelt, moet je ook niet te verbaasd zijn.
Het kost tijd, maar op een gegeven moment zal er misschien iets veranderen.
Ookal is het misschien maar een klein lichtpuntje

groetjes,

Thoughts
Hey

Ik post deze reactie speciaal voor @PIN, dus ik hoop dat je dit leest.

Ik ben 13 dagen geleden begonnen voor je te bidden,en ik doe dit nu (bijna) elke dag.

Ik weet niet of je er iets van hebt gemerkt?
Heb je positieve dingen meegemaakt de afgelopen dagen?
Ookal was het maar een zonnestraaltje die op het juiste moment kwam.

Ik hoop het echt.

Ik gun jou,en iedereen Gods liefde en kracht

Ik wil je dit filmpje meegeven, en kijk eens op het kanaal als je wilt.

je moet openstaan voor God als je iets van Hem wilt merken.

ik wil je vragen deze video te bekijken, ik hoop dat je 7minuten de tijd neemt om dit te bekijken.
Als je daarna denkt, nee Geloven is niks voor mij, dan zal ik je met rust laten.
Maar geef het alsjeblieft een kans!
Ik hoop echt dat je het bekijkt, en je mag daarna altijd nog reageren en dingen vragen!
Als je het hebt gezien, zou ik het fijn vinden als je een reactie achterlaat, en dat mag ook een reactie zijn dat je er niks van wilt weten, maar dan weet ik dat je het hebt gezien.


Ik hoop echt dat iemand hier iets aan heeft!
Hoi Troughts,

Goed van je dat je hier zo over je geloof getuigt! Ik ben christen en geloof ook in God.
De vragen die Pin stelt vraag ik me ook heel vaak af. Waarom heeft mijn pleegzusje acute leukemie? Zij heeft toch niets fout gedaan. Nee.
Ik denk dat je zulke dingen anders moet zien. Het feit, dat ik nu over deze ziekte nadenk, en aan God vraag waarom Hij heeft gezorgd dat ze ziek brengt mij bij hem. Juist door ziekte komen veel mensen tot Hem. Het is een waarschuwing voor ons. Stop met zondigen. Dit betekent echter niet dat er geen gelovigen ziek worden. Als het aan onszelf lag zouden we niet bestaan.
Hij geeft ons nog tijd en waarschuwt door elke ziekte dat we tot Hem moeten komen. Als we door Hem gered zijn dan is het niet erg meer om ziek te worden. Dit is misschien moeilijk te begrijpen maar ik denk dat het hierom is.

Groet,

Never_Alone
Als je pleegzusje leukemie heeft, dan is het misschien een idee om in haar familie rond te kijken of er meerdere mensen zijn die dat hadden, want dan is er dus een erfelijke aanleg voor.
Andere oorzaken zijn natuurlijk straling, chemicaliën, (, sommige virussen) en roken, maar dat lijkt mij minder waarschijnlijk.
er zijn geen aanwijsbare oorzaken. er zijn verder geen mensen die het hebben
Welke behandeling krijgt ze?
Naar wat ik heb gelezen schijnen de medicijnen die er momenteel al zijn al een redelijk hoog overlevingspercentage te geven.
ze is nu 1.5 jaar ziek. ze heeft eerst een half jaar zware chemo gehad. Daarna heeft ze iets meer dan een jaar onderhoudschemo gehad. ze kreeg dan elke keer zo'n 65 mg chemo. Vandaag heeft ze de laatste onderzoeken met beenmergpunctie onder narcose, bloedprikken en nog meer. we hopen dat er een goed resultaat gaat zijn en dat ze genezen is
Ik probeer om niemand te beledigen, maar aangezien hier een geloof wordt verspreid, of hoe zeg je dat, verteld, vind ik dat ik ook mijn complete mening mag geven.

Ik vind geloof pure onzin, dat is hoe ik erover denk. Ik ben atheïst, dat betekent dat ik niet geloof in een hogere macht of kracht buiten ons. Waarom? Simpelweg omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. En nee, de bijbel is geen wetenschappelijk bewijs. Voor mij is het net als een sprookjesboek; er zitten verhalen in die een boodschap kunnen hebben, maar wat er in die boeken gebeurd kan niet echt gebeurd zijn; daar is wetenschappelijk bewijs tegen.

Dus nee, ik neem geen hypothetische hand aan.
Nog ter toevoeging van mijn vorige bericht:

Nee, ik ben niet een ignorant persoon die nooit naar het christelijke geloof heeft geluisterd.

Ik heb 8 jaar op een rooms katholieke basisschool gezeten, dus ik ken wel het een en ander over het rooms katholieke/christelijke geloof. En ja, toen de tijd geloofde ik. Half. Ik was neutraal, misschien zelfs een beetje onzeker erover. Waarom?

Dit is wat veel geloven doen: ze voedden kinderen op zonder dat ze die de kans geven om zich anders te ontwikkelen. Dat wordt ook wel hersenspoelen genoemd in de volksmond. Dat betekent dat het kind niet anders kan denken omdat ze zó gewend zijn aan het beeld waarmee ze zijn opgevoed.

Zodra ik van die school af was en ik geen verhalen meer voorgelezen kreeg, en ik niet meer semi-verplicht naar de kerk moest met kerst, kon ik eindelijk mijn eigen mening erover ontwikkelen en ben ik atheïst. En ik sta wél mensen toe om hun eigen mening te ontwikkelen, in tegenstelling tot veel geloven.
Reputatie 3
Badge +4
Ik probeer om niemand te beledigen, maar aangezien hier een geloof wordt verspreid, of hoe zeg je dat, verteld, vind ik dat ik ook mijn complete mening mag geven.

Ik vind geloof pure onzin, dat is hoe ik erover denk. Ik ben atheïst, dat betekent dat ik niet geloof in een hogere macht of kracht buiten ons. Waarom? Simpelweg omdat er geen wetenschappelijk bewijs voor is. En nee, de bijbel is geen wetenschappelijk bewijs. Voor mij is het net als een sprookjesboek; er zitten verhalen in die een boodschap kunnen hebben, maar wat er in die boeken gebeurd kan niet echt gebeurd zijn; daar is wetenschappelijk bewijs tegen.

Dus nee, ik neem geen hypothetische hand aan.


Ehm pinklasagna wil je een beetje proberen in te houden? Ik ben ook niet gelovig, maar om het nu onzin te noemen etc...? Gaat een beetje ver. Waarschijnlijk ga je zeggen: dit is mijn mening en het is vrijheids van meningsuiting. Besef wel dat je mensen kan kwetsen met je mening. Soms... heel soms moet je het gewoon voor je houden.
Ik ben vroeger gedoopt, en ik heb op de zondagschool gezeten en ben ook regelmatig in de kerk geweest.
Maar tegenwoordig heb ik mijn eigen mening over het geloof, ik ga nooit meer naar de kerk en bid nooit meer.
Toch denk ik dat , voor zover er al een god bestaat, hij mij niet zal zien als een slecht mens, ook al bega ook ik natuurlijk zonden. Want ik heb respect voor anderen, en probeer gewoon als een goed mens te leven. Aanhangers van een religie zijn juist vaak de bron van ellende in de wereld. Want die mensen denken dat wat zij geloven de "enige waarheid"is. Nou moet iedereen dat voor zichzelf weten, maar het probleem vind ik dat zij dan vaak anderen minderwaardig vinden die niet in hetzelfde geloven. En zo ontstaan oorlogen waar mensen elkaar de hersens inslaan. Dat kan nooit de bedoeling van een god geweest zijn.
De bijbel is een belangrijk geschrift, het beschrijft belangrijke gebeurtenissen uit de historie. Bijvoorbeeld de uittocht uit Egypte, het Romeinse Rijk, en sommige woorden zijn best wel wijze woorden, zoals de 10 geboden. Maar het is onzin om de bijbel letterlijk te nemen, veel dingen zijn gewoon achterhaald .. Als je de bijbel letterlijk neemt zou je nooit meer een biefstukje of een frikandel speciaal mogen eten (want dat is immers onrein) , en zou je vrouwen mogen stenigen die overspel plegen. En als je homo blijkt te zijn, dan heb je een probleem, want dan ben je niet meer dan een "gods gruwel".
Het feit dat jij oprecht in Jezus gelooft heeft grotendeels te maken met dat jij dat met de paplepel hebt meegekregen van je ouders, en in die zin is het zeker wel een soort van hersenspoeling. Want als jouw wiegje in een moslimland had gestaan, had jij nu oprecht in een Allah gelooft. Als jij Joodse ouders had gehad , had jij Jezus echt niet gezien als de messias.

Van mij mag iedereen geloven wat ie wil. Of je nou Christen ben, moslim, jood, atheist of wat dan ook, ik probeer respect daarvoor op te brengen. Ik denk juist dat veel gelovigen daar een voorbeeld aan zouden moeten nemen.

Reageer