Mening over gelovige

  • 11 September 2018
  • 21 reacties
  • 921 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyo,
Ik heb eigenlijk een klein vragenlijstje.
Dit puur omdat ik dagelijks belachelijk of ergere dingen worden gedaan door mijn geloof.
Nu zou ik graag willen weten hoe jullie hier over denken, elk antwoord is goed en dit allemaal is een mening!

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?

Bedankt voor het invullen! Nogmaals dit zijn meningen en ik wil hier geen statement mee maken!

Ronald

Ps. Ja nummer 10 is erg specifiek maar dat heeft betrekking op mij

21 reacties

Ik ga 'm invullen
5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom. Niet zo veel eigenlijk. Omdat ik mensen niet op hun geloof beoordeel
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)? Tuurlijk mag dat. Dat betekent alleen niet dat ik het met die persoon eens ben maar praten mag altijd.
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? Nee
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? Nee
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)? Ja normaal.
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen? Ik vind 't altijd wel geinig als ze aan de deur komen. Soms mooie gesprekken. Goede discussies dat soort dingen.
Ik kan me wel voorstellen dat andere mensen ze irritant vinden



Peace
Sportfreak
1.ben je gelovig? Zo ja welk geloof?
Ik geloof niet. Nouja niet echt.

Ik skip 2 t/m 4 omdat ze geen betrekking hebben op mij.

5. Wat vind je van gelovige mensen, en waarom?
Niet veel, ze mogen doen en geloven wat ze willen, maar ik vind ze hetzelfde als andere mensen.

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten? ( door met jou te praten? )
Ja tuurlijk, ik vind het geen probleem om over dat soort dingen te praten.

7. Heb je er ooit aan gedacht om gelovig te worden?
Ja. Eerst niet echt serieus, naar nu steeds meer.

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen iemand puur door zijn geloof?
Nee. Echt nooit.

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? ( en zo ja ga je anders met ze om? )
Niet dat ik weet.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Tsja. Ik heb niet echt een mening, ik kan moeilijk oordelen op de verhalen van een ander. En zelf heb ik nog nooit echt met ze te maken gehad.
5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
niet heel slim, soms irritant omdat ze mij niet met rust laten
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
nee.
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
nee zou t niet willen
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
ja
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
nee, zou ik niet willen eigenlijk
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
gekke mensen, vooral aan je deur
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Ja, ik ben gelovig. Ik durf niet te zeggen welk geloof, Geen islam, christen of Jehova tenminste.

2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof. Dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)

Tja, nou moet ik even nadenken hoe ik het beste kan vertellen. Laat ik zo zeggen ik heb een andere god. En andere mensen zullen het in geen 100 jaar het een god noemen. Ik heb niks tegen mensen die iets anders geloven iedereen blijft het zelfde. Maar ik zie het allemaal op een andere manier dan de meeste gelovigen.

3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
Ja eigenlijk altijd wel. Omdat mij geloof net ietsje anders is dan de meeste geloven. En mensen zien het als een verkeerd geloof, als slecht. Als je daar in gelooft dan spoor je niet. Deze mensen zijn raar en doen alleen maar slechte dingen, etc. Ik word uitgemaakt voor van alles en nog wat. En ik heb in me eigen omgeving al genoeg problemen met mijn probleem, daarom durf ik gewoon niet hard op te zeggen waar ik nou in geloof. Misschien heb je wel een ideetje door het lezen van me reacties. Maar ik wil geen vijanden creëren hier. Dus ik hou het stil.

4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Nee, want ik ben trots op het gene waar ik in geloof. En ja, omdat mensen het altijd zien als slecht. En je kan niet even zeggen in de klas van Heey jongens ik ben **** gelovig. Nou dan krijg je me toch is een hoop commentaar erover. En dan hoor je weer al het slechte wat mijn geloof meebrengt, maar dat is totaal niet zo. Kijk als je door de klas zou zeggen ik ben Moslim, Christen, of Jehova getuigen dan hebben mensen meteen zo iets van dat respecteer ik! Maar mijn geloof respecteert niemand..

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
Ik vind het mooi om te zien dat iedereen gelooft in zijn of haar eigen god. En dat is allemaal prima. Het maakt je niet bijzonder, maar het maakt je ook niet minder bijzonder. We blijven allemaal gelijk!

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
Het mag altijd. Maar ik ben het met veel dingen het niet eens. Bijv. wie er nu de echte god is. Ik zou het zelf ook fijn vinden om met mensen te praten over mijn geloof, maar het is heel erg moeilijk om mensen te vinden in je omgeving of op sites. We hebben wel een pagina op FB en we hebben een Kerk en daar kan je met mensen wel praten, maar ook ik zie weinig leeftijdsgenoten in die kerken. Iemand zij ooit van dat ik misschien wel 1 van de jongste mensen hier was.


7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
Ik ben gelovig dus ja. Me opa is zelf ook gelovig en hij heeft mij eigenlijk meegesleept in dit geloof hij heeft me veel dingen verteld en geleerd en dat is fantastisch. Maar laat ik niet te veel praten over me opa.

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
Echt gemeen gedaan. Nee. Maar ik heb mensen wel is een keer hard verteld dat ik geen zin heb in zielige verhaaltjes over hun god.

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
Ja ik heb wel een paar gelovigen vrienden. Maar die zijn dan bijvoorbeeld christelijk en dan let je wel een beetje op welke onderwerpen je vertelt. Maar ik heb geen vrienden die dezelfde geloof hebben als ik. Zij weten ook niet dat ik in dit geloof, geloofd.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Het liefst wil ik zeggen NO COMMENT . Ik heb gelezen dat jij een getuige bent. En ik wil jouw niet zien als vijand. Want je bent een fijn iemand en je schrijft goede reacties. Maar ik heb weinig met Jehova getuigen. Of beter gezegd helemaal niks. En dat ligt er niet aan dat ze verhaaltjes vertellen over god en dat ze irritant zijn, maar gewoon van ik zie het anders. En die verhalen kloppen niet die ze vertellen. Ik ben het er totaal niet mee eens. Maar dat komt door mij geloof..

Ik wil ene kant best zeggen in wat voor geloof ik geloofd maar ik weet dat hier best veel mensen anders geloven dan ik en ik wil liever geen ruzie met al die mensen en ook niet met de mensen die niet gelovig zijn. Want anders kan ik net zo goed meteen me account verwijderen.

Sorry als ik onduidelijk overkomt, maar ik blijf zeggen ik wil geen ruzie hebben. En ik ben gewoon bang dat mensen boos en met afschuw gaan reageren. Misschien heb je al wel een idee, en zo ja, sorry als ik je kwetst!

^
Future
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Soort van?
Mijn vader heeft mij gedoopt dus officieel ben ik christen maar we zijn niet echt streng gelovig.
Mn moeder probeert uit alle geloven wat waarheid te halen en alles een beetje te combineren.
We zijn niet echt 'gelovig' maar ik denk wel extra over sommige dingen na.

2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)[/b]
Ik vind het helemaal prima.
Iedereen moet kunnen voelen en geloven wat die gene wilt.
Mn vrienden zijn allemaal (geloviger/ een ander geloof) dan dat ik ben maar ik vind het juist fijn.
Zo wisselen we elkaar af en kunnen we nog wat van elkaar leren.

3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
Ik heb wel eens nare opmerkingen gekregen omdat ik destijds in groep 6 tijdens ''''Religie om de wereld"' erg goed mee deed met de les en toevallig wist ik veel in die les.

4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Misschien wel,
ik vind het Geloof : Morman wel interessant.
of zoiets dergelijks, maar ik voel me gewoon blij met mijn 'geloof' (we zijn niet echt gelovig) nu.
Ik kan niet geloven een almachtige god . Of een hiernamaals . Ik geloof wel .
1. Nee ik ben niet gelovig in ene geloof (wel denk ik dat er iets kan zijn wat een bepaalde kracht heeft geen mens achtig)

2.je moet 't alemaal lekker zelf weten zolang je ander respecteerd en geen dieren pijn doet (daarom ben ik geen fan van de islam maar is wel eige keus maar ben het wel erg oneens)

3. Ben ik niet maar heb ik nognooit gehoord bij anderen.

4. Niet echt nee ik geloof wel ook in reïncarnatie maar dat is geen geloof opzich dus niet echt.

(de reden dat ik niet geloof is omdat ik zo niet ben opgevoed maar vooral ik kan niet geloven dat er iemand is die bewust zulke slechte dingen laat gebeuren. En dan zou ik die geene moeten eren... Daar zie ik geen logika in. Dat iets wat ik denk dat er is is niet een bewust iets het is zegmaar vergelijkbaar met faith 👍🏻)
1 Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Ja, ik ben christelijk. Mijn ouders geloven allebei niet, maar ik wel.

2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
ik vind dat prima, ik ben van mening dat iedereen mag geloven waar hij/zij zich goed bij voelt, welk geloof dat is maakt niet uit.

3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
Nee, eigenlijk niet, ik ben er niet heel open over, maar als iemand er naar vraagt, heb ik er geen moeite mee en ben ik blij allen vragen te beantwoorden.

4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Ik heb een periode gehad, waarin ik het heel erg moeilijk had, en er gebeurde veel nare dingen. Ik heb toen wel eens afgevraagd of er echt een God is, maar ik ben toch weer terug gekomen.

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
Ik vind dat iedereen mag geloven wat hij/ zij zelf wilt. Ik respecteer alle andere geloven.

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
Ja, ik vind dat mensen erover mogen praten, maar niet met het doel om anderen ook te bekeren. Ik vind dat iedereen zelf mag kiezen wat ie wilt, en dat je niet overtuigt moet worden door iemand anders.

7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
-

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
Nee

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
ik heb een goede vriendin die moslims is en nog een vriendin die ook christelijk is. Ik behandel iedereen hetzelfde, gelovig of niet.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Niks bijzonders, ik respecteer ze net als ieder ander.
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Ik ben zelf bijna niet gelovig maar woon in een christelijk gezin
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
Mij maakt het niet uit welk geloof je hebt als je de anderen maar respecteert
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
nee
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
heel soms
Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
ik vind ze gewoon net als iedereen want dat is toch ook zo
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
als ze dat zelf willen zeker
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
ik ben al gelovig
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
nee
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
ik behandel ze het zelfde als mijn andere vriend(in)en
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
soms irritant
Heyy,
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Jep, ik ben joods. Alhoewel, mijn vader is katholiek maar mijn moeder is joods. (;
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
Prima, ik heb er helemaal geen problemen mee.
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
Nee, bijna nooit.
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Nee.
5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
Ik vind gelovige mensen gewoon, ik respecteer iedereens geloof en ook de mensen die niet in iets geloven.
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
Ja natuurlijk.
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
Nou ik denk dat ik al gelovig ben, maar ik wil niet orthodox worden ofzo.
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
Nee, nooit.
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
Ja ik heb best veel gelovige vrienden, ik ga normaal met ze om.
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Ik weet er niet zo veel over, eigenlijk. Ik lees in de reacties dat ze blijkbaar 'irritant' zijn omdat ze aan je deur komen en je verhalen vertellen over god. Mij lijkt dat juist interessant en leuk. Ik vind het altijd fascinerend om meer te weten te komen over het geloof van andere mensen, en het geloof in hun perspectief te zien.

xxx
Dini
Hoi Ronald,

Ik was een beetje aan het surfen op 't forum en ben op een of andere manier bij jouw profiel geëindigd. Ik dacht, een vragenlijstje is altijd wel leuk!

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Ik geloof niet.

2. Wat vind jij van mensen met een ander geloof dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
Ik heb vrienden die verschillende religies aanhangen en dat is allemaal prima.

3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
Nvt

4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Nvt

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
Ergens vind ik het naïef, omdat ik zelf gewoon niet snap hoe je in iets kan geloven waar geen bewijs voor is. Ik vind dus dat de bewijzen die er volgens gelovigen wel zijn en de redenen die worden gegeven waarom het waar zou zijn, dat die niet sterk genoeg zijn. Ze overtuigen mij dus in ieder geval niet (in hoeverre ik me er dan in heb verdiept).
Maar vooral vind ik het bewonderenswaardig en mooi hoe iemand kan geloven. Hoe je daar toegewijd in kan zijn en hoe men er met passie over kan praten. Ik vind dat iets speciaals (in positieve zin).

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
Zekers. Ik vind het altijd uiterst interessant om met mensen over het leven te praten. Ik vind een mening van iemand die gelooft dan erg veel toevoegen.
Ik vind het misschien wel vervelend als iemand zijn/haar geloof als waarheid verkondigt, maar dat heb ik bij ieders mening over alles. Dus als je het er gewoon over hebt, met respect voor dat de ander niet gelooft, is het allemaal helemaal prima.

7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
Nee, eigenlijk niet. Ik ben wel op zoek gegaan naar antwoorden op levensvragen, maar heb hierbij eigenlijk altijd in de wetenschappelijke hoek gezocht. Ik heb wel sommige geloven bestudeerd, maar niet met de insteek dat misschien te gaan aanhangen/geloven.

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
Nee.

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
Ja, 3 vgm, allemaal een ander geloof. Ik behandel ze precies als de rest: gewoon als mijn vriend.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Om eerlijk te zijn deelde ik de houding die de media meegeeft over de Jehovah's getuigen. En dan heb ik het over de aspecten van het seksuele misbruik. Dat het zo'n sekte is en dat het allemaal erg streng is. Bij mij in de buurt zat ook zo'n klooster en sommige mensen zeiden dat dat van de Jehovah's getuigen was, maar dat heb ik opgezocht: het is iets heel anders volgens mij. In ieder geval mochten we daar nooit komen van m'n ouders en 't was zo'n plekje waar we weg moesten blijven. Dus ja, een beetje angst zaaien...
Door jou ben ik dat anders gaan zien. Ik ben Jehovah's getuigen gaan zien zoals ieder ander geloof. Als ik die verhalen in de media hoor, denk ik aan jou en met hoe veel lof je spreekt over je geloof. Ik vind dat erg mooi. Dan vind ik het ook bezwaarlijk hoe ze er zo over praten. Dat vind ik dan naar voor jou. M'n moeder begon der ook een keer over, dat ze 't maar een eng gebeuren vond, de Jehovah's getuigen. Toen vertelde ik over jou en jouw verhaal en toen zag je der wel een beetje twijfelen.

Gr. Pin
Badge +5
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
- Ik ben Nederlands Hervormd

2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
- Als iedereen gelooft wat ie wil, zonder daar een ander mee lastig te vallen, vind ik het prima.

3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
- Nee, maar dat komt ook omdat ik niet "zichtbaar" aan religie doe.

4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
- Nee, ik geef op mijn eigen manier invulling aan het geloof, waarvan de basis bestaat uit Nederlands Hervormd, en dat bevalt me prima.


5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom.
- Zolang en religie niet botst met de Nederlandse normen en waarden, vind ik ieder geloof en iedere gelovige prima.

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
- Als het onderwerp ter sprake komt vind ik dat prima, maar als (vreemde) mensen mij aanspreken om over het geloof te praten wordt het me opgedrongen en dan heb je aan mij een verkeerde.

7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
- Ben ik al.

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
- Ja. Niet zonder reden: dring mij geen ander geloof op, want dan ben ik niet meer zo vriendelijk (dat geldt ook voor abonnement verkopers en dergelijke figuren).

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
- Ja, heb ik. Allerlei verschillende geloven door elkaar maar ik behandel iedereen het zelfde en sta voor mijn mening.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
- Jehova's zie ik als een sekte waarbij mensen onder de noemer van het geloof allerlei beperkingen worden opgelegd en waarbij het geloof niet en eigen keus is, want wanneer je uit de gemeenschap stapt, ben je ook bij niemand uit die gemeenschap meer welkom. Daarnaast zitten er zware financiële verplichtingen aan vast en is het deel waarbij je je verjaardag niet mag vieren eigenlijk ontzettend tegen de vreugde van het leven zoals God het bedoeld heeft in. Met andere woorden: ver blijven van de Jehova's Getuigen.
Hey,

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?

nope

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom

Ze moeten doen en aanbidden wat ze zelf willen en hun "gelukkig" maakt zolang anderen er geen last van hebben.

6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?

Van mij mogen ze er over praten. Het ligt eraan in wat voor bui ik ben hoe ik zal reageren, er zijn moment wanneer ik er zeker geen zin in heb en moment dat ik denk: als zij er vrolijk van worden wil ik er best wel even over praten.

7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?

Nee, ik geloof er zelf niet in. Maar dat betekend niet dat ik vind dat andere er ook niet in moeten geloven, ze moeten doen wat ze zelf willen.

8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?

Nee, als hij/zij dat wilt geloven mag dat. Wie ben ik om te zeggen dat ze niet mogen geloven in waarin ze willen geloven.

9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?

Ik heb er nooit echt naar gevraagd.

10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?

Ik kan daar moeilijk over oordelen. Je hoort er altijd slechte verhalen over, maar ik heb er zelf pas 1 ontmoet en dat is gewoon een aardige jongen. Ik ken hem niet zo goed, maar ik heb geen problemen met hem vanwege zijn geloof, als hij dat wilt geloven moet hij dat lekker doen.
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
nou ehm... das een best lastige... ik ben christelijk opgevoed. en ik geloof ook wel dat er een god(den ) is/zijn. ik ben verder compleet Mythologist. op een of andere manier trekt mij dat heel erg aan. (dit ook omdat ik gay ben en hierdoor mij niet thuis vind in de christelijke kerk.)

2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?) ik ben absoluut niet tegen andere geloven.
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent? nee wel omdat ik compleet fan ben van mythologie
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen? ja vaak genoeg gedaan

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom, het zijn mensen en ik kan met iedereen lachen
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)? ja tuurlijk. ik kan goed discuseren dus kijk maar uit 🙂
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? n.v.t;
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? nooit
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)? gewoon normaal
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen? ik vind ze wat te overdreven. sorry als ik dit zeg. en ze hebben een verkeerde opvatting van de Bijbel en het hele punt ziel en bloed.

verder leuke vragen hoor

groetjes,

Jonathan
1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof?
Nope tenzij je het vliegend spaghetti monster meetelt :P
2. Wat vind jij van mensen met een ander geloof.?
Ik accepteer iedereen hun geloof zo lang ze mij maar niet hinderen of eisen dat ik mij moet aanpassen.
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent?
N.v.t.
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?
Ik denk helemaal niet na om te beginnen met geloof.
5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom
Ik heb niet echt een speciale mening over gelovigen, ze hebben hun eigen mening over hoe de wereld werkt, ik heb een andere mening en ik respecteer die van hun.
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?
Ze mogen het best met mij erover hebben maar om nou mensen te forceren om zich aan jou geloof aantepassen of die aan te nemen vind ik veel te ver gaan,
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden?
Ja maar heel snel een conclusie getrokken dat ik dat niet wil.
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof?
Ik heb een vriend die gelovig is waar ik hem weleens mee plaag maar niet opzettelijk gemeen.
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)?
Ik heb een vriend maar ik behandel hem helemaal niet anders dan mijn andere vrienden.
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?
Ik vind ze oke als ze maar respectvol en niet te opdringerig zijn als ze dit wel doen is het gesprek voor mij snel afgelopen. Maar ik denk niet dat ik na een gesprek met zo iemand echt zal overwegen om gelovig te worden.
Hey Ronald2001

Een interessant topic dat je hier aangemaakt hebt 🙂 Ik ben er nogal laat bij, maar kwam gisteren een uitspraak in een boek tegen, waarvan ik dacht die hier te delen.

'Als Jezus, Boeddha en Confucius allemaal tegelijk leefden
en op dezelfde plaats waren,
zouden ze dan ruzie maken over wie gelijk heeft?
Of zouden ze elkaars leerstellingen respecteren
en bewonderen?
Religieuze conflicten kunnen vaak worden bekritiseerd,
niet om de stichters van religies
maar om de fanatieke volgelingen ervan.'

Dat heb ik gelezen in het boek Dingen die je alleen ziet als je er de tijd voor neemt, van Haemin Sunim. Ik raad het boek iedereen aan.

Hier nog een mooie quote van Max Müller: 'Hij die maar één religie kent, kent er geen.'

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +2

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof? tibetaans boeddhist
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof.
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?) Elk mens is gelijk
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent? ja soms
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen? boeddhist zijn is moeilijk maar ik blijf volhouden



5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom. Ik vindt ze slim en intressant want ik ben geintresseerd in religies
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)? zeker
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? ben ik al
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? zal ik nooit doen
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)? een joodse vriend, twee christenen veel hindoestaanse en een moslim
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen? doe wat je wil

Reputatie 4
Badge +2
  1. Ja, ik ben gelovig. Ik ben Christen.
  2. Daar is niks mis mee. Ze geloven waar ze in geloven en ik geloof waar ik in geloof.
  3. Ik ben nooit belachelijk gemaakt en als het ooit gebeurd kom ik voor mezelf op.
  4. Ja, heel eerlijk eigenlijk wel.
  5. Eh interessant. Het is leuk om te horen hoe mensen denken en met ze discussiëren. Ik probeer nooit op te kroppen wat ik heb geleerd. Ik ben Christelijk en mijn crush is Moslim en als we het over geloven hebben dan kom ik nooit met een verhaal uit de bijbel, omdat we dan ruzie zouden kunnen hebben over wat er nou precies is gebeurd.
  6. Jazeker. Ik vind dat juist leuk en interessant om te horen.
  7. Ik ben al gelovig! :)
  8. Nee, waarom zou ik?
  9. Ja, mijn beste vriendin. Jehovahs Getuigen. We praten vaak over ons geloof en het is fijn dat we het erover kunnen hebben.
  10. Mijn bestie is van Jehovahs Getuigen. Dus ik vind het helemaal goed.
Reputatie 7
Badge +17

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof? Nee
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?) nvt
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent? nvt
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen? nvt

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom Iedereen moet doen wat ze zelf willen zolang ze het maar niet aan een ander opdringen
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)?Mag wel maar liever niet
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? Nee
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? Zou ik nooit doen
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)? Ja, een vriend is moslim en nog een paar zijn christelijk. Ik behandel iedereen hetzelfde. Over geloof hebben we het sws nooit.
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen? Daar vind ik wel wat van maar reacties op het forum moeten positief zijn en ik heb al een waarschuwing dus daar zeg ik verder maar niks over. 😄

Reputatie 7
Badge +7

Heyo,
Ik heb eigenlijk een klein vragenlijstje.
Dit puur omdat ik dagelijks belachelijk of ergere dingen worden gedaan door mijn geloof.
Nu zou ik graag willen weten hoe jullie hier over denken, elk antwoord is goed en dit allemaal is een mening!

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof? Ja, maar ik deel het liever niet.
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?) geen bezwaar, tenzij men doordrijft, forceert, complottheorieën bedenkt of andere religies beledigen.
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent? Niet echt, want er is zo ongeveer maar 1 iemand die mijn geloof weet, maar in het algemeen is mijn geloof wel 1 van de meest gehate
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen?  Nope

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom Zelfde antwoord als bij 2.
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)? Natuurlijk, maar wel met de genoemde voorwaarden (2 en 6)
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? Ja
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? Nee, maar wel om de misinformerende manier van geloven
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere  onderwerpen)? Natuurlijk denk je om wat je zegt als je in de buurt van het onderwerp van religie zit, maar verder niet anders als atheïsten.
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen?  Eigenlijk wel zielig… Ik bedoel, als je de pech hebt om in zo’n familie op te groeien, heb je alleen de keuze om te geloven, als zij te denken en langs de deuren te gaan, of je familie nooit meer te zien en dat ze je zullen afwijzen, negeren etc.

Bedankt voor het invullen! Nogmaals dit zijn meningen en ik wil hier geen statement mee maken!

Ronald

Ps. Ja nummer 10 is erg specifiek maar dat heeft betrekking op mij

 

Reputatie 5
Badge +2

1. Ben jij gelovig? Zoja welk geloof? ja ben christelijk. 
2. Wat vind jij van mensen met een ander
geloof dat is hun ding, niet de mijne. 
dan jij (bijv een christen wat vind die van een moslim?)
3. Word jij weleens belachelijk gemaakt omdat je gelovig bent? jawel, ik scheld bijv niet met gvd. 
4. Denk je er welleens over om van geloof te wisselen of te stoppen? nee

Nu vragen voor iedereen

5. Wat vind jij van gelovige mensen? En waarom ik vind dat ze hun eigen gang moeten gaan, ik bedoel, als zei daar gelukkig van worden, ga je gang. 
6. Vind jij dat mensen hun geloof mogen uiten (door hier met jou over te praten)? ja, als ze maar niet gaan proberen te overtuigen. 
7. Heb je er aangedacht om gelovig te worden? -
8. Heb jij ooit gemeen gedaan tegen een gelovige puur door zijn geloof? nee
9. Heb je vrienden die gelovig zijn? Zo ja hoe ga jij met ze om(behandel je ze anders of andere onderwerpen)? Ja, moslim, ik behandel ze niet anders. Er zijn wel dingen die zij niet mag en ik wel. 
10. Wat vind jij van Jehovah's getuigen? tja

Reageer