Vraag

Op zoek naar kamperfoelie

  • 10 April 2022
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi!

Ik heb al een lange tijd een liefde voor de bloem kamperfoelie (Honeysuckle)! Ik weet van alles over de plantenorganen van kamperfoelie, de kamperfoelie familie etcetera. Ik had zelfs nog het geluk dat ik bij de Big Bazar met mijn moeder was in een andere stad, en net toevallig aan kamperfoelie dacht, en ineens liep ik langs een geurzakje met kamperfoelie! Ook heb ik bij kringlopen door grote bloemenboeken gekeken en de hele pagina’s over kamperfoelie gelezen :) 

Zoals jullie dus kunnen horen is kamperfoelie een deel van mijn blijdschap. Een bloem die mij zo goed doet, gek dat een bloem mij zo kan opvrolijken. 

Maar hier komt mijn vraag: Ik ben erachter gekomen dat kamperfoelie lange niet zo’n populaire bloem is, en dat geurzakje was een gelukje. Ik ben namelijk nergens kamperfoelie zaadjes, bloemen of producten tegen gekomen. Ook wilde kamperfoelie ben ik sterk naar op zoek. Ik las op het internet dat er kamperfoelie struiken zijn gespot in een bos in mijn buurt, maar ik weet niet waar het bos is en de google maps van dit bos zijn erg onduidelijk. Ik vraag me dus af… onlangs dat niemand op het forum (mag weten/) weet waar ik woon, er iemand weet waar ik aan kamperfoelie kaan komen? Ook de bloemenwinkels in mijn buurt blijken niks kwa kamperfoelie te hebben. Maar alles is welkom: wilde kamperfoelie, in winkels, zaadjes, producten, alles! Elke kamperfoelie soort word gewaardeerd, maar het liefst heb ik de Japanse kamperfoelie (wit) :)

Alvast bedankt


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik kom via google allerlei dingen tegen met de japanse witte kamperfoelie ( leuk topic trouwens !) o.a. bij Tuinexpress. Kun je zo vinden en het is degene die jij bedoeld. Ik ken je gevoel wel ik was een keer met een familieweekend in De Lúneburger heide en daar geurde het heel sterk naar een heide plant geloof ik. Heel sterk en lekker. Ik zou die geur nog wel eens weer willen ruiken.  Succes met zoeken !!

Groetjes liefs Julian X

Ik zou in het tuincentrum kijken.  Wij hebben verschillende soorten kamperfoelie in de tuin. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik zou in het tuincentrum kijken.  Wij hebben verschillende soorten kamperfoelie in de tuin. 

Leuk!

Reageer