Vraag

Motivatie

  • 20 October 2018
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal
Dit topic past eigenlijk ook bij relaties en liefde maar ik vi d dat het hier beter past.
Ik heb eigenlijk een klein probleempje. Ik merk dat ik de laatste tijd mijn motivatie voor mijn sport voor een deel verloren ben.
Ik denk dat ik ook achter de reden ben gekomen.
Die reden is namelijk dat ik behoeft heb aan een vriendin maar omdat ik minimaal 4x per week train en op school niemand rondloopt begin ik het gevoel te krijgen dat sport daarvoor in de weg zit. Ik weet dat veel mensen denken 'geen stress komt vanzelf wel goed' gelijk hebben ze misschien maar na 17 en een half jaar begint het toch wel is een keer tijd te worden (biologisch wil je dat gewoon) Dat is mijn punt alleen niet.
Mijn Vraag is hoe kan ik mezelf motiveren om naar trainingen te blijven gaan?

Alvast bedankt
Peace
Sportfreak

9 reacties

hoiii,

Misschien moet je een andere sport gaan zoeken zodat je het weer leuk gaat vinden. Misschien vind je daar nog wel leuke meiden! Succes ermee nog 😊
Hey bedankt voor je reactie! Het klinkt idd logisch om dan te zeggen dat ik iets anders moet gaan doen maar de gedachte om te stoppen is niet zo leuk. Ik vind de sport ook nog gwn leuk. Op wedstrijden gaat het de laatste tijd ook goed enzo dus ik de k eigenlijk niet dat het daar aan ligt.
Hoi

Je sport graag, maar denkt dat dit een eventueel liefdesleven in de weg staat. Het is inderdaad heel normaal om verlangen te krijgen naar een relatie.

Is het een optie om minder vaak te trainen? Misschien is dat moeilijk met bv. je trainingsschema, maar op die manier zou je wat tijd aan andere dingen kunnen besteden, en nog steeds je sport blijven beoefenen.

Waarschijnlijk heb jij hier al aan gedacht, maar zou je iemand kunnen ontmoeten op de sportclub? Misschien kom je iemand tegen op training of tijdens een wedstrijd. Jullie gemeenschappelijke interesse voor de sport zou een aanknopingspunt voor een gesprek kunnen zijn.

Verder kan je proberen om eens op plekjes te komen waar je nog niet vaak geweest bent. Je zou bijvoorbeeld eens naar een ander jeugdhuis kunnen gaan, of een ander park. Wie weet kom je daar wel iemand tegen.

Ik hoop dat je vroeg of laat iemand ontmoet :)

Groetjes
Kenshin
Doe jij karate (je profiel foto)? Vet, ik ook. welke band heb jij en doe je wedstrijden?
Hey
@Kenshin
Ik heb het pas sinds kort verdiend om vaker te mogen trainen en daar had ik hard voor gewerkt. Ik ben er eigelijk ok trots op dat ik dat mag. Ik had er idd al over nagedacht maar bij de club is er echt niemand.
Wedstrijd ja als ik in nld 'n wedstrijd heb kan k rop letten maar eig ben k dan gwn bezig met m'n partijen. Daarbij lome ze dan uit heel Nederland. Dus eig woont r niemand dichtbij.
Wat voor jeugdhuis bedoel je eigenlijk?
Bedankt voor je reactie!

@ItzzJustme
Nee ik doe Taekwondo dus de banden zijn vlgm anders.
Ik doe wel wedstrijden ja
Denk eens terug hoe het voelde toen je net begon met jou sport.

Ik doe paardrijden en veel mensen verliezen daarbij hun oorspronkelijke motivatie.

Mijn motivatie was tot rust komen maar tegelijkertijd actief, goed zijn voor dieren en een band opbouwen enzo

Probeer jou sport weer te zien zoals je hem vroeger zag. Niet voor winnen niet om de beste te zijn maar voor plezier.

Als je dan nogsteeds merkt dat je geen motivatie hebt en tegen elke training opkijkt dan kan je je zelf afvraagen if het niet eens tijd is voor iets nieuws👍🏻

Veel plezier👍🏻❤️
Nee ik doe Taekwondo dus de banden zijn vlgm anders.
Ik doe wel wedstrijden ja


Ook super vet, dat vergt wel heel veel kracht en lenigheid. Zeker niet opgeven.
Je hebt al hard voor je sport gewerkt, en het gaat goed. Het lijkt me inderdaad jammer om daar volledig mee te stoppen. Bij wedstrijd is het goed dat je focust op je sport. Misschien kan je na de wedstrijd wat blijven rondhangen. Je zou maar eens toevallig iemand die dichtbij woont kunnen ontmoeten.

Met een jeugdhuis bedoel ik een plek waar jongeren samenkomen. Er worden soms ook feestjes georganiseerd. Waar ik woon zijn er enkele jeugdhuizen, maar misschien is dat bij jouw woonplaats anders.

Wat Mijnigezien zei over terugdenken over wat je zo leuk vond aan je sport, vind ik een heel goede tip.
Hey
@Mijnigezien
Badea kt voor je reactie!
Je hebt idd gelijk. Terug de ken helpt ook maar meestal voor 'n korte tijd. Dan verlies ik focus en ga ik weer aan andere dingen denken.
Sport moet je idd ook gwn sws leuk vinden maar winnen maakt het toch altijd leuker bij training trainen we ook altijd om te winnen.
Je reactie heeft goed geholpen! Staan weer toernooien voor de deur en begin ook weer beter te kunne fucussen!
@Kenshin
Een toernooi duurt als ik de finale haal best wel lang (de hele dag ongeveer) dus nadat ik klaar ben ben ik ten eerste moe en ten tweede is 't dan meestal gewoon je teamgenotendie nog moeten aanmoedigen en als iedereen klaar is naar huis. Er is niet echt zoiets als een ka tinie ofzo waar iedereen na zo'n toernooi nog ff komt chilled. Gaat ook wel moeilijk met minimaal 300 deelnemers.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van 'n soort jeugdhuis bij mij in de buurt gehoord heb.
Heel er bedankt voor je reactie!

Peace
Sportfreak

Reageer