paardrijden: bokken

  • 31 March 2023
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Hoi, 

Ik ga zondag weer starten bij een nieuwe manege want op mijn vorige was het niet leuk. Maar ik hoorde van iemand dat veel pony's daar bokken nou ben ik niet bang ofzo maar weten jullie nog tips om er voor te zorgen dat ik in het zadel blijf? Wat ik wel al weet is dat je naar achter moet leunen zodat je geen salto over zijn nek maakt :( btw ik rijd al 2 jaar.

Groetjes, Tinker.fan


4 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi ik heb een eigen pony die ook regelmatig bokt en ja je moet onder naar achteren zitten en JE HAKKEN UITDRUKKEN! Verder kan je (als het zadel geen bokkenriempje bevat)de boom van het zadel vast houden . En je moet zorgen dat je pony goed voorwaarts is want een pony die bokt of steigert staat feitelijk stil, dus als je dan been geeft kan die minder makkelijk bokken.

 

Heel veel suc6 en ik hoop dat je verder een leuke les hebt.

 

PS. Meestal zetten maneges je niet gelijk op de lastigste pony als je net nieuw bent en je eerste les komt rijden. Niet zo n goede reclame als je er de eerste les gelijk afvalt.

PPS. Hou er ook gewoon plezier in het rijden!

Mijn oude pony bokte heel vaak, bij hem hielp het om goed op je willen te zitten,  druk op de beugels te houden en te zorgen dat hij zijn hoofd niet tussen zijn voorbenen kon laten zakken.  Als hij fris was en hij gooide zijn hoofd omlaag wist ik dat hij los ging.

Reputatie 7
Badge +4

dankjullie wel voor jullie reactie ik denk dat ze wel een bokriempje hebben inderdaad zoals Eendjes zij. en ik ga ervoor zorgen dat het hoof niet bij de grond komt ;) wat mimo zij 

heel erg bedankt voor de tips groetjes, Tinker.fan

Reputatie 7
Badge +4

Hoi nog even een update 

 

Ik heb goed gereden ik kreeg hem keurig in galop zonder bok zelfs de 1ste Lea gingen we springen :) niet heel hoog hoor.  Nog bedankt.

Greetz Tinker.fan

Reageer