Liedjes schrijven

  • 23 March 2020
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hey allemaal!
Ik schrijf heel graag liedjes maar wil hier ietsjes beter in worden.

Heeft iemand tips voor mij of bijv een goeie website waar tips opstaan?

Alvast bedankt!

Liefs,

Daniël

 


6 reacties

Hey Daniël

 

Misschien helpen de volgende webpagina’s je verder:

 

Succes d’ermee :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Heyy

Schrijf liejdes als je emotioneel bent ; je sad bent, juist heel blij. Schrijf recht uit je hart, niet verzinnen maar gewoon je problemen en gevoelens opschrijven.

Groetjes

Kaas 123

Hier zijn mijn tips :)

1. Als je echt mensen wil raken wees zo specifiek mogelijk. 
vb. van een break op liedje ”Net als je me toen verliet op tien april” 

Misschien is de persoon nooit verlaten op 10 april, maar het voelt wel alsof je het zelf meemaakt.

2. Vertel een verhaal, laat het klinken als een dagboek. Zelfs als het niet over relaties gaat maar over bv natuur,  klinkt het mooier naar mijn mening.

3. Gebruik tegenovergestelde woorden. 
vb. “De hemel was zwart, maar jouw lach is wit”

 

Dat was t wel zo’n beetje. Veel succes!

Reputatie 4
Badge +5

Bedankt voor de mooie tips. Ik heb al wat inspiratie en kan hiermee wel verder!

Ik weet eigenlijk stiekem al waar mn song over zal gaan!

Reputatie 1
Badge

heyy,

ik schrijf ook liedjes en soms is dat moeilijk te bedenken. zorg dat je de hele dag geen nummers hebt gehoord waar ze teksten in hebben want die neem je dan automatisch makkelijk over en dat is natuurlijk niet de bedoeling. bedenk eerst wat voor lied je wilt maken, en schrijf dan bij dat onderwerp alles wat in je opkomt op. kijk daarna of je er een tekst van kan maken en er ontstaat vanzelf een beat in je hoofd. 

 

succes! groetjes A.xxxx

Schrijf een beetje vaag zodat het op verschillende geïnterpreteerd kan worden. Zo kunnen mensen het liedje projecteren op hun eigen situatie of ervaringen. Dus ik zou juist niet te specifiek zijn maar een beetje vaan en mysterieus.

Reageer