jongens en dansen?


Reputatie 7
Badge +19

Heyhoi!

ik heb een paar vragen over jongens die dansen :)

Wat vinden jullie van jongens die dansen? 
Is er volgens jou verschil tussen jongens die ballet doen en jongens die andere soorten dans doen? 
En wat vind je van het vooroordeel dat jongens die dansen gay of verwijfd zijn?


Joeeee x


15 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heyhoi!

ik heb een paar vragen over jongens die dansen :)

Wat vinden jullie van jongens die dansen? 
Is er volgens jou verschil tussen jongens die ballet doen en jongens die andere soorten dans doen? 
En wat vind je van het vooroordeel dat jongens die dansen gay of verwijfd zijn?


Joeeee x

hee 

of ze nou voetballen of dansen ik vind zelf dat het niet uitmaakt

umm ik denk dat de meeste mensen gelijk een beeld hebben als jongens ballet doen maar ik zou als je ballet doet er trots op zijn

ik vind jongens die dansen helemaal nie gay ken wel jongens die dansen

 

 

Hi jaivey,

ik heb een paar vragen over jongens die dansen :)

ok cool, ik ga ze beantwoorden

 

Wat vinden jullie van jongens die dansen? 
ik vind het cool, want mijn twin en ik dansen zelf ook. Ik vind hiphop, streetdance en moderne dans en nog wat van die dingen wel leuk om te doen. Er zijn natuurlijk ook ballroom en linedance of andere soorten dans. Dat vind ik ook heel knap, maar voor mezelf minder leuk

 

Is er volgens jou verschil tussen jongens die ballet doen en jongens die andere soorten dans doen? 
nou, niet echt denk ik. Dansen is gewoon een passie en toen we jong waren hebben we ook een jaartje op ballet gezeten. Dat is echt heel goed geweest voor onze houding en lenigheid. Het is echt topsport

 

En wat vind je van het vooroordeel dat jongens die dansen gay of verwijfd zijn?

ze moeten niet zeuren, das belachelijk, iedereen moet doen wat ie leuk vindt om te doen. Bij ons zijn er jammer genoeg niet zo veel jongens op de dansgroep, maar je bent niet gay omdat je dansen leuk vindt. Mijn twin en ik toevallig wel  :joy::rofl: , maar ja, die moet je er ook tussen hebben, toch?

 

Grappig dat @girl333  voetbal en dansen noemde, want er is een leuke serie op tv geweest en die heet:

‘voetballers dansen niet’. Daarin lieten ze zien dat dansers en voetballers van elkaar kunnen leren en dat het ook soort van helpt als ze een beetje van elkaars sport hebben om nog beter te kunnen worden.

 

Je kunt de serie terugkijken via:

https://www.npostart.nl/voetballers-dansen-niet/POMS_S_NTR_2441445

 

Er was in datzelfde jaar ook nog een serie waarin ze zochten naar een nieuwe musicalster. Die hebben we toen ook gekeken, maar we zijn zelf meer van het dansen dan zingen, maar wel leuk om te kijken:

https://www.npostart.nl/new-musical-star/AT_2050912

 

Btw, doe je zelf ook aan dansen en wat voor soort doe je of wil je gaan doen?

 

Oh, ik weet nog een leuke video van een dansgroep met allemaal jongens. Dan kun je zien wat ze allemaal kunnen. Dansen is gewoon cool.

Kijk maar:

Fresh Allstars zetten show van wereldklasse neer - HOLLAND'S GOT TALENT

of deze jongen

Matthew Koon - Got To Dance - Amazing Audition (HQ).

en deze groep

Divergent Movements - Contemporary - TIME TO DANCE

en Shinshan is echt top

Amazing Emotional Dancer Audition Gets A Golden Buzzer On Holland's Got Talent 2019

en deze groep is echt wereldklasse

Oxygen - Hiphop - TIME TO DANCE

 

Nou ja, ik hoop dat je de video's leuk vindt en ben benieuwd naar jouw verhaal.

 

Groetjes,

M&M's

Hey jaivy

 

Ik vind het heel mooi om te zien, wanneer jongens dansen. Eigenlijk maakt het me niet uit of het jongens of meisjes zijn die dansen; dans vind ik gewoon cool. Jongens die zich dan nog eens tegen dat eigenaardige “dansen is gay”-stereotype durven afzetten, vind ik extra cool. 

 

Welke soort dans je danst, hangt een beetje af van je karakter denk ik. Hiphop en ballet zijn bijvoorbeeld vrij verschillend, de een al wat “vrijer” dan de ander, maar ik vind het wel leuk wanneer deze gecombineerd worden. Dat zie je in deze video bijvoorbeeld. Ballet lijkt me sowieso goed voor je houding en vorm, zoals M en Ms al zei. 

 

Het lijkt me op zich wel leuk om als hetero jongen te dansen, vooral met z’n tweeën. Jongens en meisjes vormen namelijk vaak een duo, waardoor je net de kans krijgt om nieuwe meisjes te leren kennen. Ook lijkt het me wel cool om twee jongens in duo te zien dansen. Daar heb ik ook al video’s van gezien, en ik vond ze prachtig. 

 

Gr. Kenshin

Hallo Daivy :)

Ik vindt het geen probleem, ik dans zelf niet als jongen aangezien ik niet kan dansen. 

Je bent niet gay als je danst als jongen.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +19

 

 

Heyhoi!

leuk om te lezen dat jullie ook dansen! 
Ik heb zelf vanaf mijn 3e gedanst. Ik heb ballet gedaan, hiphop, streetdance, modern, dancehall, jazz, tap, urban en ik heb een paar musicals gedaan waarin in heb gedanst!  Ballet was echt mijn passie en heb dat ook 9 jaar met plezier gedaan. Helaas moest ik 1,5 jaar geleden stoppen ivm me ziekte… ik kon niet meer het niveau bijhouden en ik kon niet altijd naar de dansschool komen dus heb ik besloten er mee te stoppen en tot de dag van vandaag mis ik het heel erg. Ik ga nog wel dansend door het leven, ik heb alleen geen lessen meer😂

die serie over dansers en voetballers heb ik gezien. Ik vond het een leuk programma om te zien!

En thanks voor die filmpjes op yt, ik zal ze gaan kijken!🤪🕺🏼
 

Joeeee

 

Heyhoi!

hey, ik zal ze even beantwoorden.

ik heb een paar vragen over jongens die dansen :)oke.

Wat vinden jullie van jongens die dansen? 

persoonlijk vind ik dat wel leuk(ik ben zelf ook een jongen trouwens) al mensen hun passie volgen ben ik daar altijd fan van. Je moet doen wat je leuk vind.
Is er volgens jou verschil tussen jongens die ballet doen en jongens die andere soorten dans doen? 

nou, voor mij is er een verschil kleding en dans style, maar echt verschil , nee dat denk ik niet nee.
En wat vind je van het vooroordeel dat jongens die dansen gay of verwijfd zijn? nou , dat vind ik de grootste onzin die er is! Laat iedereen lekker in zijn waarde en heb gewoon respect voor elkaar! Denk ik dan. Ik ken genoeg vrienden die wel gay zijn en niet gay zijn die dien dansen,  en voor mij is er geen verschil. Ik vind ook belachelijk dat mensen er zo over kunnen denken. Kijk eerst maar is naar jouw dingen en dan praten we verder. En trouwens heb niks tegen gay zijn,  voor mij mag iedereen zijn wie hij of zij wilt. En dat je gelijk gay of verwijfd bent als je danst , nou ik heb veel onzin gehoord maar dit staat nu ook op mijn lijstje van pure onzin.

Als jongens willen dansen , laat ze lekker ! Er is helemaal niks gays aan. En trouwens veel artiesten doen ook dansen. Hier een paar oude . Michael Jackson,  Elvis Presley  en nog een heleboel andere mensen. 

Je moet gewoon doen wat je zelf wilt , en negeer de rest!


Joeeee x

Groetjes Gebruiker c 

Hi jaivey,

 

Heyhoi!

leuk om te lezen dat jullie ook dansen! 
Ik heb zelf vanaf mijn 3e gedanst. Ik heb ballet gedaan, hiphop, streetdance, modern, dancehall, jazz, tap, urban en ik heb een paar musicals gedaan waarin in heb gedanst!  Ballet was echt mijn passie en heb dat ook 9 jaar met plezier gedaan. Helaas moest ik 1,5 jaar geleden stoppen ivm me ziekte… ik kon niet meer het niveau bijhouden en ik kon niet altijd naar de dansschool komen dus heb ik besloten er mee te stoppen en tot de dag van vandaag mis ik het heel erg. Ik ga nog wel dansend door het leven, ik heb alleen geen lessen meer😂

thnx, jij hebt wel op een hoger niveau gedanst als ons als ik lees hoe lang je het al hebt gedaan. Zat je echt op een dansopleiding met daarnaast gewone lessen of gewoon school en daarnaast dansen?

Ik snap dat je het mist. Echt jammer dat je hebt moeten stoppen.

Je hoeft er niet op te antwoorden, maar heb je nu ook nog last van de ziekte waarom je gestopt ben? Ik bedoel heb je er in het dagelijks leven ook nog last van en kun je wel soort van weer beter worden?

 

ik bedoel dansen opgeven is al erg, maar ziek zijn nog veel erger.

 

Gelukkig schreef je wel dat je nog dansend door het leven gaat, dus dat geeft me wel weer hoop , maar ja, het is niet zoals je gewild zou hebben.

 

Mijn twin en ik hebben toen we denk een jaartje of 7-8 waren op ballet gezeten. gewoon voor houding en  lenigheid en toch ook de sport, zeg maar. Daarna zijn we andere sporten gaan doen, zoals zwemmen (7 jaar gedaan), wielrennen, mountainbiken, tennis en watersporten. Toen hebben we een jaar in het buitenland op school gezeten en was alles anders. Toen we weer terug in Nederland waren zijn we weer met dansen begonnen, naast alle andere sporten. Dus we dansen nu weer een jaartje of 3-4, we zijn nu 17.

 

die serie over dansers en voetballers heb ik gezien. Ik vond het een leuk programma om te zien!

En thanks voor die filmpjes op yt, ik zal ze gaan kijken!🤪🕺🏼

die serie vond ik ook leuk en we hebben ook gekeken naar toen ze op zoek gingen naar de nieuwe Billy Elliot, maar dat was al langer geleden volgens mij.

 

Ik had zomaar wat voorbeelden gepost van groepen en jongens die we leuk vinden en een beetje verschillende dansstijlen zeg maar.

Oxygen is echt heel goed, want nu zitten ze geloof ik in de finale in een programma in de USA, Ze hebben in België en Frankrijk en Engeland ook al mee gedaan aan dansprogramma's op tv en zijn elke keer ver gekomen of hebben zelfs gewonnen, volgens mij. Dat meisje die de choreo doet is echt heel creatief.

 

Heb je nu wel een andere hobby die je leuk vindt?

 

EDIT: ben je er wel eens mee gepest dat je op ballet zat?

Sommige zeggen tegen ons dat dansen gay is, maar das onzin er zijn ook heel veel goede dansers die niet gay zijn, dus ik vind het nergens op slaan.

 

Groetjes,

M&M's en twin

Reputatie 7
Badge +19

Heyhooii!

jullie klinken sportief haha. Echt veel sporten die jullie gedaan hebben😳

ik heb wel ballet gedaan bij een conservatorium, daar deed ik een vooropleiding maar de andere dansen die ik deed deed ik gwn bij een dansschool. En jullie? Deden jullie dansen gwn bij een dansschool? En welke dans doen jullie nu?

ja ik heb nogsteeds last van die ziekte, ik heb kanker dusjaaa dan word dansen lastig😂 maaar ik hoop wel weer beter te worden zodat ik weer kan dansen want het duurt me te lang😱🤪 ik ga binnenkort wel weer beginnen met dansen denk ik maar dit zal niet vaak zijn en wss kan ik niet meer goed dansen hahahaha! Verder heb ik nu niet echt een hobby, zingen vind ik wel leuk dus dat doe ik regelmatig maar idk of ik dat echt een hobby vind aangezien je kan zingen en je alsnog kan vervelen.

En of ik gepest ben omdat ik aan ballet deed: ja soms waren en wel kinderen (met name jongens) die me uitscholden voor gay ofzo maar dat boeit me niet😂 er zit toch iets van waarheid in aangezien ik bi ben lol. En jullie werden jullie daarom gepest? Of nog steeds omdat jullie dansen?

 

joeeee

Hey jaivy

 

Beterschap, vriend :four_leaf_clover:  Ik hoop dat je snel weer op de dansvloer mag staan. Verder leuk dat je ook zingt. Da’s een mooie combinatie vind ik: dans en zang. 

 

Ik heb ook wat gezondheidsproblemen die me ervan weerhouden (intensief) te sporten, dus moet ik vaak “omweggetjes” vinden om toch nog te kunnen doen waar ik van houd, maar dan op een manier dat mijn lichaam het aankan. Dat kan jij misschien ook doen, eventueel met de hulp van een dansleraar of coach. 

 

Ken jij toevallig de serie Dance Academy? Zo ja, ken je Ben? Da’s een personage die ook kanker overwon, dat terwijl hij gepassioneerd is door dansen. Misschien vind je het wel wat om eens op te zoeken, die serie. 

 

Gr. Kenshin

Hi jaivy,

 

OMG so sad, die zag ik niet aankomen en jij waarschijnlijk ook niet toen je zo ziek bleek te zijn. Ik dacht van die heeft misschien een blessure opgelopen, iets met je knie ofzo en dat je daarom niet meer kon dansen…. Maar dit is wel ingrijpender. Ik hoop sws dat je er weer helemaal bovenop komt en je passie weer kunt volgen.

 

jullie klinken sportief haha. Echt veel sporten die jullie gedaan hebben😳

ja, best wel, we zijn niet van het stilzitten en zijn geen gamers en liever buiten als binnen en omdat we twin zijn hebben we altijd iemand om mee te sporten en we wonen zowat aan het strand, vandaar die watersporten

 

ik heb wel ballet gedaan bij een conservatorium, daar deed ik een vooropleiding maar de andere dansen die ik deed deed ik gwn bij een dansschool. En jullie? Deden jullie dansen gwn bij een dansschool? En welke dans doen jullie nu?

wow, nice, conservatorium, dan heb je wel talent, anders laten ze je vast niet toe

Wij deden ballet gewoon bij een dansschool bij ons in de buurt . Er zaten nog maar 2 andere jongens op, dus ja, soms op school werd er wel lacherig om gedaan, maar als je zo jong bent heb je dat niet echt in de gaten of last van. Wij iig niet toen.

Nu doen we vooral hiphop en streetdance, ook weer op een dansschool in de buurt. Wel een andere dan die van ballet. Verder vinden we contemporary/modern dance ook wel leuk, maar we leren dat van onze vrienden die zelf een dansopleiding volgen in Duitsland, waar ze wonen. Dus we oefenen dat niet zo heel vaak, maar 2 jaar geleden ofzo hadden die jongens zelf een choreo gemaakt en die hadden we met zijn 4-en uitgevoerd en gefilmd. Was wel leuk om te doen. Zij  hadden die opdracht van school gekregen en toen hadden we die in de vakantie in Frankrijk gefilmd. We hadden allemaal 'stukjes’ gefilmd, dus gedeeltes van de dans en die later allemaal tot één film gemonteerd op muziek van 

The Cinematic Orchestra - Arrival of The Birds & Transformation

 

ja ik heb nogsteeds last van die ziekte, ik heb kanker dusjaaa dan word dansen lastig😂 maaar ik hoop wel weer beter te worden zodat ik weer kan dansen want het duurt me te lang😱🤪 ik ga binnenkort wel weer beginnen met dansen denk ik maar dit zal niet vaak zijn en wss kan ik niet meer goed dansen hahahaha! Verder heb ik nu niet echt een hobby, zingen vind ik wel leuk dus dat doe ik regelmatig maar idk of ik dat echt een hobby vind aangezien je kan zingen en je alsnog kan vervelen.

wat is het ook een rotziekte. Wij hopen ook dat je (snel)  beter wordt e dat je weer kunt genieten van de dingen die je graag doet. Het talent dat je heb zal je snel weer terug zien in jouw dansen, maar ja, als je al een tijd niet hebt kunnen dansen, dan moet je wel weer trainen om de scherpte weer te krijgen en je lichaam is nu waarschijnlijk ook in mindere conditie dan toen je nog fit was. 

Hopelijk heb je wat afleiding aan het zingen. Zelf kunnen we dat niet, maar we zijn gek op muziek, soms bléren we wel mee met de muziek, maar dat kun je beter niet horen :rolling_eyes: Je vervelen is echt nooit leuk

 

En of ik gepest ben omdat ik aan ballet deed: ja soms waren en wel kinderen (met name jongens) die me uitscholden voor gay ofzo maar dat boeit me niet😂 er zit toch iets van waarheid in aangezien ik bi ben lol. En jullie werden jullie daarom gepest? Of nog steeds omdat jullie dansen?

met dat we op jongens vallen hebben we zelf nooit moeite gehad. We zijn al sinds ons 12e-13e uit de kast, dus als anderen ons gay vonden dan hadden ze daar gelijk in :joy:. Onze vrienden vinden het wel cool dat we dansen, maar er zijn er altijd op school die denken dat grapjes er over maken leuk is. Nou dat is het niet en stop ermee. het is meer dat ze dat gaan roepen waar je moe van wordt. Het is gelukkig niet zo dat we daardoor gestopt zijn met dansen, want dat horen we soms wel van andere jongens

Oh ja, wat @Kenshin  noemt das ook een leuke serie die Dance Academy. Ik vond Christian toen wel leuk…., toen ie nog jonger was

Terugkijken kan, maar dan moet je wel NPO Plus hebben volgens mij:

https://www.npostart.nl/dance-academy/POW_00819740

 

Ketnet heeft de rechten niet, maar wie weet verandert dat nog en werkt dit linkje dan wel:

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/dance-academy/1/dance-adacemy-s1a11/

 

 

Groetjes,

M&M's

Reputatie 1
Badge

Het maakt niet uit of je een jongen of een meisje bent, want deze sport kan voor iedereen en messchien wordt je wel beroemd!:grinning:

 

groeten Kitten lover.

Reputatie 1
Badge

ik wil nog iets zeggen. go for it. !!!!

Reputatie 7
Badge +19

Hey jaivy

 

Beterschap, vriend :four_leaf_clover:  Ik hoop dat je snel weer op de dansvloer mag staan. Verder leuk dat je ook zingt. Da’s een mooie combinatie vind ik: dans en zang. 

 

Ik heb ook wat gezondheidsproblemen die me ervan weerhouden (intensief) te sporten, dus moet ik vaak “omweggetjes” vinden om toch nog te kunnen doen waar ik van houd, maar dan op een manier dat mijn lichaam het aankan. Dat kan jij misschien ook doen, eventueel met de hulp van een dansleraar of coach. 

 

Ken jij toevallig de serie Dance Academy? Zo ja, ken je Ben? Da’s een personage die ook kanker overwon, dat terwijl hij gepassioneerd is door dansen. Misschien vind je het wel wat om eens op te zoeken, die serie. 

 

Gr. Kenshin

Heyhoi!

thanks!

wel slim idee van je om gwn nog dingen te doen die je leuk vindt alleen op een andere manier… daar kan ik ook zeker over nadenken.

en ik heb wel van die serie gehoord maar ik heb het nog nooit gekeken. Ik zal wel ff kijken of ik dat ergens kan zien.😀

 

joeeee

Reputatie 7
Badge +19

 

Heyhoi!

leuk om jullie ervaringen en verhalen te lezen!

die serie ga ik ff opzoeken🤩

 

joeee

Hoii!

 

Heel eerlijk maakt het me echt niet uit of een jongen nou danst of voetbalt.

 

Wel vind ik ballet iets minder bij jongens dan bijvoorbeeld Hip-Hop of streetdance. Maar dat is mijn mening :) .

 

Ik heb zelf als meisje meerdere jaren op dansen gezeten (verschillende soorten: Jazz, Streetdance) en daar ben ik bij streetdance ook wel eens jongens tegen gekomen! Niks om je voor te schamen want dansen is gewoon heerlijk om even te doen!

 

Want sowieso, geef toe, iedereen zit wel eens dom te dansen op een bepaald nummer.

 

groetjesss

 

 

Reageer